"האלימות זה הפסד, כדורגל בנוי על כבוד"

אוהדי סכנין. המצב הרגיש לא מחלחל לתוך הקבוצה
אוהדי סכנין. המצב הרגיש לא מחלחל לתוך הקבוצה | צילום: ערן לוף

שחקנים ערבים ישראלים מרגיעים: "השלום יקדם אותנו". תמונת מצב

(גודל טקסט)

ימים קשים עוברים על מדינת ישראל כאשר גל של טרור מציף את רחובות הערים ובמקביל חלק מערבי ישראל יוצא להפגנות שמאיימות להבעיר את השטח. על רקע המתיחות שנוצרה נמצאים השחקנים הערבים והישראלים בפני סיטואציה לא נוחה, כאשר המצב הביטחוני מחלחל לשטח במיוחד בקבוצות מעורבות עם סטטוס קוו.

 

ביקשנו לדעת איך מרגישים השחקנים הערבים במצב הנוכחי בתוך הקבוצות ולא הופתענו שרובם סירבו לדבר או לחשוף את שמם. מדבריהם של המגיבים עולה תמונה כי השחקן הערבי ישראלי לא מעוניין לייצר חזיתות ולהגיד דברים שיכולים להשתמע לאחד הצדדים, כאשר אם יינטו בדבריהם לצד אחד הם יקבלו מיד ביקורת מהצד השני.

 

 

בבני סכנין מנסים לא לתת למצב במדינה להשפיע בצל המהומות הזכורות מההפסד 3:1 לבית"ר. ''אין כל עימות או סכסוך בין שחקנים ערבים ויהודים'', אומר שחקן בכיר בקבוצה. ''האווירה לא השתנתה בגלל המצב''.

 

גם בהפועל חיפה אין שינוי במצב היחס בין יהודים לערבים: ''הכל מתנהל כרגיל, אנחנו צוחקים אחד עם השני ולא מרגישים שום שינוי ביחס בינינו השחקנים'', אומר שחקן ערבי במועדון של יואב כץ.

 

שחקן שהסכים להזדהות ולדבר עם כל הלב על המצב הוא אכרם שריח, בלם אחי נצרת מהליגה הלאומית, שבעירו נערכו הפגנות סוערות השבוע: ''קודם כל זה כואב לי הלב על המצב שכל יום אנו רואים ושומעים על אלימות ועל הרוגים ופצועים. זה הפסד לשני הצדדים וחייבים להפסיק את זה לפני שיהיה מאוחר, אני מקווה שהמצב ישתפר ורק דרך השלום נוכל להתקדם. צריך להגיד לא לאלימות וכן לשלום''.

 


חסארמה. האווירה כרגיל (עדי אבישי)

 

בלם אחי נצרת המשיך וחידד: ''היחסים בין השחקנים בקבוצה לא השתנו ולא ישתנו כי כדורגל בנוי על כבוד ועל יחס טוב ומי שאין לו את זה אף פעם לא יתקדם. לי אישית יש המון חברים יהודים גם בקבוצה וגם מחוץ לכדורגל ואנחנו ביחסים מאוד טובים, אף אחד לא מרוצה מהמצב הזה וכולם רוצים שלום''.

 

גם בקרית שמונה התייחס שחקן ערבי שמשתייך לסגל הבוגר לסיטואציה: ''המצב הזה לא תקין ולא נוח לאף אחד, חבל על שני הצדדים''. השחקן העיד כי בקבוצתו של סלאח חסארמה, המאמן הערבי הראשון בליגה הבכירה (כשאליו הצטרף לעת עתה וואליד באדיר) הכל תקין. ''יכולנו חברים, צוחקים יחד ויש לנו בסה''כ קבוצה טובה עם אווירה טובה'', סיכם. אם בשטח האלימות גוהה, נדמה שבספורט העסקים כרגיל לעת עתה והמתח שנוצר בין המגזרים, לא שינה את הסטטוס קוו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי