מחפשים זהות: קוסטה וכוכב רוצים להוכיח שרוני לוי טעה

הכוכב הבא? דור כוכב יחד עם אחמד קסום
הכוכב הבא? דור כוכב יחד עם אחמד קסום | צילום: עדי אבישי

שני המושאלים הירוקים חולמים לחזור לכרמל. ב-19:45 הם יתמודדו עם חיפה

(גודל טקסט)

אחד הכוכבים הגדולים שידעה מכבי חיפה, אייל ברקוביץ', קבע באופן נחרץ שאחת הסיבות לדעיכה העצומה של הירוקים מאימפריה לקבוצה שמדשדת בשנים האחרונות היא אובדן הזהות.

 

כשמכבי חיפה תתמודד נגד הפועל עכו (ישיר בספורט1 וב-HD החל מ-19:45), היא תמצא שם לא מעט שעברו בכפר גלים, ולצערם לא זכו להימנות על הזהות הזו. לצד שון וייסמן שעוד מצא עצמו בסגל בתחילת העונה עד שהושאל לעכו, גם עדי קונסטנטינוס המוכשר ודור כוכב המעט מנוסה יותר, ינסו דווקא הם לשים עוד מקל בגלגלים של הגדלה השוקעת.

 

 

"אוהב את המועדון, הוא עדיין המפואר בארץ"

 

כוכב עוד סומן באמת ככוכב. במחלקת הנוער הירוקה הוא נמנה על החבורה של אברהם אבוקרט שלא ספרה אף יריבה בליגת הנוער. ברגע שעלה לבוגרים, משהו קרה ואת הקרדיט הוא לא ממש קיבל. כשעלה לבוגרים כוכב נשלח להשאלה בהפועל עפולה מהלאומית וסיפק עונה נאה עם שישה שערים שהקפיצו אותו לליגה של הגדולים.

 

לא יחגוג אם יכבוש נגד מכבי חיפה. כוכב (עדי אבישי)

 

אשתקד הוא כבר זכה לבמה המרכזית בהפועל פתח תקווה שם סיפק שלושה שערים במדי היורדת. "אני לא מתווכח עם החלטות מקצועית, אבל אוהב את המועדון. מבחינתי הוא המפואר בארץ", ציין כוכב יליד 1993. "גם בהצלחה וגם בכישלון זה מועדון אירופי לכל דבר".

 

אולי חלק מהעובדה שלא זכה לקרדיט טמון בעובדה שטרם גובש על העמדה בה הוא חייב להיות ממוקד. "הוא כישרוני, דריבליסט בחסד", קובע אייל לחמן. "הבעיה שהוא לא החליט אם הוא שחקן כנף ימין כמו מאור בוזגלו, או חלוץ. כוכב חייב להיות מעוצב יותר כי הוא פוטנציאל גדול", העיד.

 

בינתיים מצא עצמו הקשר-חלוץ בעכו, שם הספיק לכבוש שער בניצחון 0:2 על בני יהודה. "זה מועדון צנוע ושאפתן, אני נהנה. כולם משקיעים כאן", העיד כוכב שינסה לכבוש מול מועדון נעוריו: "אם זה יקרה ארגיש נהדר, אבל לא אוכל לחגוג. אין תחליף לאהבה שלי למועדון הזה".

 

בתקווה שאולי יחזור לירוקים בימים טובים יותר, כוכב לא ממש ידע להסביר את הנפילה של חיפה עונה אחר עונה. "קשה להסביר, זה סגל כישרוני מהטובים בארץ". ועל עצמו אמר: "אני מקווה לפרוץ ולהיות שחקן מוביל, אין ספק".

 

'קוסטה' זה לא רק דייגו

 

אחד שמאוד אהוד על הקהל הירוק הוא עדי קונסטנטינוס. הילד ממעלה אדומים הספיק לעבור בבית"ר ירושלים עד שנקלט באקדמיית הצעירה של הירוקים. "לא הרבה נתנו לא סיכוי, אבל זיהיתי בו משהו אחר", העיד אלון חרזי שהביא את קוסטה לירוקים. "הוא שחקן של עבודה קשה שחייב לשחק. אולי לא הכי גבוה, אבל מבחינתו השמיים הם הגבול".

 

הגובה הנמוך לא מפריע לפצצת האנרגיה. קוסטנטינוס (ערן לוף)

 

הקשר נמוך הקומה מושאל זו שנה שנייה לעכו, שם החל אשתקד אצל חרזי עצמו ששימש כמאמן. "הוא שיחק אצלי הרבה. היה לו חוסר מזל שפסלו לו שער נגד בית"ר ירושלים שיכול היה להקפיץ אותו לתודעה", העיד חרזי.

 

קוסטה זכה לקרדיט אצל אריק בנאדו, אך אשתקד ולמרות שהחל את העונה בירוק ואף עבר מחנה אימונים עם מכבי חיפה, החליט בצוותא עם סטנוייביץ' לקבל דקות במקום אחר. "חרזי נתן לי הרבה קרדיט, דורה קצת פחות, לא יודע למה. אני מקווה להמשיך לקבל קרדיט". העיד 'קוסטה', כך מכנים אותו גם האוהדים הירוקים.

 

"הוא פצצת אנרגיה, כישרון אדיר. בתפקידים הכי נחשקים בכדורגל העולמי. הוא חורש שטחים. בכל קבוצה שבה ישחק, יתן ברק במרכז המגרש", החמיא אייל לחמן לבגר המחזור של ג'אבר עטטא, איסמעיל ריאן ושובל גוזלן.

 

קוסטה עצמו מחכה להזדמנות בירוק, אך בינתיים יזכה למפגש עם האקסית. "בשנה שעברה היה את חוק המושאלים, אז לא שיחקתי מול חיפה. מקווה להוכיח לחיפה שיש לה ביד שחקן איכותי", סיכם.

 

עדיין לא העניק לקוסטנטינוס מספיק קרדיט. מאמן עכו ירון הוכנבוים (עדי אבישי)

 

כשהמכונה הירוקה מקרטעת, אולי זה הזמן לבדוק מקרוב את התוצר המקומי, ולתת לו לפרוח. כי לא בטוח שנמוך מזה אפשר לרדת אלא רק לעלות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי