שחר תפנים: הפעם המצב שונה

שחר. סומך בעיקר על רוני לוי
שחר. סומך בעיקר על רוני לוי |

בעבר יו"ר מכ' חיפה צדק כשלא התעמת עם המתחרים, אך ברקת וגולדהאר כאן כדי להישאר. בינתיים ההכנה מנומנמת והרכש דל, כך מגייסים 20 אלף מנויים?

(גודל טקסט)

ההכנות של מכבי חיפה לעונה הבאה נראות מאוד מנומנמות בשלב הזה, ועושה רושם שיש סיבה טובה לכך. ראשית נדמה שאולי בפעם הראשונה יעקב שחר מגלה שמשהו בזוהר של מכבי חיפה קצת כבה: אם פעם – וזה לא היה כל כך מזמן – כל הצעה חיפאית הייתה מסתיימת במשפט "למכבי חיפה ויעקב שחר לא אומרים לא", הרי שהיום זה כבר הרבה יותר קשה.

 

במשך שנים צדק שחר כשלא ניסה להתעמת עם בעלי קבוצות שנחתו ובאו (בית"ר ירושלים ומכבי ת"א), כשהוא מצהיר אפילו בגלוי שכשהם ילכו – אני עוד אהיה פה. הפעם המצב שונה, אבל שחר עוד לא הפנים עד הסוף שאלונה ברקת ומיץ' גולדהאר לא חוסכים בהצעות כספיות, ולמרות שהירוקים מחזיקים עדיין בתקציב השני בגודלו בישראל, הם מתקשה מאוד לשחזר את הזוהר של פעם.

 

 

פרט לדרינצ'יץ', עוד לא עשו יעקב שחר ורוני לוי רכישות משמעותיות, וזה קורה בזמן שהסגל של בית"ר ירושלים בשיא בנייתו, הפועל ב"ש והפועל ת"א כבר על סף סיום בניית סגליהן, ולמכבי ת"א, ששם מינו מאמן רק לפני מספר ימים, לא צריך לדאוג.

 

אז מה זה אומר בעצם? נתחיל ונאמר כי עומק הסגל של מכבי חיפה יקטן, וכפועל יוצא גם התקציב. כמה יקטן? את זה נחכה ונראה. מצד שני מעלה חיפה את מחירי המנויים, אומנם לא באופן משמעותי, אבל האוהדים מצפים לתמורה כשנוגעים להם בכיס, ויהיה מעניין מאוד לראות כמה מנויים יימכרו השנה. צ'יזיק מדבר על כ-20 אלף, רק לי זה נשמע מופרך?

 

אבל מעל הכל, יש בעיה אחת משמעותית יותר נכון לעכשיו לטעמי – העדר רכש משמעותי שמצביע על כך ששחר רואה במאמנים שמינה בעונה שעברה כאשמים העיקריים והכמעט בלעדיים בכישלון העונה החולפת. במקביל, הוא משחרר שחקנים שגם כך לא היו מקבלים דקות משחק, ולמה לשלם למי שלא משחק, כך שנראה כי העונה הוא משוכנע שרוני לוי, שידוע ביכולותיו להוציא הרבה מהשחקנים שהוא מאמן, יממש את הפוטנציאל הגדול שיש ל-11 של הירוקים מהכרמל.

 

לוי. שחר מאמין בו שיממש את הפוטנציאל שקיים (ערן לוף)

 

ושוב, הסיכון של חיפה הוא גדול לטעמי. חן עזרא, איתי שכטר ואלירן עטר הם הרבה דברים טובים, אבל לא מנהיגים. ניקולה דריניצ'יץ מוכשר ומנוסה, אבל במנהיגות לא זוכים תוך שבוע. ושוב נשארנו עם יוסי בניון: מנהיג מלידה, הישראלי הטוב ביותר בכל הזמנים, שבשנה שעברה ההיעדרויות הרבות הרסו לו את העונה. השנה הוא התבגר בשנה והאחריות שלו גדולה אפילו יותר, יש מי שיגיד שלתרומתו כשחקן היום יש חלופות טובות, אבל מי יחליף אותו כמנהיג?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי