אזצ'קו קיבל ויזה להולנד: "חששו שהוא יישאר במדינה"

שרצקי. החלוץ הצעיר ייצא עם הקבוצה כמתוכנן
שרצקי. החלוץ הצעיר ייצא עם הקבוצה כמתוכנן | צילום: עדי אבישי

שגריר הולנד בישראל סייע לקריית שמונה והחלוץ הניגרי יטוס למחנה האימונים

(גודל טקסט)

אחרי שבעירוני קרית שמונה הופתעו אתמול לגלות כי שחקן הקבוצה הוגו אזצ'קו לא קיבל ויזה להולנד, לקראת מחנה האימונים של הקבוצה, היום (שישי) לאחר לא מעט מאמצים מצד המועדון, הנושא הוסדר בסיועו של שגריר הולנד בישראל וויליאם זן זנטן , והחלוץ הניגרי יוכל לנסוע עם חבריו לקבוצה למחנה האימונים ביום רביעי.

 

כזכור, המועדון הגיש לפני כשבועיים בקשות לקבלת ויזה עבור שני זריה החדשים, הבלם הבוליבאני לואיס גוטיירס והחלוץ הניגרי שעלה מהנוער, הוגו אזצ'קו בן ה-19. בעוד שלגוטיירס אושרה הוויזה, על אף שהוא הגיע רק לפני כשבועיים לארץ והוא עדיין בתהליך להנפקת ויזת עבודה, לחלוץ לא אישרו מבלי לנמק מדוע, על אף שהוא נמצא בארץ כבר שנה ומחזיק בכל האישורים הרלוונטיים, מה שהכעיס מאוד את איזי שרצקי והמועדון.

 

 

לספורט1 נודע היום הסיבה בגינה סירבו לתת ויזה לאזצ'קו: חשש שהשחקן יישאר לשהות בהולנד. דובר המועדון, עדי פרג', נפגש היום עם השגריר, שהבטיח לטפל באופן אישי בנושא. השגרירות ההולנדית בתל אביב מעבירה את בקשות הוויזה לעמאן בירת ירדן, שם היא מאושרת ומונפקת, והשגריר הבטיח כי ידאג להסדיר את הנושא.

 

מנכ"ל המועדון יוסי אדרי אמר היום לספורט1: "גם הקונסול לא מבין למה לא אישרו לו. את כל האישורים שהם ביקשו הם קיבלו מאיתנו. השגרירות גם דיברה עם המלון בהולנד לוודא שאנחנו מגיעים. זו לא הפעם הראשונה שהוא (אזצ'קו, נ.ל) יוצא מישראל או מניגריה ומעולם לא היה לו סירוב באיזה שהוא מקום, הוא ילד. אני דיברתי איתם ואמרתי להם שאני מוכן לשים ערבות בנקאית שהכל בסדר והוא יחזור".

 

מהמועדון נמסר בנוסף: "קונסול הולנד בישראל הודיע לפני זמן קצר, כי בקשת הויזה של השחקן הוגו אזצ'קו אושרה על ידי הגורמים האחראיים לכך באגף הקונסולארי בעמאן (מקום מושבה של הקונסוליה הראשית של הולנד במזרח התיכון). בהתאם לכך השחקן ימריא עם הקבוצה למחנה האימונים במירלו במועד המתוכנן".

 

שגריר הולנד בישראל אמר לספורט1: "דיברתי הבוקר עם דובר המועדון וסיכמנו שאטפל בנושא, כך שהשחקן יוכל לנסוע להולנד. הבעיה נפתרה. אני לא יודע את הסיבה המדויקת לסירוב, כי לא השגרירות פה היא שקובעת, גוף אחר עושה את זה, ופניתי אליהם בנושא. ממה שאני יודע, השגרירות קיבלה (מעמאן, נ.ל) מסמך לפיו השחקן לא מורשה לטוס להולנד, ללא נימוק ספציפי, רק סיבה כללית ל"חשש מהישארות". הסברתי להם שהוא לא מתכוון להישאר שם מכיוון שיש לו חוזה עם מועדון כדורגל".

 

עירוני קרית שמונה תצא למחנה אימונים בן שבועיים בהולנד במהלכו תפגוש את לוקרן הבלגית וקארדיף מהצ'מפיונשיפ. הקבוצה תפתח את משחקיה האירופיים בסוף החודש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי