חצה את הקווים: אליחן רוצה להצליח בסכנין

אליחן חוגג שער בסכנין. הפוטנציאל ימומש?
אליחן חוגג שער בסכנין. הפוטנציאל ימומש? | צילום: ערן לוף

אלי כהן ה'שריף' מפרגן לקשר שהגיע מי-ם: "יש לו מהירות שאין לאחרים"

(גודל טקסט)

אם בשנת 2007 הייתם אומרים לצחי אליחן (אז – נער בן 16.5 שהתאמן עם הקבוצה הבוגרת של בית"ר) שיום יבוא והוא יפגוש את הקבוצה בה גדל במדי בני סכנין בדוחא סביר להניח שהוא לא היה מאמין לכם. ב-20:55 החלוץ בן 24 הוא מגיע למפגש מול הקבוצה בה גדל אך לא הצליח להשתלב בצורה הרצויה.

 

אליחן גדל במחלקת הנוער של בית"ר ירושלים אליה הגיע בזכות הכולבויניק של הקבוצה מהבירה שלימים הפך לסוכן של החלוץ הצעיר, איתן מזרחי. אליחן שגדל וצמח במחלקת הנוער של בית"ר יחד עם שחקנים כמו אלי דסה, טל כחילה ועומר נחמני התאמן כבר מגיל צעיר יחד עם הקבוצה הבוגרת של בית"ר ואת הופעת הבכורה שלו במדי הקבוצה הבוגרת ערך בחודש פברואר של שנת 2010 תחת המאמן יצחק שום. שבעה ימים לאחר ההופעה הראשונה בבוגרים, כבש אליחן שער בכורה בליגת טוטו (שמה הקודם של ליגת העל) ורשם התחלה מוצלחת לקריירה מבטיחה.

 

 

"הוא שחקן עם פוטנציאל טוב"

משהו בדרך התפספס. במשך ארבע שנים כשחקן סגל בקבוצה הבוגרת צחי אליחן לא היה יציב מבחינת כמות ההופעות ומהטענות שעלו נשמע כי אליחן לא לקח את הצ'אנסים שקיבל. מאז הוא עבר לא מעט, הופעות בודדות כמחליף, דקות מועטות ושלושה שערי ליגה בארבע עונות סיכמו תקופה לא זוהרת לחלוץ שהחליט לעשות מעשה בקיץ שעבר כשרכש את כרטיס השחקן שלו והפך לחופשי.

 


אליחן בבית"ר. "לא ניצל הזדמנויות" (עדי אבישי)

 

"הוא קיבל דקות. כשאימנתי את בית"ר הייתה לנו מטרה להישאר בליגה, אני הגעתי לקבוצה כשהיא הייתה במקום לפני אחרון עם סגל של 40 שחקנים, השארתי סגל של 26 שחקנים והוא קיבל הזדמנויות", מעיד אלי כהן 'השריף' שאימן את בית"ר בתקופה זו, תקופה שזכורה לרעה בירושלים בעיקר בגלל פרשת 'סדאייב וקדאייב' הצ'צנים.

 

לפני שהגיע לבני סכנין, עבר צחי אליחן עונת צינון בליגה הלאומית כשחתם בהכח עמידר רמת גן. שלושה שערים בליגה הלאומית הספיקו לאלי כהן שאימן את אליחן בבית"ר וגם נתן לו קרדיט לא מבוטל, להחתים אותו לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת בבני סכנין. כמובן שמעבר לסכנין לא ממש התקבל באהבה אצל אוהדי בית"ר.

 

בין עשרות תגובות שליליות של אוהדי בית"ר ירושלים לאליחן היו גם לא מעט תגובות מפרגנות לחלוץ שזכה לחסד נעורים כשקיבל איחולי הצלחה ממספר אוהדים. המלחמה בין אוהדי בית"ר ירושלים לאלה של סכנין ידועה, ואליחן לא מתעסק בפוליטיקה, הוא כבר אמר זאת בעבר. מהבחינה המקצועית? לחלוץ שש הופעות במדי בני סכנין בהן כבש שער אחד בגביע הטוטו. את העונה הוא פתח טוב, וכשחקן רוטציה בסכנין יוכל לתרום בניסיונותיה של הקבוצה להתברג בפלייאוף העליון.

 


אליחן. "צריך להיות במקום בלי לחץ" (עדי אבישי)

 

"הוא צריך קצת יותר ניסיון ושקט עצמי, כדי להביא לידי ביטוי את המהירות שלו כי אין להרבה שחקנים בארץ את המהירות הזאת, זו סגולה שהוא ניחן בה והוא צריך לנצל את זה ולהיות רגוע יותר ליד השער", המשיך כהן. "אני מאמין שאם הוא יהיה בקבוצה שאין בה לחץ ותובענות כמו בית"ר, הוא יוכל יותר להביא את היכולות שלו ולהבקיע שערים".

 

תהיה התוצאה אשר תהיה, עבור צחי אליחן  זה לא ממש משנה. הוא כנראה יזכור את המשחק הזה כשאחד מסימני הדרך בקריירה שלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי