"יש לנו סגל מצוין וייתכן שעוד נחזק אותו"

בכר. תון? לא נופלים מהם
בכר. תון? לא נופלים מהם | צילום: דני מרון

ברק בכר לא מסתפק בסוללת הכוכבים בבאר שבע. פלט וממן על הכוונת

(גודל טקסט)

תתחילו להתרגל: דודו גורש בין קורות השער, שיר צדק במרכז ההגנה, אנתוני ("טוני") נאקוואמה בחלק הקדמי. עכשיו תמשיכו לדמיין: שני המגינים בן ביטון ואופיר דוידזאדה, קשרים רועי גורדנה, מאור מליקסון ומאור בוזגלו וחלוצים שלומי ארביטמן ואליניב ברדה. וזו באמת רשימה חלקית.

 

אתמול, כשהפועל באר שבע הגיעה לנתב"ג בדרכה למחנה האימונים בפולין, היא משכה תשומת לב כמו שלא משכה מעולם. מלבד החבורה שכבר הוזכרה, היו שם גם הבלם מתן אוחיון, וגם הבלם הצעיר לואי טהה, הקשר היהודי ההולנדי מאייאקס אילן בוקרה, שיצטרך במהלך מחנה האימונים להוכיח שהוא ראוי ללבוש את החולצה האדומה והמאמן ברק בכר שהדגיש: "זה לא הסגל הסופי שלנו. אנחנו עוד מחפשים חלוץ זר ואם נמצא קשר ישראלי שיוכל לשדרג אותנו, נשמח לצרף אותו. יש לנו סגל מצוין וייתכן שתוך כדי תנועה נחזק אותו".

 

 

בכר לא הזכיר שמות, אבל כשהוא אומר "חלוץ זר" הוא מתכוון בעיקר לגליינור פלט, החלוץ ההולנדי ששיחק והלהיב בקבוצה לפני שנתיים. פלט הוא שחקנה של זולטה וארחם הבלגית והעסקה תלויה בשחרורו מהקבוצה. באר שבע כבר הציעה לו חוזה לשתי עונות כאשר בכל עונה יקבל 270 אלף יורו לפני מענקים.

 

כשבכר אומר "קשר ישראלי שיוכל לשדרג אותנו" הוא מתכוון לחנן ממן, שמנהל מו"מ גם עם בית"ר ירושלים וקבוצת האם שלו הפועל חיפה. ביממה האחרונה הועלה גם שמו של דן איינבינדר ממכבי ת"א, אבל המאמן עדיין מתלבט. שם נוסף שהוזכר כחיזוק לחוליית הקישור הוא וובה בראון, שעשה תחת ברק בכר התקדמות גדולה בקריית שמונה. נראה שאלמלא המתיחות הרבה בין בכר ואלונה ברקת לבין איזי שירצקי, היה מתנהל מו"מ, אבל הדברים הורדו מסדר היום אך ורק כדי להרגיע את הרוחות ולא ליצור מגע עם הקבוצה של בכר בעונות האחרונות.

 

ממן. מהבירה לבירת הנגב? (דני מרון)

 

קשר הקבוצה הבאר-שבעית מאור בוזגלו, שיפתח עונה שלישית בדרום, אמר אתמול: "רואים את המוטיבציה הגדולה בקבוצה. אני מחכה כבר להגיע למחנה האימונים כדי שנעבוד בצורה יותר אגרסיבית. ההגעה של בכר היא שינוי מהותי. אי אפשר לזייף באימונים. הצוות דורש ממך הרבה מאוד. הרבה מאוד אנשים נמצאים על הדשא". בוזגלו מתכוון לעוזרו של בכר, המאמן שרון מימר, שמגיע לקבוצה אחרי הצלחה באימון הפועל ראשון לציון מהליגה הלאומית, ומאמן הכושר דרור שמשון שמגיע אחרי עונה בבית"ר ירושלים. גם מאמן הכושר מיכאל ברוש אמור להצטרף לקבוצה.

 

מחנה האימונים יתקיים בעירייה הפולנית ווארקה, במהלכו תשחק באר שבע שלושה משחקי אימון מול שלוש קבוצות מקומיות. "יש אווירה של התחדשות בקבוצה. יש שחקנים חדשים, מאמנים חדשים וקצב טוב של אימונים. התוצאות במשחקי הידידות יהיו פחות חשובות. אנחנו מתכוננים לדבר האמיתי והוא המשחק נגד תון השווייצרית בעוד שבועיים וחצי", אמר הקשר רועי גורדנה והוסיף: "הפועל באר שבע לא חברה קבועה בליגה האירופית, אז נצטרך לקחת את עצמנו בידיים ולהתכונן טוב טוב כדי להשיג תוצאה טובה".

 

"אווירה של התחדשות בקבוצה" (דני מרון)

 

באר שבע תצטרך לעבור שלושה שלבים כדי להגיע לשלב הבתים של הליגה האירופית. העניין הוא שהוא לא תהיה מדורגת באף אחד מהשלבים האלה ולכן היריבות שלה אמורות להיות מוכרות ולא קלות. המשחק הראשון יתקיים ב-16 ביולי בארץ, ומשחק הגומלין יהיה כעבור שבוע בשווייץ. למרות הכל, המאמן בכר נשמע אתמול בטוח: "אנחנו לא נופלים מהם. זו קבוצה שסיימה את העונה במקום הרביעי בשווייץ".

 

"אני לא מכיר את הליגה השווייצרית כדי לעשות השוואות, אבל אני חושב שההגרלה טובה", הוסיף גורדנה, "אני בטוח שהם אומרים אותו דבר עלינו, אבל הייתי מעדיף לקבל קבוצה חזקה מאשר קבוצה לא מוכרת". הדבר הידוע לכל הבאר שבעים הוא שקשר הקבוצה בעבר, לוטם ז'ינו, שגדל במחלקת הנוער של המועדון משחקת בתון. בשורותיה הקבוצה השווייצרית משחק החלוץ בראט סאדיק שהיה מועמד בעבר למכבי חיפה. בעונה שעברה הוא כבש 13 שערים והיה מלך השערים של הקבוצה. ת'ון מינתה את שחקן העבר של נבחרת שווייץ ואינטר, צ'יריאקו ספורצה, למאמן הקבוצה.

 

בכר בטוח לקראת תון "לא נופלים מהם" (דני מרון)

 

"אנחנו יוצאים לעבוד כדי להיות מגובשים יותר ולהכיר אחד את השני. ניתן את המקסימום באימונים וגם במשחקים. כל אימון וכל משחק יהפוך אותנו ליותר טובים ומגובשים", אמר ארביטמן בנמל התעופה, "אנחנו משתפרים לאט לאט, כל פעם לומדים דברים חדשים". על צירופו האפשרי של פלט אמר החלוץ: "מאז שאני זוכר את עצמי תמיד הייתה לי תחרות ואני לא חושש ממנה. זה דבר טוב. כל מי שיבוא – נקבל אותו באהבה ובכיף. אני מאחל בהצלחה למי שיבוא".

 

סיראז' נסאר, שעדיין לא סגר את תנאיו בראפיד וינה האוסטרית, עשוי לעשות פניית פרסא ולחזור למדים האדומים של באר שבע. הצעה כבר הוגשה לו וכעת הוא יצטרך להחליט אם הוא מקבל אותה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי