ססאר מנדיונדו: "המטרה היא לזכות באליפות"

כבירי
כבירי | צילום: עדי אבישי

הפועל ת"א ערכה מסע"ת חגיגית. אמיר כבירי: "אנחנו פה כדי להישאר"

(גודל טקסט)

אחרי שלקחה את תואר "אלופת הקיץ" עם מסע רכש גדול, הפועל ת"א מקיימת בשעה זו את מסיבת העיתונאים הראשונה לקראת פתיחת העונה.

 

האדומים שהתבשרו על-ידי אישור הוועדה לזכויות הניהול כי אמיר כבירי יהיה הבעלים החדש של המועדון, רכשו כמעט סגל שלם ולמעשה החליפו את מרבית סגל העונה שעברה.

 

 

בין היתר הצטרפו לקבוצה: אריאל הרוש, שמואל שיימן, איעד אבו עביד, איסואמילה לינגאנה, עומרי אלטמן, אדי גוטליב, קלאודיו בומבה, מיחאי פינטילי, עופר ורטה ובן אלגרבלי. כשעוד מספר צעירים הצטרפו אף הם לקבוצה, כמו רוי רונן ורז יצחק שהצטרפו ממחלקת הנוער של מכבי ת"א.

 

גם צוות האימון עבר שינוי כשססאר מנדיונדו מונה למאמן ויחד עימו וואליד באדיר, חזר למועדון וישמש כעוזרו בצוותא עם הצוות הספרדי שהביא המאמן.

 

הבעלים החדש, אמיר כבירי אמר: "לא דיברתי עד היום כי אני מעדיף לעשות ואז לדבר. בארבעת החודשים האחרונים עשינו עבודה מעמיקה ברכש ובניהול. העמדנו צוות אימון בכל הרמות תוך התחשבות בתקציב. אני לא מתרגש מהדיווחים עלי, יש בקרה תקציבית והיא קיבלה ותקבל ממני כל אישור שהיא תזדקק לו".

 

 

שחקני הפועל ת"א. "העדפנו לעשות ואז לדבר" (לויטל אושרוב)

 

"הגעתי כי אני אוהד את הקבוצה, אבל גם כי יש לו פוטנציאל ברמה השיווקית כלכלית והגיע הזמן שמישהו ירים את הכפפה. בשלב הזה בחרתי לרכוש רק 30% אך יכול להיות שזה ישתנה בהמשך. אני לא נדבק לכיסא, אם יגיע רוכש רציני יותר אני אהיה מוכן לפנות את מקומי. התקציב הוא תקציב מוגדר בו לא יהיו חריגות, אם נמצא לנכון בהמשך העונה לחרוג ממנו אז אני אקח אותי על עצמי".

 

"זה למעשה מועדון חדש לאחר שהחלפנו את כל הצוות" המשיך כבירי להתייחס למהפכה הנעשית בחודורוב, "כולם הגיעו במטרה לתרום למועדון. המטרה היתה לייצב את המועדון מבחינה כלכלית, עליה אמון בארי. אני מאמין שבסיכומו של דבר נוכל לעמוד ביעדים שלנו ויש לנו סבלנות, אנחנו לא ממהרים לשום מקום".

 

"המטרה העונה היא לחזור ולשחק כדורגל שמח שהאוהדים יהיו מרוצים ממנו כשהם מגיעים לאצטדיון. נראה איך הסגל מתגבש ותוך כדי תנועה ונגדיר מטרות מקצועיות. בחרנו לבנות סגל צעיר, אנחנו לא מתחרים באף קבוצה אלא יש לנו את המטרות שלנו. הסגל נבחר בצורה מאד מקצועית במטרה להסתכל על הטווח הארוך. ייקח זמן להנחיל יציבות, אך אני מאמין שבסיום העונה נוכל כבר לעמוד על הרגליים. אני רואה עתיד מאד וורוד למועדון".

 

"בן רייכרט הוא שחקן תחת חוזה ואנחנו לא נוגעים באף שחקן תחת חוזה. זאת הסיטואציה כרגע". בנוגע להחתמתם של שחקנים בכירים אמר: "אני לא מתכוון לפרט מו"מ עם שחקני חיזוק כאלה ואחרים, אך המטרה היא להעמיד קבוצה מנצחת שתוכל להגיע להישגים".

 

בנוגע לשי אבוטבול אמר: "אני חושב שהוא ראוי לכל הכבוד. שי ואני בהידברות ישירה ונסגור את הדברים על הצד הטוב ביותר. הוא לא נמצא בתכניות לעונה הבאה רק בגלל עניינים מקצועיים, לא בגלל שום נושא אחר. אנחנו נסכם את הפרידה שלו בינינו".

 

 

הרוש מתרגל למדים החדשים (עדי אבישי)

 

בארי בן זאב, יו"ר הפועל ת"א: "שמח להיות פה. כולם יודעים שעברנו תקופה לא פשוטה ואנחנו בפתחה של תקופה חדשה. אני מאושר שקיבלנו את הבשורות השמחות מההתאחדות לכדורגל על כך שכבירי יהיה עם זכויות הניהול. לפי בקשתו, התחייבתי שאני נשאר כיו"ר המועדון. יש לנו המון תכניות לשנים הקרובות ולא רק לעונה הקרובה".

 

"כשהגעתי להפועל ת"א בינואר אחת המשימות המרכזיות הייתה להתנתק מאלי טביב ומני וייצמן היה אחד מהנשים שעזרו לי. אנחנו בסופה של סאגה מאד ארוכה, אך זה לא המקום לפרט אותה. היום 80% מהמניות נמצאות אצלנו, 20% נמצאות אצל נאמן, אבל ייקחו כמה שנים טובות עד שנתנתק ממנו באופן סופי. בשנה האחרונה יש שיפור משמעותי בתקציב, אבל עדיין אנחנו רוצים להיות במצב טוב יותר. מועדון כדורגל הוא עסק וניתן לפעמים לעמוד גם במינוס, אבל התקופה שבה הפועל ת"א עמדה לפני קריסה חלפה. המצב היום לא מעיק על הקבוצה".

 

"לא בטוח שעמותה יכולה להחזיק קבוצת צמרת בישראל. רוב אוהדי הקבוצה הם לא חברים בעמותה והתשלום של 200 ש"ח לשנה לא יכול להחזיק את הקבוצה. השליטה במועדונים באירופה היא בעיקר בזכות כמות האוהדים וגם בשל העובדה שמלבד הבחירות לנשיאות, אין באמת השפעה על החלטות המועדון – משהו שלא מתאים לאופי הישראלי. זה יכול לקרות רק בקבוצות קטנות – אך הם יישארו קטנות – זה לא משהו שמתאים להפועל ת"א. זה קל יותר לעשות את זה בכדורסל".

 

בנושא המשקיעים הזרים אמר: "זה נושא שצריך להתנהל מאחורי דלתות סגורות. כבירי כבר אמר שנעזר בכל גורם מבחוץ שמעוניין לסייע. אם נגיע לסיכום אם גורם כזה או אחר נפרסם, אם לא אז לא. לגייס כסף לבית חולים הרבה יותר קל מאשר לגייס כסף לקבוצת כדורגל".

 

"ידעתי כבר בינואר שכדי שנוכל לעשות מהפך רציני נצטרך צוות זר. אין קשר למכבי ת"א, אבל הם בהחלט דוגמא מצוינת. יש שינוי אופי מאד רציני בצוות שהגיע וכולנו תקווה שהם יביאו לידי ביטוי את הציפיות שלנו מהם".

 

"לא בטוח שעמותה יכולה להחזיק קבוצת צמרת" (עדי אבישי)

 

גם המאמן החדש, הספרדי ססאר מנדיונדו, דיבר על הקיץ שעברה קבוצתו: "אני מאד מאושר להיות פה. כמו הנשיא, אני מעדיף לעשות ולא לדבר. ההנהלה עשתה כבר את העבודה שלה ועכשיו זה הזמן שלנו. אני רוצה להודות לאוהדים על היחס המצוין שקיבלנו מהם מאז שהגענו לפה. זאת תקופה חדשה ועם הרבה עבודה אנחנו נחזיר את הפועל ת"א למקום שבו היא צריכה להיות".

 

"המטרה העיקרית של כל קבוצה היא לזכות לאליפות, זאת גם המטרה שלי. כמובן אם נזכה באליפות אז המטרה הבאה תהיה להצליח גם באירופה. לא היו לי הצלחות בעבר כמאמן ראשי, בגלל שפשוט לא הייתי מאמן ראשי. גם מוריניו התחיל כמאמן צעיר, עכשיו זה התור שלי".

 

השוער אריאל הרוש דיבר בקצרה בתור השחקן הראשון שהצטרף הקיץ: "כבוד הוא לי להיות השחקן הראשון שחתם בקבוצה המתחדשת. זה מועדון ענק ואני מרגיש שנעשים פה דברים לטווח הארוך. זה אתגר גדול מאד עבורי ואני רוצה להוכיח את עצמי מחדש. לדבר זה קל, אך לעשות זה קשה אז בואו נתחיל בעבודה".

 

"אני יודע שבהפועל ת"א אני אוכל לעשות את הקפיצה הגדולה שאני מחכה לה. גם בבית"ר ירושלים וגם בנתניה לא כיוונו גבוה כמו שמכוונים פה. אני לא מצטער על מה שהיה בבית"ר, קפטן תמיד צריך להגן על השחקנים שלו".

 

"אני לא מכיר מה קורה עם בן רייכרט, אני לא כל כך עוקב אחרי התקשורת, אבל אני חושב שאם שחקן רוצה לשחק בקבוצה מסוימת ההנהלה לא צריכה לעמוד בדרכו".

 

רייכרט. "שחקן צריך לשחק איפה שהוא בוחר" (אסף קליגר)

 

ניר ענבר, היועץ המשפטי של המועדון הוסיף: "עברנו לניהול שונה מהשנים האחרונות. יש לנו צוותים ניהוליים שאחראים כל אחד על נושא אחר, אם זה השיווק, הצד המקצועי וכו'. אני מאמין שהתהליכים האלה ישפרו את הארגון במערכת".

 

"אנחנו כותבים תוכנית רב שנתית לחמש השנים הקרובות. אנחנו מקפידים על עקרונות ניהול חדשים עם שקיפות כמו במועדונים המובילים בעולם. הקמנו אתר חדש שיעלה בימים הקרובים ותהיה אפליקציה שתאפשר לנו קשר טוב יותר עם האוהדים. החזרנו את כל נושא המרצ'נדייז למועדון. אנחנו נחזק את המותג בשביל שיהיה משתלם לספונסרים להגיע אלינו".

 

"בחודשים האחרונים אנחנו מתעסקים בעיקר בנושאים הבסיסים של שיקום מועדון, אך הנושא הבינ"ל מעניין אותנו. אני חושב שיש לנו מקום לחזק את המותג שלנו בעולם, בעיקר בארה"ב, אבל זה יהיה בשלב הבא ויפורסם רק כחלק מהתכנית הרב שנתית".

 

"אצלנו אין שחקן אחד שמגיע ללא אישור של הצוות המקצועי – מקבוצות הילדים ועד לסגל הבוגר". עוד אמר ענבר: "מתחם חודורוב עובר שיפוץ ענק שיהפוך אותו למתקדם יותר. קנינו ציוד שיאפשר לנו לבצע מעקב טוב יותר אחרי הכושר של השחקנים שלנו. אנחנו נאייש מחדש את "הבית האדום". המטרה היא לא רק לייצר שחקנים טובים יותר אלא בני אדם טובים יותר. כל שחקן שמגיע לפה עובר ראיון אישי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי