למד מהר: כשיוקאנוביץ' לוחץ

יוקאנוביץ'. עושה מסלט קיסר סלט ערבי בלי להוסיף תבלינים
יוקאנוביץ'. עושה מסלט קיסר סלט ערבי בלי להוסיף תבלינים | צילום: עדי אבישי

התרגיל של ג'ורדי: המנהל המקצועי של מכבי לא רצה להסתבך ושלח את הסרבי המאיים לנהל את הקרב על הרכש עם גולדהאר

(גודל טקסט)

חייבים להחמיא לג'ורדי קרויף. תרגיל כזה לא רואים כל יום. בחיים אל תריב עם קנדים חנונים קפוצי שפתיים, שמשחקים טניס של סניורים ומתים על הוקי קרח. הם אפילו לא יראו לך שהם כועסים עליך, הם פשוט לא יחזירו טלפון ובסוף גם לא יאריכו חוזה. בשביל זה יש את הסרבים, אנשים מגודלי צרות שחטפו מכל השכונה לפני 20 שנה ומאז הם לא רואים בעיניים. ומיץ' גולדהאר מבין בסרבים, אמרנו כבר שהוא משחק טניס.

 

סלבישה יוקאנוביץ' גמר השבוע ניצחון של 1:5 שיוקרן בבתי הספר למנטליות כקטע הווידיאו שמדגים יותר מכל שהתוצאה משקרת. הלך יוקאנוביץ' למיקרופונים שסידר לו יפה הדובר עופר רונן והצליף במדיניות האין רכש של מכבי.
 


מישהו פה למד את התקשורת הישראלית טוב טוב. היא עושה מסלט קיסר סלט ערבי בלי להוסיף תבלינים. וכך חתם לו עוד לפני סוף השבוע אבי ריקן, ונדמה שגולדהאר הולך לבלוע עוד חרגול ולשלם לחרגולים סכום מופקע עבור שחקן בן 22 שהיה אצלו ונמכר בנזיד עדשים, כי חוזים צריך לכבד.

 

יוקאנוביץ' וסלובודאן דראפיץ' נולדו באותה עיר, על חוף הים האדריאטי. גם סרבים וגם אנשי נמל. בטח יוקאנוביץ' ראה בקבוצת הילדים של וויבודינה את דראפיץ' ששיחק בנוער. דראפיץ' ריכך את הקשיחות שלו בנוף הישראלי, יוקאנוביץ' נראה כאילו עוד שנייה הוא יוצא מבלומפילד, תופס מונית לנתב"ג וחוזר ללונדון כדי להירגע קצת בגשם.

 

הסיפור די פשוט. גולדהאר חושב שאחרי כמה שנים טובות בארץ, הגיע הזמן שההכנסות ידביקו את ההוצאות. נראה לו שצריכה לבוא התייעלות. מכבי מאכלסת שחקנים שעולים הרבה כסף ורואים מעט דקות משחק. יש לה שחקנים צעירים מהנוער שייסדו הקיץ קבוצת בת בשם בית"ר ת"א/רמלה, אבל לא ממש משתלבים בקבוצת האם. לא יכול להיות שתהיה לו מחלקת שיווק ומיתוג ושלוש חנויות מרצ'נדייז וים מנויים והרבה פלטיניום ביציע, ועדיין הסגל ייראה בזבזני.

 

גולדהאר מבין בכדורגל כמו שקרויף מבין בהוקי, אבל הוא מבין בכסף, ועוד יותר בתועלת לעומת השקעה. אין כל ספק שאחרי תחושת החמיצות מהניצחון על האלופה המלטזית, ההתבטאויות של יוקאנוביץ' והמהירות שבהם דברים זזים, נראה כי מכבי כן מסוגלת לנהל את העניינים בצורה שכלתנית, בלי שייכנסו לכך סיממני כבוד ורגישויות.

 

בשורה התחתונה, מכבי ת"א תגיע ביום שלישי לבלומפילד למשחק מול פלזן עם הגנה ברמה מביכה. אפילו טל בן חיים נראה כמו ילד מבולבל כשהמלטזי החופשי נעץ באין מפריע את שער השוויון המביך. אז יובל שפונגין הוא לוחם וחואן פאבלו נראה טוב במשחקי ההכנה, אבל השאר נראים זוועה.

 

בלי בלם נוסף (או שטיבי יחזור לעצמו ויתפוס את מקומו של קרלוס גרסיה), לקבוצה הזו אין מה למכור לא מול פלזן ולא בפלייאוף הליגה האירופית, גם כמדורגת. בכלל, רק העובדה שהיברניאנס, קבוצה חצי מקצוענית, שיחקה שווה בשווה רוב דקות המשחק מול מכבי, הניעה כדור ולחצה את מכבי לשערה, מדאיגה הרבה יותר.

 

הדרך היחידה שבה תוכל מכבי ת"א לבטל יתרונות של היריב תהיה בהחזקת כדור. מכבי לא משחקת בסגנון כזה, היא דוחפת מהר קדימה ולפעמים בכדורים ארוכים ואפילו לא דרך האגפים. יכול להיות שיוקאנוביץ' מבין שלשלב הזה של העונה, שבה תפגוש מכבי יריבות אולי עדיפות ממנה, היא צריכה לשחק על מהירות וטכניקה וניצול יתרון מספרי. בלונג ראן, זה פשוט לא נכון. מכבי צריכה שיהיה לה סגנון שבו היא תרתיע את היריב, ולא להיפך.

 

הסיכויים של מכבי ת"א לעבור את ויקטוריה פלזן אינם גבוהים, למרות שהפערים לא כאלה גדולים. סדר המשחקים שמאפשר לפלזן לתקן בגומלין, הופך את המשחק בבלומפילד למכריע. הבעיה היא שמכבי תצטרך לתרגל בכמה ימים שחקנים חדשים בהרכב ואולי לשנות קצת את השיטה. מולה תשחק קבוצה שכבר זכתה בסופר קאפ הצ'כי ולמרות שהודחה בצורה מביכה במוקדמות הליגה האירופית בעונה שעברה, בבית מול הקבוצה הרומנית של טוטו תמוז, יש לה רקורד אירופי לא רע.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי