השינויים יכולים לפרק למכבי ת"א את העונה

ג'ורדי קרויף. אולי הוא טיפוס שקשה להסתדר אתו
ג'ורדי קרויף. אולי הוא טיפוס שקשה להסתדר אתו | צילום: עדי אבישי

דעה: אם ב"ש תניף צלחת בעונה הבאה, מי שחיבק את המנג'ר יפנה לו גב

(גודל טקסט)

תהיו בטוחים שאם מכבי תל אביב תסיים שנייה בעונה הבאה, התיק יפול על ג'ורדי קרויף. כל אלה שאומרים "סחתיין שזרקת את פאקו ואת הכדורגל המגעיל שלו" יוציאו עליו את הגרון. אני הרי מכיר את העם שבו אני חי. חלומות יש, סבלנות אין.

אני לא חושב שיש תקדים של קבוצה שזכתה שלוש פעמים ברציפות באליפות ובכל עונה החליפה מאמן. אפשר להיפרד, אבל כל עונה ועוד אחרי הצלחה? מי שחושב שזה מרענן את המערכת, הוא אפילו לא בכיוון.

הרי ז'וזה מוריניו ופפ גווארדיולה לא ינחתו בקריית שלום, אלא מאמנים מהדרג השלישי ביבשת. עד כה הלך לקרויף קלף מנצח, אבל מה אם ייפול עם בחור מוכשר שלא ישתלב. אחד שיתקשה עם השפה והמנטליות, כמו אלכסנדר סטנוייביץ' למשל. כדור שלג והלכה העונה.

אתם יודעים מה, עזבו את הליגה. בא מאמן חדש שצריך ללמוד את החומר. להכיר את השחקנים, לבצע הרצה. עוד לא קלט מי נגד מי וכבר הוא נכנס למוקדמות ליגת האלופות. פאשלה קטנה, והלכה לה עוד מטרה גדולה.

מועדון כמו מכבי תל אביב חייב המשכיות, לבנות משהו יציב להרבה שנים. חילופי מאמנים נותנים זץ רציני. הנה באות שיטות משחק חדשות ותרגילים באימונים ועוזרים מקסיקנים/קרואטים/סיניים. זה מגדל גפרורים עדין שבקלות יכול להתפרק.

אבל מי יכול להתווכח כעת עם הצלחות? אולי הנסיך ההולנדי באמת גאון שתמיד יפגע במטרה, אבל מצד שני, יכול להיות שהוא טיפוס שקשה להסתדר אתו ולא משנה מי עומד על הקו – גארסיה, סוזה או פאקו.

הרי מנהל מקצועי ומאמן חייבים לקבוע גבולות גזרה בתחילת העונה – במה כל אחד מתעסק, ואם יש חיכוך אז מתפשרים. בכל זאת מדובר בעבודת צוות. 

אז נראה את קרויף בעוד עונת מבחן ומערכת חדשה שצריך לבנות. הרי כמו שאמרנו, הפסד האליפות על חודו של שער עצמי, וכל החצים יידעו לבד את הכתובת.

כשבאר שבע תניף את הצלחת, האוהדים שחיבקו יפנו גב והבעלים ייצא לתקשורת עם הודעה לקונית עד להחריד. "המועדון מודה על השנים היפות והתרומה הגדולה. אני משוכנע שדרכינו עוד ייפגשו בעתיד". כן, ברור, בדיסנילנד. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי