הרומנים באים: חאג'י החדש והקפטן שבא מעוני

צילום
צילום | צילום: Gettyimages

הכירו את מיחאי פינטילי וקלאודיו בומבה, צמד שחקני הרכש של הפועל תל אביב

(גודל טקסט)

אוהדי הפועל תל אביב התעוררו לעידן חדש. החתמתם של שני הרומנים, מיחאי פינטילי וקלאודיו בומבה, מהווה שיא חדש להפועל החדשה. אובידו חובאן בן ה-33, שהגיע לפני שנה להפועל באר שבע, הראה עד כמה שחקנים רומנים ברמה סבירה יכולים להוות חיזוק טוב לקבוצה ישראלית והשניים הם ברמה גבוהה ממנו. 

בומבה, ששוויו כ-2.5 מיליון יורו, ערך עד כה 13 הופעות בנבחרת הצעירה וכבש שני שערים. בנוסף, יש לו עוד שתי הופעות בנבחרת הבוגרת. כאשר היה בן 17 החליט מאמן נבחרת רומניה דאז, ויקטור פיצורקה, להפוך אותו למספר 10 של רומניה. "שחקן שרוצה לשחק עם מספר 10 חייב להיות כוכב ענק", אולי לילד הזה יש כישרון", אמר אדריאן מוטו. בומבה עדיין לא הפך לגיאורגי חאג'י החדש, אבל הוא בן 21 ועם פוטנציאל ענק. 

בומבה הגיע ב-2011 לטירגו מוראש מבאיה מארה תמורת 75 אלף יורו בלבד ומאז כבש 15 שערים ב-81 משחקי במדי הקבוצה, שסיימה העונה במקום השני. בתחילת דרכו הוא היה מבוקש על ידי סטיאווה בוקרשט ורומא. שנה לאחר הגעתו הקבוצה ירדה ליגה והוא הושאל תמורת 600 אלף יורו לנוער של רומא וכבש שער שעזר לקבוצה לזכות בגביע האיטלקי לנוער. בומבה סיפר שיצא לו להתאמן כמה פעמים עם הבוגרים של רומא והוא התרשם יותר מכל מפרנצ'סקו טוטי: "הוא צנוע ואדם מאוד פשוט. הוא מאוד חברותי וקשה לתאר אותו במילים", סיפר לעיתון "פרו ספורט".

לאחר שנה נאלץ לחזור לטירגו מוראש. "ידעתי שאני חייב לחזור לטירגו מוראש ששיחקה אז בליגה השנייה וזה איכזב אותי", אמר בומבה: "למרות זאת לא הצטערתי בסופו של דבר מכיוון עלינו ליגה ועשינו השנה עונה נפלאה".

קבוצות כמו פאוק סלוניקי וקסנטי, שבה מאמן הרומני רזבאן לוצ'סקו, רצו לרכוש את השחקן, שהיה אמור לסיים חוזהו השנה, והיו מוכנות לשלם עליו כ-600 אלף יורו. העובדה שהאדומים גברו על קבוצה כמו פאוק היא כבר הישג יפה.  בינואר 2015, אחת מקבוצות הצמרת של רומניה, אסטרה ג'יורג'יו, כמעט החתימה אותו, אבל העסקה לא יצאה לפועל בסופו של דבר. 


בומבה אחרי החתימה בהפועל ת"א (האתר הרשמי של הפועל ת"א)

הרכש הנוסף פינטילי מוכר יותר ברומניה אחרי שהיה הקפטן של סטיאווה בוקרשט. הכדורגלן בן ה-31, שהתגלה בגיל מאוחר יחסית, שיחק בז'ול פטרושני ופאנדורי ויכול לשחק כבלם ובעיקר קשר אחורי. הוא נולד בעיר יאש, שבה הייתה קהילה יהודית גדולה לפני מלחמת העולם השנייה, בבית עני במיוחד ולא היה להוריו כסף לרכוש לו כדורגל. כמו כל הכוכבים הגדולים הוא השתמש בכדור מסמרטוטים וחתיכות לינולאום. בתחילה שיחק בקבוצת אוקזר לוגוי וב-2007 סטיאווה בוקרשט בחנה אותו ולא התרשמה. חמש שנים אחר כך נסגר מעגל כאשר הקבוצה מבוקרשט רכשה אותו תמורת 850 אלף יורו.

בעונה שעברה עבר לאל הילאל בערב הסעודית יחד עם מאמן סטיאווה לורנצו רגנקאמף והובטח לו שכר של 3.9 מיליון לשלוש שנים. אחרי 12 משחקים בלבד הושאל לפאנדורי. בעת שהותו בערב הסעודית טען אסמואה ג'יאן שפינטילי העיר לו הערה גזענית במהלך המשחק, אבל הקשר הכחיש ומאמנו עמד מאחוריו. בנוסף, שיחק 24 משחקים בנבחרת הבוגרת.

פינטילי במדי סטיאווה בוקרשט (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי