יריית פתיחה: בבית"ר ירושלים אין רגע דל

אלי טביב
אלי טביב | צילום: אסף קליגר

התרגלנו שהפגרה בבירה מאופיינת בחוסר ודאות, ולפניכם תקציר האירועים. ב-19:50 בספורט1: אורדבסי בטדי. אלי דסה בהרכב

(גודל טקסט)

במחזור ה-35 של העונה שעברה ניצחה בית"ר ירושלים 0:3 את מכבי תל אביב והבטיחה לעצמה את הכרטיס לאירופה. באצטדיון טדי פתחו שמפניות לרגל האירוע ונראה היה שהקבוצה חזרה לצמרת הכדורגל הישראלי, כשהכרטיס לאירופה הייתה רק יריית הפתיחה.

 

אבל אז החלה הפגרה ובבית"ר, כמו בבית"ר, כל מהלך הופך לסקנדל או פסטיבל, והקיץ במועדון הפך (שוב) לתקופה ארוכה של חוסר ודאות וסדר.

 

ליביו אנטל, תומר סויסה, ססאר ארסו, זאב חיימוביץ', אופיר קריאף וחנן ממן עזבו ואת מקומם תפסו אורי מגבו, דובב גבאי, נס זמיר, לירוי צעירי, דניאל יואכים-אסקלינג, ולאד מוראר, ניסו קפילוטו ופאבלו דה לוקאס.

 

טביב התחפש (שוב) למוכר ארטיקים בים ואיים מדי יום שהקבוצה תעמוד למכירה ואם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת  לא יצליח לגייס תורמים שיעזרו לו בנטל הכלכלי, הוא הולך הביתה, כשעל הדרך הוא החליט לסיים את דרכו של גיא לוי עקב חילוקי דעות כספיים – כמה מפתיע.

 

הלך הביתה. גיא לוי (דני מרון)

 

רגע לפני משחק הגומלין נגד שימקנט אורדבסי הקזחית (שידור ישיר החל מ-19:50 בספורט1 וב-HD) אנחנו מביאים לכם את תקציר האירועים מהקיץ הלוהט שעבר על הקבוצה.

 

בית"ר ירושלים  – יומן מסע:

 

8.6.2015 – סלובודן דראפיץ', מאמן בית"ר תל אביב/רמלה בעונה שעברה, מקבל טלפון מאלי טביב ומהר מאוד מקבל את המינוי אצל האחות הגדולה. בחלומות הגדולים ביותר שלו לא ציפה המאמן הסרבי לעשות קפיצת מדרגה גדולה כל-כך. כמה זמן יחזיק בתפקיד? התשובות אצל טביב. הימור –  יעזוב לפני סוף העונה.

 

לא ציפה לקפיצת מדרגה כ"כ גדולה. סלובודן דראפיץ' (דני מרון)

 

 

11.6.2015 – טביב מכנס מסיבת עיתונאים במהלכה מודיע שהקבוצה על המדף והוא מתכוון למכור אותה לאנשים הנכונים. האחים לוי ומאיר פניג'ל נידחים על הסף. הבעלים נשאר בעל כורחו ופותח את מסע"ת במילים: "בית"ר חשובה לי מאוד".

 

נדחה על סף. מאיר פניג'ל (עדי אבישי)

 

14.6.2015 – מזל טוב! רכש ראשון לבית"ר. דראפיץ' מביא איתו כנדוניה את המגן אורי מגבו, שכבש בעונה שעברה 9 שערים בליגה הלאומית. גם מגן וגם סקורר, כמו שטביב אוהב – שניים במחיר אחד. מספר שבועות מאוחר יותר גם דניאל יואכים-אסקלינג מגיע לבירה מאותה בית"ר תל אביב/רמלה.

 

הגיע לבירה. דניאל אסקלינג (האתר הרשמי אורדבסי שימקנט)

 

 

15.6.2015 – ערעורו של טביב, על העונש שנגזר עליו בגין הכאת הנער, התקבל ועונשו הומתק בחודשיים. משמעות הדבר היא שהבעלים ירצה ארבעה חודשי עבודות שירות במקום חצי שנה. עוד באותו יום, דובב גבאי ונס זמיר חותמים בקבוצה.

 

רכש נוסף לבית"רים. דובב גבאי (עדי אבישי)

 

18.6.2015 – אימון פתיחת העונה פוצץ כמיטב המסורת. קלאודמיר פריירה מודיע שהוא נשאר לעונה נוספת, בעוד שהאוהדים מוחים על הסחבת במו"מ מול אופיר קריאף. בינתיים, לירוי צעירי חותם בקבוצה וכותב בחשבון האינסטגרם שלו: "מצאתי בית להרבה שנים". אנחנו רק נזכיר לו שטביב הוא הבוס שלו.

 

"מצאתי בית להרבה שני". לירוי צעירי (ערן לוף)

 

22.6.2015 – בית"ר ירושלים מקבלת את שימקנט אורדבסי בהגרלת מוקדמות הליגה האירופית וכמה שעות מאוחר יותר מנצחת 1:3 את מ.ס. אשדוד במשחק אימון. פתיחה ברגל ימין לדראפיץ'.

 

23.6.2015 – המו"מ עם אופיר קריאף נכשל והקשר מודיע: "אני עוזב את בית"ר". בהמשך הוא כותב פוסט מרגש בפייסבוק: "אם הייתי יכול להרשות לעצמי הייתי נשאר לשחק גם בשכר מינימום ונשאר לעד בבית"ר, אבל לצערי אני נאלץ לעזוב מתוך מחויבות לדאוג לעתיד. 5 שנים שאני נותן את הלב בשביל הקבוצה, 3 שנים חוזה חייל שמתוכו שנה בשכר 0. לא הרווחתי שקל. ועוד שנתיים כמה שקלים יותר מחוזה חייל. גם אחרי אליפות אירופה לצעירות, כשהיו הצעות של הרבה כסף על הפרק, בחרתי להישאר בבית"ר ולא דרשתי שדרוג בחוזה, דבר שהיה לגיטימי מאוד לעשות. 5 שנים שאני מבעלי השכר הנמוך בליגה".

 

"נאלץ לעזוב מתוך מחויבות לדאוג לעתיד". אופיר קריאף (דני מרון)

 

30.6.2015 – לאחר 14 שעות בדרכים ומסע מפרך, בשעה טובה הקבוצה נוחתת בקזחסטן, אבל ללא הציוד.

 

1.7.2015 – ולאד מוראר חותם בבית"ר ירושלים. כמה שעות מאוחר יותר הוא מתראיין לאתר ספורט1 ואומר: "מחכה לפגוש את האוהדים".

 

2.7.2015 – בית"ר ירושלים פותחת רשמית את עונת 2015/16, משחקת בסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית ומסיימת את המשחק ב-0:0 נגד שימקנט אורדבסי. בוריס קליימן נבחר לאיש המשחק ומקבל גביע מהנשיא של הקבוצה הקזחית.

 

פתח את העונה ברגל ימין. בוריס קליימן (האתר הרשמי בית"ר ירושלים)

 

3.7.2015 – מסע הרכש נמשך. ניסו קפליטו מסכם וחוזר לקדנציה שנייה במועדון. ארבעה ימים מאוחר יותר פאבלו דה לוקאס חותם במועדון וזוכה לפרגונים מטוטו תמוז ושי חדד, ששיתפו איתו פעולה בפטרולול פלוישט הרומנית.

 

חוזר לקדנציה שניה במועדון. ניסו קפילוטו (עדי אבישי)

 

8.7.2015 – מכבי תל אביב לא מוותרת ורוצה לצרף את אלי דסה או שלומי אזולאי. דראפיץ' הצהיר במסיבת העיתונאים שהשניים נשארים בבירה. מה חושב על זה טביב?

 

בית"ר ירושלים ומכבי ת"א לא מוותרות עליו. שלומי אזולאי (דני מרון)

 

9.7.2015 – בית"ר תעלה על הדשא בטדי מול 18 אלף אוהדים ביציע במטרה לעבור את הקזחים ולפגוש בסיבוב הבא את שרלרואה הבלגית.

 

איך זה יגמר? ימים יגידו. מה שבטוח שבבית"ר, כמו בית"ר, משעמם זה לא יהיה.

 

הרכב בית"ר ירושלים הערב:

 

בוריס קליימן, אלי דסה, טל כחילה, פריירה קלאודמיר, דושאן מטוביץ', דניאל אסקלינג, עומר אצילי, דני פרדה, לירוי צעירי, עומר נחמני, דובב גבאי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי