טורק מבקש למנוע כספים מבית"ר ירושלים

אוהדי ביתר. טורק טוען שהם הקובעים
אוהדי ביתר. טורק טוען שהם הקובעים | צילום: עדי אבישי

שחקן העבר מבקש גם להעמידה לדין: "ערבים ומוסלמים מופלים לרעה"

(גודל טקסט)

רפעת טורק, שחקן העבר של הפועל תל אביב ונבחרת ישראל וכיום פרשן, מבקש משרת הספורט, מירי רגב, ומיו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, לפעול ביד קשה כנגד בית"ר ירושלים בשל המדיניות הגזענית שלו.

 

בין השאר מבקש טורק לפסול את רישיונה של בית"ר לשחק באירופה (במסגרת הליגה האירופית), למנוע ממנה קבלת כספי ציבור (ההקצבות מהטוטו) ולהעמיד לדין פלילי את ראשיה בגין הפרת חוק שוויון הזדמנויות בעבודה.

 

 

"שחקנים ערבים ומוסלמים מרחבי העולם מופלים לרעה על ידי בית"ר רק מחמת דתם ומוצאם", כותב טורק במכתבו, "ראשי הקבוצה ומאמניה נכנעו לאורך השנים לדרישות ארגון האוהדים הקיצוני 'לה פמיליה'".

 

טורק מביא במכתבו דוגמאות רבות. מעבאס סואן, שחקן העבר של בני סכנין שמעברו לבית"ר בעונת 2007/08 נמנע בשל התנגדות האוהדים ולאחר סיכום בינו לבין הבעלים של הקבוצה הירושלמית ארקדי גיידמק.

 

 כמו כן מביא טורק במכתבו התבטאויות של מאמנים מיובל נעים בעונת 2011/12 ("בית"ר לא בשלה עדיין לשחקן ערבי"), ועד גיא לוי בעונה החולפת שאמר מפורשות: "גם אם היה שחקן ערבי, המתאים מבחינה מקצועית, לא הייתי מביא אותו כי זה היה יוצר מתיחויות מיותרות".

 

טורק מציין כי מדיניותה של בית"ר מפרה את תכנית עשר הנקודות של אופ"א בנושא גזענות וכי בכל אחת מתשע העונות האחרונות הורשעה הקבוצה לפחות פעם אחת בעבירה של קריאות גזעניות מצד קהל אוהדיה.

 

"הרשויות בישראל בוחרות לקבל את הסברי בית"ר ירושלים ולהימנע מלנקוט נגדה בצעדים משפטיים", כותב טורק, "אם בתי הדין היו פועלים בהתאם לסמכותם, בית"ר היתה נענשת, לכל הפחות, בהפחתה של שמונה נקודות ליגה ממאזנה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי