קרועים מבפנים: אוהדי בית"ר ירושלים מפולגים

סוגיית טביב חלחלה לארגון האוהדים הכי מאוחד בישראל
סוגיית טביב חלחלה לארגון האוהדים הכי מאוחד בישראל | צילום: דני מרון

דעה: צירי הכיסאות ביציע המזרחי החלו לחרוק אחרי שחרורו של אופיר קריאף

(גודל טקסט)

לקראת שני המשחקים האחרונים של העונה האחרונה, כשעסקת העברתו של אריאל הרוש להפועל ת"א כבר הייתה ידועה לכל, החלו חלק מאוהדי בית"ר לשייך את שיר הנאצה שלהם כלפי יוסי אבוקסיס – שנכתב עוד מהימים בהם עבר לאדום – להרוש. שיר קשה ולא סימפטי לכתיבה על דפי האתר. חלק אחר מהקהל הגיב בדממה מעיקה, ספק מכאיבה. הרוש, אולי יותר מכל אחד אחר, מספר את הסיפור הבית"רי הקרוע.

 

אבל זה לא רק שוער הפועל ת"א החדש. הרוש היה חלק מסגל שחקנים, שאם היה ממשיך לרוץ ביחד, ככל הנראה היה מביא לבית"ר תואר או לפחות את אירופה כבר מזמן. קובי מויאל, אבי ריקן, אלי דסה, שי חדד, אופיר קריאף, אבירם ברוכיאן והרוש: כולם הרימו הילוך תחת שרביטו של אלי כהן, ועד לתקרית הצ'צ'נים היו מהחבורות החמות בליגת העל. בסופו של דבר, זה כמעט ונגמר בירידת ליגה. אגב, מהשמות האלו, כל מי שעזב את בית"ר ומסתובב בארץ, התרסק במהלך הדרך – לא משחק או שנמצא בליגות נמוכות יותר.

 

 

זו הפעם השנייה בחמש השנים האחרונות שהירושלמים מאבדים את דור הזהב שלהם. יש אוהדים שנשבעו כי חוו במהלך העונה האחרונה רגעים שהיו שמחים יותר מעונת האליפות בתקופת ארקדי גאידמק. לא משנה כמה ידברו בבית"ר ויקחו את העונה שעברה (המהפכה בסגל, שבסופו של דבר הצליחה) כדוגמה, עדיין חלק מהשחקנים, ובעיקר המאמן, לא מחליקים לאוהדים טוב בגרון – וזה ממש לא משנה באיזו תוצאה יסתיים המשחק הראשון מחר מול הקזחים.

 

לא כולם מחליקים להם טוב בגרון, בעיקר לא המאמן (דני מרון)

 

הקהל הבית"רי קרוע. ספק אם יש קהל שעבר תחלואים כאלו בעשר השנים האחרונות, אך למרות הכל שרד את אותם. הוא כעת מחולק לשלושה: אלה שהתייאשו וממתינים, אלו שהולכים יד ביד עם טביב ואלו שמתנערים ממנו בעקבות הקיץ האחרון.

 

צירי הכיסאות ביציע המזרחי החלו לחרוק השבוע. אם עד עכשיו שחרורם של ארסו, אנטל ושאר חברי הסגל מהעונה שעברה התקבל, הרי שעכשיו הגוש בגרון נהיה גדול יותר בעקבות הפיצוץ עם קריאף. חלק מחברי לה פמיליה זועמים על ההחלטה ואף תובעים לצאת למלחמה נגד טביב. חלק אחר בו – השולט – עדיין מרגיע את השורות.

 

סוגיית טביב חלחלה גם לארגון הכי מאוחד שיש בקרב האוהדים בישראל (שבין אם תאהבו זאת ובין אם לא, זוהי ההגדרה הנכונה של "לה פמיליה"). משיחות עם חלק מאנשיו, אפשר להבין כי הקרע מתחיל להיות כבר גדול מדי, אך כרגע, בעיקר אם איכשהו תיפתר סאגת קריאף, הם הולכים עם הבעלים.

 

מצד שני, בדף האוהדים הגדול של הקבוצה (בית"ר נט), אפשר כבר לראות את הרצון לעוד מהפכה שתשאיר את טביב בחוץ, בעיקר בגלל החשש שמדובר כאן במקרה הפועל כפ"ס/הפועל ת"א מספר שלוש.

 

אם יש דבר שבית"ר ירושלים צריכה להתרגל אליו השנה הוא אדישות האוהדים – וזאת המלכודת המסוכנת ביותר עבור הקבוצה האמוציונלית ביותר במדינה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי