"אסור לטעות, חושבים פעמיים על כל שחקן"

נעים. כל המשפחה שלי אוהדת את מכבי חיפה
נעים. כל המשפחה שלי אוהדת את מכבי חיפה | צילום: דני מרון

פליקס נעים, מאמן כפ"ס ורוקי בן 55: "אותי לימדו שחשבון עושים במדרגות"

(גודל טקסט)

הכדורגל הישראלי כבר קיבל לחיקו מאמנים בליגה הבכירה עם כרטיס ביקור צנוע. בדרך כלל מדובר במאמנים צעירים, אבל לראשונה יגיע העונה לליגת העל מאמן בן 55 שכבר חרש את המדינה לאורכה ולרוחבה, מליגה ב' לליגה א', וללאומית. ועכשיו, כשהעלה קבוצה מהלאומית לליגת העל, הוא מגשים חלום ילדות ונכלל בין 14 המאמנים בליגה הבכירה.

 

קבלו את פליקס נעים, שיצעיד בעונה הקרובה את הפועל כפ"ס בליגת העל – לראשונה מאז שירדה לפני שבע שנים. הרזומה שלו מרתק ומלהיב כאחד: הניח יסודות משחק אצל ילדים במחלקת הנוער של נווה יוסף ואימן את טובא זנגריה בליגה ב', ומצד שני היה העוזר של אלי גוטמן בהפועל חיפה, בבית"ר ירושלים ובקפריסין. נעים שימש גם כעוזרו של ניר קלינגר בהפועל חיפה ובקפריסין.

 

 

"אני יודע שחובת ההוכחה חלה עליי", אומר נעים בראיון ל"מעריב השבוע" והגדיר את החברות שלו עם אלי גוטמן כ"הרבה יותר מאשר חברים. גדלנו באותה שכונה. אנחנו מגיל 15 יחד, זה מעבר לכדורגל. היינו יוצאים לבלות והיום זה קשר הדוק של המשפחות. נפגשים המון, מדברים המון".

גוטמן. נעים, שהיה עוזרו בהפועל חיפה, נשאר חבר קרוב (ערן לוף)

 

איזו הפועל כפ"ס נראה העונה?

 

"קשה לי לענות לך כי עדיין לא ביצענו את החיזוקים המתבקשים ואנחנו בתחילת התהליך. צירפנו רק את הבלם דינו שקוורץ ששיחק בעבר בבית"ר ירושלים. המחירים היום מופרזים ואנחנו נבנים על תקציב מינימום. אסור לנו לטעות, ולכן אנחנו חושבים כמה פעמים לגבי כל שחקן".

 

כפ"ס ונעים יפתחו את העונה במשחק דרבי מול הפועל רעננה ובמחזור השני יארחו את מכבי חיפה שעליה גדל המאמן. כשאנחנו שואלים מה מרגש אותו יותר, המשחק בפתיחה מול רעננה או המשחק במחזור השני, הוא לא חושב אפילו לשנייה ויורה: "המשחק בגביע הטוטו נגד הפועל ב"ש". אחר כך הוא מוסיף: "תשמע, מכבי חיפה בשביל אחד כמוני שגר עד היום בחיפה וגדל כאוהד מכבי חיפה, זה בוודאי לא משחק רגיל. כל המשפחה שלי הם אוהדי מכבי חיפה, זה בטח עושה משהו. אבל תן קודם לעבור את רעננה".

 

בששת מחזורי הפתיחה תקבלו את חיפה, הפועל ת"א ותתארחו בטדי אצל בית"ר. בעייתי?

 

"בסוף, כולם משחקים נגד כולם. בשבילנו כל משחק בליגת העל יהיה שווה ערך למשחק מול מכבי ת"א. אין הבדל".

קלינגר. "היה לו סיבוב ראשון נהדר ובסוף הוא ירד" (אסף קליגר)

 

בטח שיש. פתיחת עונה חלשה מערערת את מעמדו של המאמן, וזה עלול להיות בעייתי למישהו שזו טבילת האש הראשונה שלו בליגת העל.

 

"אותי לימדו שחשבון עושים במדרגות. החבר שלי קלינגר עשה בעונה שעברה סיבוב ראשון נהדר וכולם אמרו וואו. בסוף, לצערי, הוא ירד ליגה. כדורגל זה עניין דינמי. אתה מנצח בפתיחה ואתה למעלה, אתה מפסיד וחותכים אותך. אני מכיר מצוין את הדברים האלה".

 

במה אתה דוגל?

 

"בחדר הלבשה. בעיניי חדר ההלבשה מגיע לפני המגרש, ולכן אני דואג שיהיה לי חדר הלבשה חזק. את החוזק רואים דווקא בעתות משבר ולא בימי הצלחה. כשאתה נקלע לסדרת הפסדים קל יותר להתאושש, משום שאין האשמות בין השחקנים. במלים אחרות הייתי אומר שאם יש לך חדר הלבשה רקוב, לעולם לא תצליח".

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי