המקום המכובד של זהבי בנעל הזהב

זהבי עם יור מינהלת הליגה
זהבי עם יור מינהלת הליגה | צילום: עדי אבישי

מספרת אחרונה לעונה: שיאים נשברו בבלומפילד והקפיצה של מאור בוזגלו

(גודל טקסט)

1. שני שיאים נקבעו שלשום בבלומפילד. מכבי ת"א סגרה סופית את רצף משחקי הבית הארוך ביותר בהיסטוריה ללא הפסד – 35 משחקי ליגה, אבל זה השיא היותר ידוע.

 

לירן רוטמן הצעיר, שרק ביום ראשון יחגוג יום הולדת 19, שבר שיא מועדון – שהוא גם שיא ישראלי – כשכבש שער בכורה בתוך שתי דקות וחצי כשחקן בוגרים. השיא הקודם היה שייך לדני פרדה, שבמחזור הסיום של עונת 2004/5 כבש שער בכורה כשחקן בוגרים בתוך ארבע דקות במשחק שבו ניצחה מכבי פ"ת את בני סכנין 2-4 והורידה אותה לליגה הלאומית. חברו של רוטמן, גידי קניוק, כבש לפניו שער אדיר שהיה גם השער ה-2,000 של מכבי פ"ת בליגה הבכירה מאז קום המדינה. את שער ה-1,000 כבש דורון רבינזון ב-1985, גם הוא לרשת מכבי ת"א.

 

 

2. מכבי ת"א השלימה שלשום שלוש אליפויות שבהן הפסידה רק שלוש פעמים בבית: פעמיים בעונה הראשונה ושלשום בפעם השלישית. פעמיים זה היה מול בני יהודה. מכבי פ"ת ניצחה את מכבי ת"א בבלומפילד לראשונה מאז ה-30 באפריל 2005 – יותר מעשר שנים (ה-0-3, עונה לאחר מכן, היה באצטדיון רמת גן).

 

אגב, מאזן משחקי הבית של מכבי ת"א העונה טוב בשתי נקודות בלבד מזה של הפועל ב"ש, שגם היא הפסידה רק פעם אחת בבית. הפועל קריית שמונה היא קבוצת החוץ הטובה ביותר, ואחריה בית"ר ירושלים. קריית שמונה הייתה גם אלופת החוץ בעונת האליפות ב-2012.

 

האלופה חוגגת. שלושה הפסדי בית בשלוש שנים (עדי אבישי)

 

3. ערן זהבי לא הצליח לשבור את שיאו של נסים אלמליח, בעיקר בגלל שלא כבש בשלושת משחקי הליגה האחרונים שלו. הפעם האחרונה שבה לא כבש במשך שלושה מחזורים רצופים הייתה בעונה שעברה, בין המחזור ה-20 ל-22. מאז הוא לא הפסיק לכבוש ליותר משני משחקים ברצף. מדהים.

 

אגב, זהבי עלה השנה מהמקום ה-96 בטבלת כובשי כל הזמנים למקום ה-42, שיפור של 54 מקומות. בין 200 הראשונים יש רק שחקן אחד שהתקדם יותר ממנו – מאור בוזגלו, שטיפס מהמקום ה-189 למקום ה-127.

 

זהבי מסיים את העונה במקומות 11-12 בתחרות נעל הזהב, בצוותא עם אלכסנדר לקאזט מליון. שניהם כבשו 27 שערים העונה ולשניהם 40.5 נק'. כריסטיאנו רונאלדו סיים ראשון עם 96 נק', ליאו מסי שני עם 86 וקון אוגארו שלישי עם 52.

 

שכטר בשבת האחרונה. קרוב למאייה הראשונה (ערן לוף)

 

4. איתי שכטר כבש לראשונה מאז חודש פברואר – 11 מחזורים רצופים. זהו רצף שלא היה לו בליגת העל מאז עונת 2007/8, אז שיחק במדי מכבי נתניה ולא כבש במשך 13 משחקי ליגה רצופים. השער העלה את שכטר למקום ה-110 בטבלת כובשי השערים בכל הזמנים וחסרים לו ארבעה כדי להיכנס למאייה הראשונה.

5. דובב גבאי כבש את שערו ה-40 במדי הפועל ב"ש, והוא רחוק שער אחד מכניסה לעשרת הכובשים הגדולים במועדון בכל הזמנים. גבאי, אגב, הגיע כבר ל-45 שערי ליגה והוא מדורג במקום ה-167 בכל הזמנים. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי