"כשהמאמן סומך עליך, אוטומטית אתה מרגיש מחויב"

אצילי. יש לי חוזה לעוד עונה
אצילי. יש לי חוזה לעוד עונה | צילום: דני מרון

עומר אצילי פורח תחת גיא לוי בבית"ר י-ם ולא מחפש לעזוב. מאמניו לשעבר מפרגנים, ולמה ההחמצה היא דווקא של מכבי ת"א. ראיון מיוחד

(גודל טקסט)

שלוש וחצי שנים לאחור. יום שני, ה-10 באוקטובר 2011 זה קרה. בית"ר ירושלים פגשה באיצטדיון רמת גן את הפועל ראשון לציון במחזור השמיני של ליגת העל.

 

בדקה ה-80, כשהמשחק נראה שהוא בדרך לעוד תיקו לא מועיל לאוסף של הירושלמים, שלט החילוף עולה, מספר שמונה של הכתומים יוצא ומספר עשרים ושבע נכנס.

 

 

זהו הרגע שהחל את "אפקט הפרפר", נוסח בית"ר ירושלים. באותה עונה, מספר שמונה בצהוב-שחור, אבירם ברוכיאן, אכן הוחלף לצמיתות (החזרה בשנה שעברה הייתה לפרוטוקול בלבד) ומספר 27 של הפועל ראשל"צ, עומר אצילי, נכנס לתודעה של אוהדי בית"ר. אבל, הסיפור התחיל הרבה לפני.

 

"בגיל 8 התחלתי לשחק במכבי תל אביב, שיחקתי שם עד גיל 16 ואז עברתי להפועל ראשון לציון. עזבתי את מכבי כי לא נתנו לי לשחק. העדפתי לשחק מאשר לבזבז את הזמן שלי", אומר אצילי, שלאורך כל הקריירה, היה צריך לעבוד קשה כדי להתקדם.

 

"בגיל 16 בנערים א' ועשיתי שנה ראשונה בנוער. בשנה השנייה גם הייתי בנערים, אבל התאמנתי עם הבוגרים. אחר כך כבר הייתי לגמרי עם הבוגרים. היה לי כבר גול בליגת העל".

 

אצילי. "העדפתי לשחק מאשר לבזבז את הזמן שלי" (דני מרון)

 

עד כאן נראה היה שהשחקן כבר עלה על דרך המלך, אך מיד מגיע משבר על מנת לאזן את התמונה. בסיום העונה הראשונה של עומר בבוגרים, ראשון ירדה לליגה הלאומית. כל שחקן שבגיל שמונה עשרה היה יורד ליגה, היה יכול אולי להתייאש ולהיכנס למרה שחורה, אך לא כך הנער מחולון.

 

"לא לקחתי את הירידה באופן קשה, חשבתי איך מהרע הזה ייצא טוב. יכול להיות שאת הבמה שקיבלתי בליגה הלאומית לא הייתי מקבל בליגת העל בשנה השנייה אצל אייל לחמן, ממש פרחתי. בליגה הלאומית, קיבלתי הרבה ביטחון מהמאמן. הלך טוב" אומר מספר 7 בצהוב שחור.

 

לחמן, שאימן אותו בעונה השנייה שלו בבוגרים והראשונה כשחקן משמעותי, נזכר: "הוא בא למחנה האימונים עם הבוגרים של ראשון וחשב שאני לא אוהב אותו בכלל. לא נתתי לו בהתחלה את כל הסיבות להבין, אבל בתוך תוכי ידעתי שאני הופך אותו לשחקן הכי טוב בישראל. התפתחות איטית והדרגתית היא התפתחות משמעותית שנשארת. מעבר לכישרון הגדול שלו, יש לו שתי תכונות שיובילו אותו רחוק. אחת, היא היכולת שלו לדמיין את הרשת – הוא גולר. השנייה, אישיות מצוינת לכדורגלן מצליח. הוא ממוקד מטרה וחד מאוד".

 

לחמן.  "גולר וממוקד" (עדי אבישי)

 

אצילי, שמלבד האימונים של הקבוצה עורך מספר פעמים בשבוע גם אימון בחדר כושר, זכה לטיפ מלחמן: "הוא נמצא בדרך הנכונה. צריך לדאוג שהטכניקה הטובה שלו תמשיך להתחבר עם עוצמה פיזית. כישרון ששזורה בו עוצמה פיזית זה המפתח להצלחה היום".

 

בסיום עונת 2012/13, בה שימש כשחקן מפתח בעיר היין, ההצעות התחילו להגיע. "פנו אלי (דרך גלעד קצב), בית"ר ירושלים, הפועל ת"א ואשדוד. שלוש ההצעות במקביל", מספר אצילי. "אבל חשבתי ישר בית"ר. הקהל ישר הציף אותי בהודעות ונתן לי התלהבות לבוא".

 

ואכן, אלי טביב הנחית את הכישרון העולה בבית וגן, אך שוב ההתאקלמות לא הייתה חלקה. "התחלתי את השנה די טוב עם אלי כהן, ואז במחזור השני נתקעתי. כשרוני לוי הגיע, כבר לא כל כך הייתי בעניינים, אז לא כל כך שיחקתי", אומר אצילי, שלפתע היה צריך להתרגל לישיבה על הספסל.

 

אצילי. "חשבתי ישר בית"ר ירושלים" (סוכנות ג'יני)

 

"מאוד קשה להגיע להיות שחקן סגל במועדונים גדולים בכלל, ובבית"ר ירושלים בפרט. מעבר מקבוצה בליגה שניה לקבוצה מובילה בכדורגל הישראלי זה מורכב מאוד עבור שחקן צעיר", אומר רוני לוי שאימן אותו באותה תקופה.

 

"המעבר לוקח זמן. אני חושב שהוא עבר את שלב ההשתלבות והוא בשלבי התפתחות. ללא ספק מדובר בשחקן מאוד מוכשר. מעבר ליכולות הטכניות הטובות שלו, הוא מאוד מסוכן לשער. בעיטה מאוד מסוכנת וטכניקה טובה. בנוסף ליכולות שלו בכיבוש שערים, הוא שחקן שכיף לראות בעין. אני רואה אותו משחק ואני נהנה. יש יכולות, איכויות וכישרון. כיף לראות אותו."  סיכם לוי.

 

רוני לוי מפרגן: "שחקן שכיף לראות בעין" (ערן לוף)

 

את עונת 2013/14 אצילי מחשיב כשנת התחשלות, אך מהעונה הנוכחית הוא ציפה ליותר. "בהתחלה הייתי בהרכב, אבל בגלל המלחמה (צוק איתן) נדחו המשחקים של הנבחרת הצעירה ואז הם התנגשו בהמשך עם משחקי הגביע. לא יכולתי להגיע, אז עומר נחמני נכנס במקומי. הוא היה טוב, וכשחזרתי קצת נדחקתי לפינה. עד לאותו גול בסמי עופר, לא יצא לי לשחק הרבה", מספר הקשר באכזבה. "עבר לי בראש לעזוב, אבל זה היה מוקדם מדי – פשוט נורא רציתי לשחק".

 

ואז הגיע השינוי בעמדת המאמן, מנחם קורצקי פוטר, גיא לוי הגיע ואיתו הבשורה. "מאז שגיא הגיע, יש לי יותר ביטחון לעשות דברים טוב כמו שאני יודע. כשהמאמן סומך עליך ונותן לך את הקרדיט, אוטומטית אתה מרגיש מחויב למאמץ הקבוצתי. זה מתבטא בעיקר בעבודת ההגנה שמאוד שיפרתי בשנה האחרונה" ממשיך השחקן, אך לא רק אצלו הגיע השינוי.

 

גיא לוי. "מאז שהגיע, יש לי יותר ביטחון" (עדי אבישי)

 

אוהדי בית"ר הוקסמו מהקשר הצעיר, שמועות על התעניינות של קבוצות אחרות התחילו להגיע אך לאצילי יש מה להגיד בנושא: "יש לי חוזה בבית"ר גם בעונה הבאה. אני מקווה שבסוף העונה נגיע לאירופה, ושנה הבאה נעשה שנה עוד יותר טובה גם בליגה".

 

לסיום פונה הקשר לאוהדים הירושלמים: "בואו לעודד אותנו בשני המשחקים שנשארו עד תום העונה ונעשה הכל בשביל להחזיר לכם על המגרש".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי