יש לו הכל: דה לוקאס מגיע לבית"ר כמחטף של הקיץ

דה לוקאס. יטריף את טדי?
דה לוקאס. יטריף את טדי? | צילום: הרשמי של פטרולול

מוטו רצה לאזרחו ובקרואטיה ציינו: "שווה 12 מ' יורו". האוהדים יתאהבו?

(גודל טקסט)

אוהדי בית"ר ירושלים יכולים להירגע. כנראה שתהיה להם קבוצה טובה גם העונה. הבעלים אלי טביב ביצע את המחטף של הקיץ כשהחתים את הספרד פאבלו דה לוקאס מפטרולול פלויישט הרומנית. מדובר באחד השחקנים הטובים ביותר שהגיעו לכדורגל הישראלי בשנים האחרונות, אם הוא רק יפגין את הכדורגל המצוין שהראה ברומניה בשנתיים בהן שיחק ברומניה אכן יהיה זה להיט.

 

דה לוקאס יהיה אמנם כבר בן 29 בספטמבר הקרוב, אבל נמצא בשיאו. ברומניה הכירו אותו דווקא עם מספר אחר. הוא שיחק עם החולצה 91 לצידו של טוטו תמוז. הקשר שנולד בעיר אלצ'ה וגדל באקדמיה של ספורטיג חיחון, שיחק גם באלבאס, אחר כך בשתי קבוצות מהליגות הנמוכות וילאיויוסה וסאן רוקה בליגה השלישית לפני שהצטרף לקבוצתו של רונן חרזי בעבר סלמנקה שהתפרקה בעונת 2012/13 בגלל חובות כלכליים. דה לוקאס עדיין רשום בסגל שלה בערך הוויקיפדיה של המועדון אחרי סיום עונה זאת בה שיחקה בליגה השלישית.

 

 

הגנה אינטילגנטית, רגל שמאל קטלנית

דה לוקאס הוא אמנם קשר דפנסיבי, אבל יודע לעשות גם התקפה. אוהדי בית"ר ישמחו להכיר את רגל שמאל שלו. היו לו 53 משחקי ליגה ברומניה בהם כבש שני שערים, אבל בכל המפעלים הוא הבקיע 22 שערים ובעיקר בישל. בעונה האחרונה כבש 4 שערים בכל המפעלים. במקביל כאמור, גם העבודה ההגנתית שלו מוכרת. דה לוקאס חזק מאוד פיזית בתיקולים והמעלה הכי גדולה שהוא יוצא מתיקולים קשים מאוד ומצליח להניע את הקבוצה קדימה. הוא מחלץ כדורים באלגנטיות. דה לוקאס הוא גם מומחה לבעיטות חופשיות ומבצע קרנות באומנות. הרופא של פלויישטי החמיא: "הלוואי שכולם היו חזקים כמוהו. הוא שחקן ברזל".

 


דה לוקאס בפעולה. יהיה מספר 1 בטדי? (Gettyimages)

 

מי שהביא אותו לרומניה היה רזבאן לוצ'סקו, כיום מאמן קסנטי היוונית. לוצ'סקו סימן "וי" גדול ברכש  אחרי שקיבל טיפ מקוסמין קונטרה, שחקן אתלטיקו מדריד ששיחק ואימן בליגה הספרדית את חטאפה והכיר אותו. הוא קיבל עליו מידע מדויק ועם בואו לפני שנתיים אמר לו: "אתה תהיה אצלי מספר אחת בקבוצה שלי וכל השאר יתנהל מסביבך".

 

השדרים הרומנים ממשחקו הטכני. יש לו טכניקה נדירה וכולם שאלו איך הוא לא משחק בליגה משובחת יותר מהליגה הרומנית. כיום ניתן לומר שהוא הגיע לליגה אפילו פחות טובה, אבל יכניס המון צבע ואיכות לכדורגל הישראלי והאוהדים של בית"ר עשויים לאמץ אותו כפייבוריט שלהם במהירות גדולה.

 

טביב הביא שחקן של "12 מיליון יורו"

אלי טביב, התעניין בספרדי זמן רב ולמזלו המו"מ שלו עם קבוצה אופה הרוסית התפוצץ בגלל שאשתו התנגדה למעבר. הוא בדק אם ישראל אופציה מבחינתה וכשקיבל אור ירוק הודיע לקבוצה הרוסית שהוא לא מגיע.

 


דה לוקאס. למזלה של בית"ר סירב לרוסים (Gettyimages)

 

המועדון הרוסי הציע לו שכר של 240 אלף יורו לעונה שהוא פחות מזה שהוא צפוי להרוויח בבית"ר שם דובר על 180 אלף יורו לעונה. אגב, בפטרולול הוא הרוויח 10,000 דולר לחודש ובאתר "טרנספרמרקט.קום" הגרמני שוויו מוערך ב-1.8 מיליון יורו.

 

פטרולול נאלצה להיפרד מכמה משחקניה הטובים בגלל חוב של 2.8 מיליון יורו ודה לוקאס שוחרר מסיבה זו למרות שחוזהו בקבוצה היה אמור להסתיים ב-2016. במדיה הרומנית ציינו שפטרולול איבדה את אחד השחקנים החשובים שלה.

 

כוכב נבחרת רומניה, יובנטוס וצ'לסי בעבר, אדריאן מוטו הציע ב-2014 לאזרח את דה לוקאס ולזמן אותו לנבחרת רומניה. מוטו אמר אז לטלוויזיה הרומנית של פרו TV: "אנחנו בעידן אחר בו יש שחקנים מתאזרחים בנבחרות שונות, גם בנבחרת ספרד. אם שחקן ברמה שלו מוכן לשחק במדי רומניה למה שלא ניתן לו. הוא הקשר הכי טוב בכדורגל שלנו כיום. שחקן אינטלינגטי בצורה יוצאת דופן, אני שמח שהוא רוצה לשחק בנבחרת". בסופו של דבר ההצעה לא התקבלה ואולי ברומניה מכים על חטא היום.

 


פאבלו דה לוקאס. רומניה הפסידה אותו? (הרשמי של פטרולול)

 

בחורף האחרון הוא היה מבוקש בקבוצת רייקה בקרואטיה שמכרה את הכוכב שלה אנדריי קרמריץ', ללסטר סיטי, אבל החליט להשלים את העונה ברומניה למרות שבקרואטיה התהלבו והכותרות היו: "מגיע שחקן ששווה 12 מיליון יורו נוכח הביצועים שלו".

 

אוהדי בית"ר צריכים לקוות כי יעברו את אורדבסי בגומלין, דבר שיסדר להם מפגש עם שרלרואה, בו יוכלו להתאהב ביהלום החדש שלהם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי