הפועל ת"א צריכה להיזהר מנפילה כואבת

הפועל תל אביב גרסת 2015/16
הפועל תל אביב גרסת 2015/16 | צילום: עדי אבישי

דעה: כבירי לא השקיע מיליונים כדי לסיים מעל מכבי פ"ת וסכנין. ניסים משוכנע שהאדומים לפני משימה קשה ומסמן מי יהיו אלה שעליהם העונה תקום או תיפול

(גודל טקסט)

הקיץ הזה ישנה סקרנות רבה לקראת העונה הקרובה בליגת העל. נדמה שהשנה סוף סוף יהיה מאבק אמיתי על תואר האליפות, שצפוי לכלול יותר משתי קבוצות, אולי אפילו ארבע ואולי גם חמש.

 

אחרי כמה שנים עגומות, רוצה הפועל ת"א לחזור לבמה המרכזית – שם גם מקומה – ואם באמת זה יקרה, הרווח של הכדורגל הישראלי יהיה גדול. המאמן הספרדי סזאר מנדיונדו לא מפסיק להחתים שחקנים מאז שחתם בעצמו במועדון, ונראה כי תקציב הקבוצה צפוי שוב להיות מהגבוהים בליגה.

 


האמירה של מנדיונדו אמש במסיבת העיתונאים, כאילו הוא מכוון לאליפות, נראית לי כמו ניסיון זול למכור עוד מנויים ולא יותר מזה. אין לי ספק שהמאמן מאמין בסגל שהוא בנה, אבל השאלה הגדולה היא האם הרכש שביצעה הפועל ת"א הוא כזה שבאמת יכול להחזיר אותה לטופ של הכדורגל הישראלי.

 

מנדיונדו במרכז. מאמין בסיכויי הקבוצה לזכות? (עדי אבישי)

 

אז בואו ננתח יחד מי החיזוק הישראלי: אדי גוטליב, בן אלגרבלי, אריאל הרוש, עומרי אלטמן, שמואל שיימן, עומרי שקל, איאד אבו עביד, עופר ורטה ושני ילדים מוכשרים ממכבי ת"א. נו, כבר נפלתם מהכיסא? עדיין לא?

 

נעבור לזרים: קלאודיו בומבה ומיחאי פינטילי ואולי גם ליביו אנטל, עכשיו נפלתם? עדיין לא? טוב, זה לא מפתיע. אני לא בא לזלזל באף שחקן ששמו כתוב לעיל, להפך, לפחות לגבי הישראלים אני בטוח שמדובר בכישרונות מלאי רעב להצלחה, חלקם עם יותר ניסיון וחלקם עם פחות, אבל זהו – לא יותר מזה.

 

אריאל הרוש. השחקן הראשון שחתם הקיץ אצל האדומים (עדי אבישי)

 

הפועל ת"א תקום ותיפול השנה על שני אלמנטים עיקריים – הצלחה בבחירת המושבה הרומנית, כי הם אלו שיצטרכו להוציא את הקבוצה מהבינוניות, והיכולת של מנדיונדו לייצר שלם שהוא הרבה יותר מסך חלקיו. ההרכב הנוכחי של הפועל ת"א, על הנייר, הוא כזה שנאבק על כניסה לפליאוף העליון, בדיוק כמו בעונה שעברה. מכבי ת"א הפועל קריית שמונה, הפועל ב"ש ומכבי חיפה טובות ממנה לאין שיעור, מוכשרות ממנה בהרבה ובעיקר יותר עמוקות.

 

למאמן החדש של האדומים יש משימה קשה מאוד: לחבר את כל הפאזל הזה לקבוצה אחת טובה, שתתחרה ביריבותיה לצמרת. כבירי לא השקיע את הסכומים הללו כדי לסיים מעל בני סכנין ומתחת למכבי פ"ת – הוא רוצה לפחות התמודדות בפליאוף העליון, ואז אולי גם לחלום על כרטיס אירופי. וזו רבותי נראית כמו משימה מאוד קשה.

 

אני כבר מזהה ברשתות החברתיות את ההתעוררות של אוהדי הפועל ת"א ביריבות עם מכבי. הם שוב מלאי אופטימיות שהם יכולים להתמודד עם האלופה, ובמקרה הזה, הנפילה עלולה להיות כואבת שבעתיים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי