קראו והצביעו: האם בית"ר י-ם תעבור את אורדבסי שימקנט?

שחקני ביתר. יחגגו או יתאבלו?
שחקני ביתר. יחגגו או יתאבלו? | צילומים: אסף קליגר

לחמן חושב שהחבורה מהבירה תודח כבר בסיבוב הראשון, אוזן סבור שהיא עולה. קראו את נימוקיהם והחליטו מי צודק לדעתכם. ב-15:00: שידור חי באתר

(גודל טקסט)

עונת 2015/16 תצא היום לדרך עם המשחק הרשמי הראשון של קבוצה ישראלית, כאשר בית"ר ירושלים תתארח בשימקנט אצל אורדבסי בסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית (15:00, שידור חי באתר). לקחנו שניים מהפרשנים שלנו ושאלנו אותם מי יעלה – אתם מוזמנים לקרוא ולהחליט בצד של מי אתם.

 

 

אורי אוזן חושב שבית"ר עוברת

 

אני מאמין שבית"ר ירושלים יעברו את אורדבסי. כשהייתי במכבי חיפה, שיחקנו מול האלופה שחטאר קרגנדי, אז אני מכיר מעט את הליגה הקזחית. יש להם שבעה שחקני נבחרת, אבל אין להם שחקנים בולטים ברמה בינלאומית ומדובר בקבוצה די בינונית. עם זאת, הם חזקים מאוד במצבים נייחים.

 

למרות הרחשים סביב הקבוצה, לבית"ר ירושלים יש מאמן מצוין, שיכין את הקבוצה בצורה הטובה ביותר למשחק. הוא אימן אותי כשהייתי בנערים וכבר אז הרגשתי שיש בו משהו שונה. לדעתי הסיבה היחידה שבגינה הוא לא קיבל משרה בכירה עד היום, היא יחסי ציבור פחות טובים משל מאמנים אחרים.

 

בקבוצות שהוא מאמן מאד קל לראות את טביעת האצבע שלו. הן מאוד ממושמעות וממוקדות, דינמיות ומאד נמרצות. הוא בדרך כלל משחק בשיטת 4-4-1-1 ותמיד מנסה ליזום וללחוץ, גם אם זה בשליש המגרש שלו.

 

שני דברים יכולים להפריע: הראשון זה חוסר האחריות שהוביל למסע המפרך לקזחסטן ואי הגעת הציוד בזמן. בקבוצות אחרות זה לא היה קורה. השני זה ההבדל בכושר הגופני של קבוצה שרק התחילה את העונה מול אחת שנמצאת כבר באמצע הליגה.

 

עם זאת, יש לבית"ר ירושלים סגל מצוין לדעתי – למרות השחקנים שעזבו – ובעזרת ההתלהבות של ההגעה לאירופה והצורה בה הסתיימה העונה הקודמת, הם יחזרו הביתה עם התוצאה הרצויה.

 

דראפיץ'. תמיד מנסה ליזום וללחוץ (דני מרון)

 

אייל לחמן סבור שבית"ר תודח

 

בשבת יצאה אורדבסי למשחק חוץ באיצטדיון גאני מוראטבבה אצל קאייסר המקומית. השתיים סיימו את העונה הקודמת בפלייאוף העליון עם אותו מספר נקודות. העונה, לאחר 18 מחזורים, הפער ביניהן עומד כבר על 12 נקודות לטובת אורדבסי, מה שלא עזר לאורחים שסחטו תיקו 1:1.

 

מה שכן, הקזחים בכושר בעיצומה של ליגה והיריבה של בית"ר מציגה העונה את ההגנה מספר 2 בליגה, אחרי אקטובה המובילה וסגנית האלופה.

 

נראה שבית"ר תתקשה בפתיחת העונה בחלק הקדמי. דובב גבאי, מהחלוצים החדים בישראל הוא רכש מצוין, אך נראה שבבית"ר קיימת איזו מועקה קלה על פתיחת העונה נטולת היציבות. כמו כן, דראפיץ' מאמין בחלוץ אחד ודובב ידחוק את איציק כהן לספסל.

 

מול ההגנה הקזחית,בית"ר תכבוש במקרה הטוב שער אחד ולכן היא צריכה לדאוג לספוג רק אחד, בדרך לתיקו חוץ עם שערים – תוצאה גדולה מבחינתה. רק שלמקומיים יש תכניות אחרות העונה באירופה, בטח בבית ולעיני אלפי הקנאים באיצטדיון.

 

אם אורדבסי טובה הגנתית, הרי שיש לה את ההתקפה החלשה מבין תשע הראשונות בליגה. ספיגה מולה תהיה חייבת להדליק נורה אדומה אצל טביב ואצל "סלובו". נראה שהלילה, הנורית תהבהב מהפתיחה.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי