מכבי והפועל לא מכירות את שחקניהן

מנדיונדו ויוקאנוביץ'. יש להם עוד מה ללמוד
מנדיונדו ויוקאנוביץ'. יש להם עוד מה ללמוד | צילום: עדי אבישי

הדרבי בת"א הוכיח שיוקאנוביץ' ומנדיונדו לא מכירים את חניכיהם

(גודל טקסט)

מה שהכי נורא בניצחון של מכבי ת"א אתמול (שבת) בדרבי, זו העובדה שעם כל העומק התקציבי בספסל, אין לה באמת ספסל. 51 דקות ושער פיגור הספיקו לה לזרוק למערכה את ערן זהבי. תוך מספר דקות, במסירה גאונית לאייגבור ובגלישה לכדור רוחב של ריקן, הפך זהבי את התוצאה והבהיר שכדי ליצור הזדמנויות שנתיות להגיע לליגת האלופות, הפער משאר הליגה צריך להיות משמעותי – כלומר תלוי בו. למה זה נורא? כי מכבי נראית סתם קבוצה בלעדיו, ואחרי שנתיים וחצי היא צריכה למצוא משהו יותר משמעותי מלהיות תלויה בשחקן אחד. טוב ככל שיהיה.

 

זהבי הפך את התוצאה וזה לא משהו שצריך לקרות מול הרכב של אלמונים כמו להפועל. מכבי ספגה בכל אחד מארבעת משחקיה הרשמיים העונה. גם אתמול כדורים טיילו בעומק הרחבה ושוב טל בן חיים ארב להם בכישרון של צלם סטילס. קצת לא ברור מדוע אין למאמנים הזרים אפילו סקאוט על השחקנים שלהם עצמם.

 

בן חיים. סופג ביקורת קשה (עדי אבישי)

 

סלבישה יוקאנוביץ' למשל, נאלץ לעשות ניסויים בבני אדם. מחצית שלמה הוא ציוות את דור מיכה וגילי ורמוט – שני שחקני קו ימין באותו הרכב – ואת אבי ריקן שחקן קו שמאל צירף אליהם לקישור הקדמי. נאמר והיה לו רצון לשחק עם כל אלה בהרכב, שים אותם במקום בו הם יחושו בנוח. מיכה בימין, ריקן בשמאל וגילי ורמוט באמצע. כלום. רק בדקה ה-27 הוא עשה חילוף פנימי וזה לא הזיז לשטף.

מחצית שלמה בוזבזה על אפס מצבי כיבוש. לא היה מי שייצר אותם. שחקנים לא שיחקו בתפקידם הטבעי. ברגע שנכנס טל בן חיים לתפקידו הטבעי, ורמוט היה בימין וזהבי באמצע, הכל הסתדר. במצב כזה, אין למכבי תחרות.

 

ורמוט. לא התחיל בתפקיד הטבעי שלו (עדי אבישי)

 

ולא שססאר מנדיונדו מצטיין בלהבין את התיפקוד הנכון של כל שחקן שלו. רמזי ספורי הוא שחקן התקפה, אבל תופקד בעמדה אחורית, ובהיעדר חלוצים טבעיים (להפועל יש רק את ביטון) מנדיונדו תקע את עומרי אלטמן בחוד. התשואה: הבחור לא הורגש כמעט כל המשחק.

 

קלאודיו בומבה, שנראה בובמה של שחקן, שיחק באגף שמאל. זה שחקן שמוציא כדורי זהב מהרגל. משום מה נדמה שעדיף שישחק קצת יותר קרוב לשער. מה קיבלנו אתמול? כלום. הפועל הראתה קצת כישרון במחצית הראשונה, זה היה נחמד יחסית למשחק רשמי ראשון בעונה, אבל זה היה בעיקר במקומות שמהם אי אפשר לסכן את השער. בטוח שאמיר כבירי ציפה ליותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי