"יש לבית"ר י-ם למעלה מ-1,000 אוהדים ערבים"

אגברייה
אגברייה | צילום: אודי ציטיאט

אחמד אגבריה, אוהד מאום אל פאחם ל-103FM: "הגזענים הם קומץ שמלכלך מועדון שלם"

(גודל טקסט)

"יש למעלה מ-1000 אוהדים של בית"ר במגזר הערבי", כך גילה אחמד אגבריה, אוהד קבוצת המנורה מירושלים כבר 30 שנה ל-103FM, "בסכנין יש אפילו אוהד אחד שצבע את הרכב שלו בצהוב שחור". מפתיע אתכם? אז עוד מעט כבר לא כי אגברייה מבטיח שהוא וחבריו מתכוונים להעלות בקרוב אתר אינטרנט שכותרתו "ערבים אוהדי בית"ר".

 

אגבריה, המנהל של קבוצת בית"ר אום אל פאחם (השם לא מקרי) מליגה ג', חבר מרכז ליכוד וחבר מרכז בית"ר, הסביר את השידוך המוזר לכאורה: "התחברתי לקהל החם, לבית החם של בית"ר, זה מועדון ענק מהגדולים בישראל. הדור הצעיר של המגזר הערבי מבין שאין מה לעשות אנחנו כאן ואנחנו חייבים להתחבר אליכם בכדורגל, בתרבות".

 

התשובה שלו לשאלה למה דווקא בחר בבית"ר, מועדון שנגוע בגזענות נגד ערבים, מזכירה את התשובה שנתן הסמל, אלי אוחנה, בזמנו כשחקן פעיל לגבי אותם אנשים בדיוק. "הגזענים והמתפרעים הם קומץ שמלכלך על מועדון שלם עם קהל נפלא", מצטדק אגבריה, "הם לא מייצגים אף אחד פרט לעצמם. צריך להפריד בין כדורגל לספורט ולהבין שהגזענים הם אנשים שלא מייצגים את המועדון. בית"ר ירושלים יותר גדולה מהם".

 

אגברייה גם חושב שהחבר'ה מלה פמיליה לא לבד: "אני הייתי במשחק של מכבי חיפה, אחרי שהיה כל העניין עם וואליד באדיר, שבגללו עפו מאירופה וגם שם צעקו 'מוות לערבים'. שמעתי באזניים שלי את הקהל של מכבי תל אביב וכן גם את הקהל של הפועל מקלל ערבים".

 

"שמעתי קריאות 'מוות לערבים' מאוהדי הפועל ת"א" (אודי ציטיאט) 

 

"אני לא אוהב את השלט בית"ר טהורה לעד. אבל כל עוד מדובר בשלטים לא אכפת לי", מוסיף אגברייה, "אם אנשים רק צועקים, שיצעקו. השלט מפריע לי אבל אני יודע שהם לא מייצגים את כולם. הם כמה אלפים והקהל שלנו מאות אלפים. הבעיה היא שהם מיעוט ששולט בכל".

 

ועם כל זאת ברור גם לאגבריה שהתופעה הזאת לא יכולה להימשך: "אני קורא לאלי טביב שייקח את המועדון בידיים טובות, יקדם אותו ויילחם באנשים האלה. ואני קורא למשטרה להכניס את האנשים האלה לכלא לכמה חודשים במקום להחתים אותם לפני משחקים. שיילמדו לקח, אחר כך הכל יהיה בסדר".

 

במשחקי הבית יושב אגברייה ביציע הכבוד בטדי, אבל במשחקי החוץ יש לו שותפים מפתיעים. "אני יושב עם אנשי לה פמיליה אחד ליד השני. אני מביא גרעינים טובים מאום אל פאחם וכולנו מפצחים ביחד".

 

אגברייה: "בסופו של דבר יהיה שחקן ערבי בבית"ר" (אסף קליגר)

 

אגברייה גילה כי "בתקופה של מאיר פניג'ל כיו"ר  דיברתי אתו שיביא שחקנים ערבים לבית"ר. אחר כך בא ארקדי והביא שני שחקנים מוסלמים וכולם ראו מה קרה, עם זאת אני מאמין שבסופו של דבר יהיה שחקן ערבי שילבש צהוב שחור".

 

ועם כל זה לא יקרה מעצמו, אגברייה ידאג לכך. "בעוד כחצי שנה אני אחזור להיות חבר ההתאחדות לכדורגל", אומר אגברייה, "וכחבר התאחדות אפעל לכך שישונה התקנון. כמו שכתוב שקבוצה יכולה להחתים עד חמישה זרים, יהיה כתוב בתקנון שכל קבוצה מחוייבת להחתים שחקן ערבי אחד לפחות".

 


 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי