אבוקסיס: "לא רוצים לחזור למאבקי ההישרדות"

אבוקסיס על משחק הפתיחה נגד מכבי חיפה
אבוקסיס על משחק הפתיחה נגד מכבי חיפה | צילום: אלוני מור

מאמן בני יהודה בראיון על הרכש שלא הגיע. וגם: עצות לאריאל הרוש

(גודל טקסט)

יוסי אבוקסיס חייך אתמול פעמיים בהגרלת מחזור הפתיחה של ליגת העל: בפעם הראשונה היה זה חיוך דרוך כשהתברר לו שהקבוצה שלו, בני יהודה, תתארח באצטדיון סמי עופר אצל מכבי חיפה, ובפעם השנייה חיוך מעוך עם היוודע המפגש הישיר בין שתי הקבוצות שהוא הכי מזוהה איתן: הפועל ת"א ובית"ר ירושלים בטדי.

 

"לאור ההתחדשות של מכבי חיפה, ברור לגמרי שזה המשחק הכי קשה שיכול להיות", אמר אבוקסיס, אבל מיהר לעדן את דבריו כדי שחלילה לא ישמע כמי שמכין אליבי להפסד: "זה קשה, מסובך, אבל בסדר. בסופו של דבר צריך לשחק מול כולם. העבר מלמד שלפעמים הגרלות קלות הפכו להיות קשות, והיום גם מקרים הפוכים שבהם הגרלות שנראו מסובכות, הפכו להגרלות נוחות".

 

אבוקסיס מכיר את היריבות שנולדה לפני כחמש שנים בין מכבי חיפה ובני יהודה, אבל לא מהצד הירוק וגם לא מהצד הכתום. הוא היה אחד הנהנים מהולדת היריבות. זה קרה במחזור הנעילה של עונת 2009/2010, עת שבני יהודה אירחה את מכבי חיפה בבלומפילד, במשחק שבו ניצחון חיפאי היה מעניק להם את כתר האליפות. בני יהודה, ובעיקר שוערה רן קדוש, מנעו ניצחון ירוק (1-1), ובאותה עת נכבש שער בתוספת הזמן של ערן זהבי בטדי לרשתה של בית"ר ירושלים, שהעניק את צלחת האליפות לאדומים מתל אביב. אבוקסיס היה אז עוזרו של אלי גוטמן באימון הפועל ת"א.

 

 

 

נשאר לרגע קט בטדי. אבוקסיס יודע מה זה להגיע לשם כשחקן יריב בעקבות העובדה שהיה במשך שש שנים סמל בקבוצת המנורה. לאריאל הרוש זה יקרה בחודש הבא.

 

יש לך איזו עצה טובה לאריאל הרוש?

"לא להגיב לשום דבר שקורה מחוץ למגרש, לא להתעסק באף אחד מהיציע ולהיות מרוכז לחלוטין במשימה. אם תחשוב רק על ההצלחה האישית שלך ותגיע מוכן למשחק זה יעזור לך להצטיין. אם תביא איתך מהבית אמוציות וחשבונות עבר זה ישפיע עליך לרעה ויפגע במשחק שלך. תתנתק מהכל".

 

מלבד הפועל ת"א ובית"ר ירושלים, שיחק אבוקסיס בן ה-45 גם בבני יהודה, צפרירים חולון, מעט מאוד באשדוד ותלה את הנעליים רק אחרי שעזר לחבריו ממכבי "קביליו" יפו לעלות מליגה ג' לליגה ב'. כמאמן הדריך רק את הפועל ת"א ובני יהודה.

 

איזו בני יהודה נראה בעונה הבאה?

"קשה לי לענות לך על השאלה הזו. עוד לא עשינו כלום ועוד לא צירפנו אפילו שחקן אחד, להיפך, עזב אותנו נס זמיר לבית"ר ירושלים. אנחנו בשלב שבו אנחנו בוחנים שחקנים. מתוכננים לנו משחקי אימון וכמובן גם מחנה אימונים בהולנד. אחרי המחנה, אפשר יהיה להגיד איזו בני יהודה נראה".

 

אבוקסיס. "אנחנו בוחנים שחקנים" (עדי אבישי)

 

ביום חמישי תשחק בני יהודה נגד העולה החדשה לליגה הלאומית הפועל אשקלון, כעבור שלושה ימים היא תבחן את עצמה מול הפועל רעננה וביום חמישי בשבוע הבא תשלים את משחקי האימון בארץ כשתפגוש את הפועל ראשל"צ. מחנה האימונים יתקיים בעיירה המרוחקת כ-50 ק"מ מאמסטרדם, וגם שם היא תשחק נגד שתי ישראליות: הפועל אשקלון ומול הפועל קריית שמונה.

 

"בגדול אנחנו צריכים קודם כל בלם וחלוץ. גם בכנפיים אנחנו זקוקים לשחקנים, אבל יותר מכל אנחנו חייבים להתמקד בהבאת שחקני קו קדמי. הייתי רוצה ארבעה שחקנים חדשים בעלי אוריינטציה התקפית. ברור שפדרו גלבאן ימשיך להיות ציר מרכזי בקבוצה, אבל זה לא מספיק. אנחנו חייבים חיזוק", אמר המאמן שהחזיר את בני יהודה לליגה הבכירה אחרי עונה אחת בלבד, "היו צעירים שהרשימו בעונה שעברה ועשו התקדמות גדולה, אבל השאלה היא עד כמה זה יספיק לליגת העל. זה הרבה תלוי בהם. אם הם ימשיכו את קו ההתקדמות אז יוכלו לשחק ברמות הגבוהות יותר. רק אחרי האימונים אוכל להגיד לך כמה מהם ומי מהם באמת ראוי לחולצה בליגת העל".

 

בשבוע שעבר פורסמו לא מעט כותרות על צירופו של המגן ליאור לוי למדים הכתומים, אבל מתברר שהסוסים נרתמו עוד לפני העגלה. לוי, שהיה שותף לאליפות ההיסטורית של קריית שמונה ושיחק בשנתיים האחרונות בהפועל ת"א, סיכם אומנם את תנאיו בבני יהודה, אבל כשהדברים הועלו על הכתב התברר ההבדל הקטן: הסכומים עליהם דיבר לוי היו מבחינתו סכומי נטו, בעוד שבני יהודה התכוונה בכלל לסכומי ברוטו – כך התפוצצה העסקה למורת רוחו של אבוקסיס שאמר: "אני עוד מקווה שהם בכל זאת ימצאו את עמק השווה והוא ישחק אצלנו".

 

פתיחת האימונים אצל הקבוצה משכונת התקווה לא רק שלא לוותה בהרמת השחקנים על הכתפיים ובפריצת האוהדים אל כר הדשא, אלא במטר קללות שהשמיעו האוהדים לעבר השחקנים. "יש כאן איזה סיפור ששייך עוד לסוף העונה שעברה. הפסדנו במחזור האחרון להפועל ר"ג והאוהדים קיללו את השחקנים. אחרי כמה ימים ארגנו האוהדים מסיבת עלייה והזמינו את השחקנים. השחקנים נעלבו מהקללות ולא הגיעו, וכך נוצר מצב שהאוהדים עשו מסיבה לעצמם בלי השחקנים. על הרקע הזה היו קללות וגם כאן אני מקווה שזה ייפתר", אמר אבוקסיס.

 

שמעתי אותך אומר שראו את העלייה של בני יהודה כמובנת מאליה.

"כן. בני יהודה זה מועדון שרגיל להיות בליגת העל. עוד לפני שהתחלנו את המשחקים בליגה הלאומית כבר ראו אותו חוגג עלייה. לא פרגנו להישגים שלנו. ראו את הכל כמובן מאליו ואני חושב שלסיים עונה עם שני הפסדים בלבד וקרוב ל-80 נק' ליגה, זה לא עניין של מה בכך וראוי להערכה. קבוצות שירדו ליגה ושיחקו בלאומית יודעות בדיוק על מה אני מדבר. הן הרגישו את זה על בשרן. בסופו של דבר אני מאוד שמח שהשלמנו את המשימה תוך שנה בלבד".

 

איך אתה מרגיש לחזור לבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי?

"כיף גדול. אני מודה שלקחתי את הירידה של בני יהודה מאוד קשה. היינו כפסע מהישארות. עשינו דרך ארוכה עד המחזור האחרון, ודווקא אז, במשחק ביתי – לא ניצחנו את אשדוד. תיקנו את העוול הזה השנה. ברור שאני מחכה כבר לחזור למגרשי ליגת העל, אבל כדי שזה יהיה בצורה מכובדת ויעילה אנחנו צריכים עוד להשתדרג בהרבה מקומות. לא רוצים לחזור ולהילחם שוב בעור שינינו נגד הירידה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי