שצ'פוביץ' הוא הקלף המנצח של קרויף ומכבי ת"א?

חלוץ קלאסי
חלוץ קלאסי | צילום: Gettyimages

הסרבי כבר רשם 2 קדנציות בישראל. הצביעו: האם ג'ורדי ייפגע בול?

(גודל טקסט)

יומיים לפני המשחק הראשון מבין שניים בין מכבי ת''א לויקטוריה פלזן הצ'כית במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי בליגת האלופות (שלישי, 20:20 בספורט1 וב-HD), ואחרי השלמת העברתו של הקשר אבי ריקן למכבי ת"א בשבוע שעבר, ג'ורדי קרויף ממשיך תחת לחץ הזמן במסע החיפוש אחר החיזוק הנכון לקראת השלבים הבאים באירופה.

 

מאחר שהאופציה הראשונה של מנג'ר הצהובים, חלוץ גראסהופרס מונס דאבור, נראית כבר כלא רלוונטית עקב דרישותיהן הגבוהות של השויצרים, עושה רושם שתוכנית המגירה העיקרית של קרויף היא השאלתו של חלוץ סלטיק הסקוטית, סטפן שצ'פוביץ' ששיחק בליגת העל ומכיר את הכדורגל בארץ היטב. החלוץ הסרבי שלא מקבל דקות משחק אצל הירוקים לבנים כבר הביע את רצונו להצטרף לאלופת ישראל וכעת נראה שעל קרויף לקבל את ההחלטה – האם ללכת על שצ'פוביץ' או להמשיך ולבחון מספר מועמדים נוספים הנמצאים בפנקסו.

 

 

שצ'פוביץ' החל את דרכו בקבוצת הנוער של OFK בלגרד ובשנת 2007 עלה לקבוצת הבוגרים. עד 2010 הושאל לקבוצות שונות באירופה ומיעט לשחק, לאחר מכן קלאב ברוז' הבלגית רכשה אותו ולמרות זאת גם במדיה החלוץ הצעיר לא מצא את עצמו ושוב נדד בהשאלה בחיפוש אחר דקות משחק. ואז, דווקא כשהגיע לישראל בעונת 2011/12, החל שצ'פוביץ' לפרוח במדי הפועל עכו וסיים כמלך השערים של הקבוצה עם 13 כיבושים.

 

 

 

מעבר למעשיו על כר הדשא, לחלוץ היו הרבה בעיות משמעת. הסרבי התעמת לא פעם עם אלי כהן, מאמן עכו דאז, ובקבוצה הצפונית זוכרים תקרית אלימה בחדר ההלבשה של הקבוצה אז שבר החלוץ חם המזג חלון זכוכית במקלחות: "הוא לא קיבל משכורת בזמן ולכן התרגז" הסביר מנכ"ל הפועל עכו דוניה שיינהולץ, "אבל באופן כללי הוא בחור חיובי וחייכן בעל מנטליות ישראלית. מדובר בחלוץ 9 קלאסי. צריך להביא לו את הכדורים לרגל והוא לא יתבלבל מול השוער. הייתי שמח גם אם היה חוזר לעכו".

 

"התעצבן כי לא קיבל משכורת" – ולמרות זאת, בעכו ישמחו שהוא ישוב (Gettyimages)

 

בסיום אותה עונה חתם שצ'פוביץ' בפרטיזן בלגרד הסרבית ובמדיה כבש 8 שערים ב-14 הופעות, כולל בליגה האירופית. כנראה שהגעגועים לארץ הקודש הכניעו את הסרבי שחזר כעבור חצי שנה בלבד לקדנציה שנייה. הוא עבר בהשאלה למ.ס. אשדוד לחצי עונה ובשורותיה כבש שישה שערים ובזכות היכולת הטובה היה מועמד להיות החלוץ המרכזי של מכבי חיפה.

 

לרוע מזלו של יענקל'ה שחר, שצ'פוביץ' הגיע לשיאו באותה עונה כשכיכב בספורטינג חיחון מהליגה השנייה בספרד. גם שם הוא סיים כמלך השערים של הקבוצה עם 23 כיבושים וזכה לכינוי "המלך של הליגה השנייה".  

 

"המלך של הליגה השנייה". מכבי חיפה פספסה אותו (Gettyimages)

 

ההצלחה של הסרבי בספרד לא נעלמה מעיני הסקאוטים של סלטיק, שלאחר מו"מ קצר שילמו 2.2 מיליון יורו וצירפו את הסרבי המבטיח. החלוץ תרם בעונה שעברה שישה שערים ב-20 הופעות וזכה עם קבוצתו החדשה באליפות סקוטלנד לצד זכייה בגביע הליגה.   

 

בעכו יש שזוכרים את השנה של הסרבי באצטדיון טוטו בעכו: ''סטפן נתן שנה יוצאת מן הכלל לחלוץ זר. הוא חם מזג, לוקח אחריות, בא לקבל כדור ונמצא בתנועה בלתי פוסקת, חלוץ שלא רואה בעיניים. הבעיה שלו הייתה המשמעת, אבל צריך לזכור שהוא היה אז ילד ועובדה שסלטיק לקחו אותו. הוא עשה מאז קפיצת מדרגה''.

גורם נוסף המקורב למועדון בגבעת נפוליאון הוסיף: "סטפן שצ'פוביץ' יכול להיות כגניבה הגדולה עבור מכבי ת''א וג'ורדי קרויף. רואים שהוא כוכב, השילוב שלו עם זהבי יכול להיות משמעותי. ליד השחקנים הטכנים במכבי, הוא יכול לתת עונה פצצה''. 

 

נכון לעכשיו במכבי ת"א עדיין לא הודיעו סופית כי עסקת דאבור ירדה מהפרק וגם שצ'פוביץ' אינו המועמד היחיד לחזק את התקפת הצהובים. כך או כך, אם ג'ורדי קרויף צריך חלוץ שלא יתבלבל מול השוער – כנראה שהסרבי שכבר עבר כאן הוא בדיוק מה שההולנדי מחפש.

 

השתתף בהכנת הכתבה: אורי משיח

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי