צעד קדימה: מכבי פ"ת רוצה להמשיך ולצמוח

שחקני פת חוגגים. ימשיכו להדהים?
שחקני פת חוגגים. ימשיכו להדהים? | צילום: עדי אבישי

אחרי עונה מוצלחת, רן בן שמעון שמר על שחקני המפתח וביצע רכש משמעותי. כעת במלאבס יצטרכו להוכיח שהפתיחה המושלמת אינה מקרית

(גודל טקסט)

לאחר עונת בכורה מוצלחת על הקווים במלאבס, שהייתה העונה הטובה ביותר של מכבי פתח תקווה מזה עשור, ינסו רן בן שמעון וחניכיו לשחזר את הישגי העונה שעברה – וגם אם לא יצליחו לעמוד במשימה, אז בוודאי שמטרתם תהיה לעשות הכל כדי שלא להיקלע למאבקי התחתית ולהוכיח שהעונה שעברה לא הייתה אפיזודה חולפת.

 

לשם כך הובאו 8 שחקני רכש: הבלמים קסאביא תומא, עודד גביש ואליסון דוס סנטוס, המגן דודו טוויטו בהשאלה מהפועל באר שבע, הקשרים מור שקד, מינדאוגס פאנקה והחלוצים מוחמד כליבאת ודור חוגי (בהשאלה ממכבי חיפה).

 

 

נקודת האור של הפגרה

במלאבס הבינו שכדי לשמור על הישגי העונה שעברה הם צריכים לשמור על הסגל הקיים ואף להתחזק. איתמר ניצן, עליו התעקשו בקבוצה וויתר על הצעה לשמש כשוער שני במכבי תל אביב ונשאר בסגל שנה שנייה ברציפות. את בריאן גרזיצ'יץ' החליף פאנקה וגם ההתקפה שהייתה החלק הפחות טוב בקבוצה בשנה שעברה זכתה לחיזוק בדמותם של שני חלוצי ליגה מצויינים. זאת ועוד שגם קשר זר למרכז המגרש צפוי להגיע במקומו של ניקולה פוקריבאץ' שחתם ושוחרר עקב בעיות אישיות.

 


כליבאת. יפרוץ את הסכר? (אסף קליגר)

 

תחזית אופטימית

הכחולים בראשותו של בן שמעון, מגיעים זו עונה שנייה ברצף לפלייאוף העליון, עומר דנינו מבוקש בקבוצות הגדולות וחוד ההתקפה הופך להיות אימתני אשר מסכן את כל הגנות הליגה . לבסוף פתח תקווה אף מצליחה לעשות את מה שלא עשתה במשך 10 שנים, מעפילה לאירופה ואף מקנחת עם זכייה בגביע הטוטו. אבי לוזון מתמוגג והתיאבון במלאבס רק גדל.

 

תחזית פסימית

העונה שעברה מוכחת כהבלחה חד פעמית. צמד הבלמים הזרים לא מתחברים לקבוצה וחוד ההתקפה ממשיך להתקשות במלאכת כיבוש השערים. הקבוצה לא מגיעה לפלייאוף העליון ואף נאבקת על הירידה עד הסוף ונשארת רק כמה מחזורים לסוף.

 


בן שמעון. הבלחה או לא? (עדי אבישי)

 

עקב האכילס

קהל. כדי ליצור מסורת והמשך לעונה המוצלחת אשתקד, פתח תקווה זקוקה לקהל תומך וגדול שיוכל לעזור לה למנף עונה טובה להתבססות רצופה בפלייאוף העליון. אז אמנם יש למועדון קהל תומך של 500-700 אוהדים שמגיעים מדי משחק, אך בהשוואה לשאר קבוצות הפלייאוף העליון זה לא מספיק. גם התקציב לא מספיק כדי להביא שחקנים מהרמה הגבוהה ביותר.

 

פריצת העונה

דור אלו. מאז איסמעיל עמאר לא היה לפתח תקווה מגן ימני להרבה שנים. אלו מהיר, חזק ובעל יכולת הרמה טובה. בשנה שעברה החל לקבל את הקרדיט אך העונה צריך לעשות את הפריצה הנוספת לקבלת מקום של קבע בהרכב ופזילה לכיוון הרמות הגבוהות. גם עומר דנינו, שרבים מסמנים אותו כבלם העתיד של הקבוצה, יצטרך להראות שהוא מנהיג ההגנה.

 


ניצו ואלו. מהשחקנים המרכזיים במלאבס (עדי אבישי)

 

טריוויה

 

1. עומר דנינו שענד את סרט הקפטן במשחק הבכורה העונה נגד בני יהודה היה לקפטן הצעיר בתולדות המועדון (גיל 20.5).

 

2. מכבי פתח תקווה הייתה לקבוצה העברית השנייה שהוקמה בארץ ישראל (1912). רק מכבי תל אביב הוקמה לפניה (1906). 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי