קסיאס, מאחורייך: ראיקוביץ' מגיע למכבי בדרך לצמרת העולמית

ראיקוביץ'. חולם בענק
ראיקוביץ'. חולם בענק | צילום: מני בן ארי

גם פ.ס.ז' ומילאן חיזרו, בסרביה מחמיאים. הכירו את 'השוער הצעיר הטוב בעולם"

(גודל טקסט)

הסרבים מכנים את השוער את פרדראג ראיקוביץ' "השוער הצעיר הכי טוב בעולם". בגיל 19 הוא כבר היה קפטן הכוכב האדום בלגרד וזכה ב"כפפות הזהב" של אליפות העולם עד גיל 20 בניוזילנד בה ניצחה סרביה את ברזיל בגמר בהארכה 1:2. עכשיו השוער החדש של מכבי ת"א, מגיע כדי לטפס למעלה.

 

מקצועית מדובר בשוער בגובה 1.91 מטר עם אינסטינקטים מדהימים כפי שמעיד עליו עידן ורד. "באחד על אחד הוא מדהים. הוא הציל אותנו הרבה העונה ובזכותו אנחנו מקום ראשון בליגה", אמר ורד. במצבים נייחים הוא פחות בולט, בקרנות הוא קצת הססן, אבל אלה דברים שאפשר יהיה לשפר. אחרי הכל הוא רק בן 19.

 

המאמן של הנבחרת הצעירה, ויליקו פאונוביץ', ששיחק עם אבי נמני באתלטיקו מדריד ציין את כל השחקנים שלו, אבל בייחוד את קפטן הנבחרת שמנע בהצלות הירואיות מהכישרונות הכי גדולים של ברזיל את כיבוש השער בטורניר שהתקיים ביוני. הוא ספג רק ארבעה שערים ב-7 משחקים וקיבל את כפפות הזהב של אדידס וסיים את הטורניר עם 89.5% הצלות ו-17 הצלות של שערים בטוחים בכל המשחקים. הנתון מעיד – ההגנה שלו לא היתה במיטבה, בדיוק המצב שיהיה לו במכבי תל אביב.

 

 

"האמנתי מהרגע הראשון שנוכל להניף את הגביע. התואר הזה משמעותי כל כך למדינה כמו סרביה", אמר הילד שהפך בין לילה לסופרסטאר ענק, אבל גם צנוע שכל הזמן מדבר על אהבתו לסרביה ולקבוצה בה שיחק. בסרביה מכנים את ראיקוביץ' "מנואל נוייר הסרבי" בגלל שהוא מזכיר אותו במשחקו ומראהו, אבל השוער בכלל מעריץ את איקר קסיאס: "הוא הגיבור שלי".

 


ראיקוביץ' בנתב"ג. מגיע עדי להגיע הכי רחוק (מני בן ארי)

 

על בית הספר בו גדל ביגודינה תלו פוסטר ענק שלו ושל הנבחרת ותלמידים לשעבר סיפרו לתקשורת שהם מכירים את הגיבור הלאומי. ראיקוביץ' העיד: "כשהייתי ילד תמיד הייתי רואה שזכינו באליפויות בכדורסל וכדורמים ושאלתי את עצמי מתי זה יקרה בכדורגל ועכשיו הגשמתי את זה".

 

ראיקוביץ' זוכר את הפעם הראשונה שעקב אחרי הנבחרת שלו. "זה היה במונדיאל 2006 כשהייתי בן 11. עקבתי אחרי כל צעד של הנבחרת שלי ולצערי הם לא היו הכי טובים, אני מקווה שנשחק במונדיאל 2018. מאז שהייתי ילד צפיתי במשחקי המונדיאל ובכוכבים הגדולים ורציתי להיות כמוהם". הוא כבר קיבל כבוד גדול מפיפ"א כאשר זכה להשתתף בהגרלת המוקדמות של המונדיאל בטקס הנוצץ בסט. פטרסבורג של אוקיאניה ואמר: "הבאתי עוד כבוד לסרביה. מקווה שאף אחד לא כועס על תוצאות ההגרלה שלי". הוא שיחק כבר בנבחרת הבוגרת משחק ידידות כשהיה בגיל 17.

 

אירופה בעקבותיו: לאן יגיע ראיקוביץ'?

קצת קשה להאמין שהשוער הזה נחת בכלל בארץ. ללא ספק זה פרק חדש בכדורגל הישראלי שהצליח למשוך שחקן שכל הקבוצות הגדולות ראו אותו בטורניר חשוב. כבר בעונה שעברה לייפציג גיששה, אבל השוער בן ה-19 אמר שהוא רוצה להישאר לפחות עוד שנתיים בסרביה. מיד אחרי סיום הטורניר פורסם שפאריס סן ז'רמן גיששה בקשר אליו אצל הכוכב האדום בלגרד. בתחילת העונה הודיעה קבוצתו שקיבלה הצעה ממילאן. המועדון דרש מהשוער לחתום על חוזה חדש והוא חתם עד 2017.

 


ראיקוביץ' חוגג. תקראו לו 'פדה' (Gettyimages)

 

מחירו היה רק שלושה מיליון יורו, סכום מצחיק לשוער עם כל כך הרבה פוטנציאל. המבורג, אאוגסבורג וגלאטסראיי (הציעה רק 2 מיליון יורו עבורו) היו הקבוצות האחרונות שהוזכרו בקשר אליו. רק לפני מספר שבועות אמר: "המשחק האחרון שלי עם הכוכב האדום יהיה בסוף העונה כשנניף את תואר האליפות". מסתבר המציאות חזקה יותר מכל דימיון.

 

עבור ראיקוביץ' שהתחכך כבר עם הגדולים בטקס של מוקדמות המונדיאל להגיע לישראל זה אולי ירידה ברמת הנוצצות, אבל הילד יודע מה הוא רוצה. אין ספק כי אם יבריק באלופות הוא יימצא עצמו מהר מאוד מחוזר בפרמיירליג והוא מיועד להיות בעתיד גם השוער מספר 1 של הנבחרת הבוגרת: "פגשתי את כריסטיאנו רונאלדו, דייגו פורלאן, פאביו קאנברו. כולם כוכבי על, אבל גם אנשים בשר ודם כמוני וכמוך. בטקס כבר חשבתי על המשחק הבא שלנו בליגה".

 

כשהכוכב האדום יחד עם עידן ורד הודחה במוקדמות הליגה האירופית על ידי קייראט הקזחית ען 4:1 בסיכום המשחקים, מאמנה הצ'כי, ולדימיר וייס, לא התרשם מההפסד וטען אחרי המשחקים נגדם: "אולי ניצחנו את הקבוצה, אבל ראיקוביץ' הולך להיות אחד השוערים הטובים באירופה. הוא פשוט הציל אותם מתבוסה".

 


כמו שאתם מבינים, השמיים הם הגבול (Gettyimages)

 

מי שגידל את הילד היה אבא שלו, סשה שהיה שוער בקבוצות קטנות והביא אותו לאגודת הכדורגל יגאודינה כשהיה בן 13. ראיקוביץ' היה הצעיר בסגל נבחרת הנוער של סרביה לאליפות אירופה עד גיל 17 ב-2013. הוא בלט כבר שם עם עצירות מדהימות, אבל בעוד שחלק מחבריו כמו אלכסנדר מיטרוביץ' שעבר לאנדרלכט הלכו לקבוצות גדולות הוא עבר לכוכב האדום אחרי שזכה בתואר השוער המצטיין של הטורניר.

 

ב-2013 כשהגיע מיאגודינה לכוכב האדום הוא נבחר ל"ספורטאי הצעיר המצטיין בסרביה". אמו סיפרה בראיון בסרביה על הילד שלה: "פדה היה שחקן כדורגל מהרגע שהוא התחיל ללכת על הרגליים. אבא שלו לקח אותו לאצטדיון של וליקו שם שיחק כשוער בעבר ונתן לו כדור בידיים. מהרגע הזה הוא היה מכור למשחק ולהיותו שוער". פ'דה' ניסה תחילה להיות שחקן שדה, אבל ברגע שהציעו לו להיות שוער זה נגמר.

 

אימו ציינה: "בעלי רק הכניס אותו לעולם הכדורגל, אבל כל שאר תכונות האופי שלו ההשקעה, הרצינות, הנחישות והיכולת שלו זה הכל נולד איתו. אני מאמינה שגם לימדנו אותו להיות צנוע ולתת הכל אם זה באימונים או במשחקים". אימו סיפרה כמו הבן שהוא עקב אחרי השוערים הגדולים בעולם ובראש ובראשונה איקר קסיאס נגדו יזכה עכשיו לשחק.

 


קסיאס. מודל לחיקוי (Gettyimages)

 

ב-29 במאי 2014 ערך את משחק הבכורה שלו בכוכב האדום ב-3:3 מול וויובודינה, אבל ראיקוביץ' היה מאושר: "זה פשוט מדהים ששיחקתי עבור הקבוצה שאהדתי כל חיי. אמנם ספגתי שלושה שערים, אבל אני מאמין שעצרתי עוד כמה". את העונה החולפת כבר פתח עם 652 דקות רצופות ללא ספיגה וספג רק 16 שערים במהלך כל העונה בה שמר 16 פעמים על שער נקי.

 

אחרי שאביו ניסה לשכנעו לעבור לגרמניה, ראיוקביץ' בחר במכבי בגלל ליגת האלופות והצהובים יציינו כאן עובדה מרשימה עם שחקן בעל פוטציאל שטרם נראה כאן. סופרים אותנו בעולם. אסור לנו לאכזב את הילד, כי נדמה שהוא לא יאכזב אותנו. עם מפגש צפוי עם קסיאס, כנראה שבאמת חלומות מתגשמים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי