ריף גבוה: פרץ חולם על חזרה למכבי ת"א

ריף פרץ. חולם לשוב לצמרת
ריף פרץ. חולם לשוב לצמרת | צילום: מכבי תל אביב, הרשמי

הוא גדל עם מיכה וגם אחרי פציעות קשות נותר אופטימי. הפוטנציאל שלא מומש

(גודל טקסט)

על פניו לריף פרץ היו את כל הנתונים להצליח ולהיות כוכב, הוא סומן כבר בגיל צעיר להגיע ולהיות אחד מכוכבי העתיד של הכדורגל הישראלי. אחרי שלא מצא את המקום  במכבי הוא עדיין מכוון גבוה. ריף פרץ בראיון מקיף על הכל מהמשפחתיות ועד ג'נארו גטוסו.

 

ריף פרץ כיום בן 24 סטודנט למנהל עסקים שנה שנייה ב"מרכז הבינתחומי" וגם כדורגלן עם הרבה פוטנציאל שעדיין לא התממש, מצא את עצמו יורד ליגה כדי לחזור למסלול ולהפוך לכדורגלן שכולם ציפו ממנו להיות והתקוות, היא עדיין קיימת.

 

 

במהלך השנים פרץ סומן כאחד הכישרונות במחלקת הנוער של מכבי ת"א. כן זו שהוציאה כוכבים כמו דור מיכה , רועי קהת, גאל מרגוליס ואחרים (איתם גדל). "נכון שהייתי בנוער הייתי אחד השחקנים המבטיחים, אבל סבלתי מהרבה חוסר מזל כאשר נפצעתי פעמיים בצורה קשה. אני מאמין שבסופו של דבר הירידה היא לצורך עלייה בלבד", העיד פרץ.

 

בדומה לאביו יעקב פרץ ושני אחיו הצעירים (שניהם משחקים במכבי, דור עלה בעונה האחרונה לבוגרים ואחיו הצעיר יותר משחק במחלקת הנוער) ריף גדל והתחנך על ערכי מכבי בכלל ובבית שחי ונושם כדורגל בפרט.

 


פרץ. "ידעתי שאהיה כדורגלן" (מכבי ת"א, הרשמי)

 

"אני זוכר את עצמי כילד צעיר הולך למשחקים של אבא שלי, כבר אז ידעתי שאהיה כדורגלן ואכן אפשר לומר שהבית די דחף  לכך. אני יכול לומר שבפן האישי הבית רק עזר לי  להתפתח, אמנם זה נראה אולי מבחוץ שיש לחץ, אך מניסיון אני יכול לומר לך שזה רק מעודד ועוזר", מספר על הצמיחה לצד משפחת כדורגל.

 

כשרק עלה לבוגרים נחשב לאחת ההבטחות הגדולות של מכבי ת"א בפרט והכדורגל הישראלי בכלל, אך עבר פעמיים פציעות לא קלות כשקרע את הרצועה בברכו. אחרי שעברתי שתי פציעות קשות הבנתי הרבה דברים על עצמי. אחד מהם היה להתחיל ללמוד ולפתח את עצמי בעוד תחומים פרט לכדורגל. יחד עם זאת עדיין השאיפה העיקרית שלי היא לחזור לליגת העל ולמכבי ת"א", שיתף פרץ בתובנות מהרגעים הקשים.

 

כאחד שגדל במחלקת הנוער שמפתחת כל כך הרבה כישרונות. מה העצות שלך לצעירים שגדלו כמוך במכבי?
"לדעתי זה עניין אינדיבידואלי. אם יש שחקן שכבר מקבל את הצ'אנס ומשחק הוא חייב לקחת את ההזדמנות הזו בשתי ידיים ולהישאר עד שהוא מפסיק לקבל קרדיט כי ההזדמנות במכבי לא כל אחד מקבל. יחד עם זאת, מי שלא מקבל הזדמנות בכלל חייב לצאת להשאלה. דור מיכה הוא דוגמה מצוינת משום שהתעקש ולמרות שהביאו לו שחקני על העמדה,  הוא לא התייאש גם אם הוא פתח על הספסל במשך שבועות. תראו איפה הוא היום. בסופו של דבר צריך גם טיפה מזל כדי להשתלב בקבוצה הבוגרת של מכבי כשחקן נוער של המועדון".

 


פרץ עם מיכה ויצחקי. דוגמה להצלחה (עדי אבישי)

 

יצאת להשאלות אחרי השיקום. יש בך חרטה על כך?

"בכנות יש מהלך אחד שאני מתחרט עליו והוא המעבר להפועל פ"ת שבראייה לאחור אני יכול לומר לך שאותו מעבר עצר את ההתקדמות שלי. מעבר לכך אני שלם עם כל ההחלטות שלי".

 

התחלת לימודי תואר במנהל עסקים. זה משהו שנבע מהתפתחות הקריירה?
"ראשית אני רוצה לנפץ את הסטיגמה על הכדורגלן הישראלי ולומר שהרוב אינו כמו שהתקשורת משדרת לגבי האינטיליגנציה של הכדורגלנים. בקשר לתואר? זה משהו שקיבלתי מאמא שלי שהייתה מורה. לא היה ספק לאחר שסיימתי צבא שאלך ללמוד. גם הפציעות תרמו לכך שאבין שיש עוד דברים חוץ מהכדורגל וגם לאחר הכדורגל. למרות שאני עדיין שואף לחזור לצמרת הכדורגל בארץ וזה שאני לומד לא צריך לסתור את הרצון שלי להיות כדורגלן מצליח".

 

גדלת כקשר. מי הוא המודל לחיקוי?
"בשבילי מי שסימלו איך שחקנים צריכים להיראות ולהתנהג הן על המגרש והן מחוצה לו הם גטוסו ומאלדיני כאשר הראשון מסמל מהי לחימה על המגרש והשני הוא דוגמה למשחק הגנה מושלם. סמל אמיתי ולא שכיר חרב שהולך אחרי הכסף הגדול. בשבילי שני השחקנים האלו כילד היו האגדות שנתנו לי השראה כיצד צריך לנהוג על המגרש בעיקר, אבל גם מחוצה לו".

 


מאלדיני. המודל (Gettyimages)

 

את העונה הבאה תחל בהפועל ר"ג. חולם ליגת על?

"יכול להיות שאשאר בהפועל רמת גן , כי אני מרגיש ששם אני יותר מתקדם מאשר קבוצות בליגת העל שלא אשחק בהן. אם יהיה הצעות טובות מליגת העל איני פוסל דבר".

 

לסיום, מכבי יכולה להגיע לליגת האלופות? אתה רואה קבוצה בארץ שתיתן לה פייט?

"צריך מזל עם ההגרלות ושלא יהיו התערבויות חיצוניות כמו אשתקד שפגעו בסיכויים ובהכנות שלהם לקראת המוקדמות. לגבי אלטרנטיבות אני חושב שלעומת שנים קודמות נראה גם את מכבי חיפה וגגם את הפועל ת"א נותנות פייט קשה למכבי והפעם למכבי לא יהיה קל כמו בשנים קודמות".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי