הערכות: גלקה יוצג כמאמן מכבי ת"א תוך 48 שעות

גלקה. האם הוא המחליף של פאקו?
גלקה. האם הוא המחליף של פאקו? | צילום: Gettyimages

מאמן סטיאווה בעונה האחרונה אמר לעיתונאים ברומניה: "עדיין לא חתמתי"

(גודל טקסט)

קונסטנטין גלקה, מאמן סטיאווה בוקרשט בעונה החולפת שהוביל אותה לטרבל המקומי, חתם במכבי תל אביב לעונה הבאה לפי אתרי הספורט ברומניה, GSP ו-Digisport.

גלקה, 43, שיתף פעולה עם ג'ורדי קרויף כאשר השניים שיחקו ביחד באספניול, והוא מיוצג כיום על ידי מירצ'ה סאנדו, יו"ר ההתאחדות הכדורגל הרומנית. גורם בכיר ברומניה המקורב אל השניים אישר כי מתנהל מו"מ מתקדם עם המאמן והוסיף כי לא מן הנמנע שגלקה ינחת בישראל ביממה הקרובה. 

לפי הדיווחים, הטרבליסטית הישראלית הציעה לגלקה שכר של 400 אלף יורו לעונה וברומניה עסקו רבות באפשרות שגלקה יפגוש את קבוצתו הקודמת, סטיאווה בוקרשט, ביחד עם מכבי ת"א בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות. פאנל מיוחד בערוץ הספורט הרומני אף עסק בעזיבתו של גלקה למכבי ת"א ולפי כל ההערכות הוא יוצג כמאמן הטרבליסטית הישראלית תוך 48 שעות.

יצויין כי המועמד המוביל של ג'ורדי קרויף לתפקיד המאמן הבא של הצהובים היה ז'ואן קאריו,  מאמן וידאוטון ההונגרית, אבל המנכ"ל מרטין ביין והבעלים מיץ' גולדהאר מתלהבים פחות מקאריו ולכן המשיך הג'נרל מנג'ר לחפש מועמדים נוספים, עם שם יותר חזק משל קאריו.

גלקה החל את הקריירה כמאמן אלמריה ב' מספרד, אחר כך אימן את נבחרת רומניה עד גיל 17 ובתום שנה בלבד מונה בקיץ שעבר למאמן סטיאווה ולקח עמה את כל התארים. הוא דובר אנגלית וספרדית שוטפת, זכר לקריירה המכובדת שלו בלה ליגה כשחקן שכללה את מיורקה, אספניול, ויאריאל, סראגוסה ואלמריה. גלקה, קשר אחורי, שיחק 68 פעמים בנבחרת רומניה וכבש ארבעה שערים. כשחקן בסטיאווה זכה כשחקן בארבע אליפויות רומניה ושני גביעים.

בתוך כך, לאתר ספורט1 נודע כי מכבי תל אביב ניהלה לפני מספר ימים מו"מ עם מאמן רומני נוסף, גם הוא מוכר, לאורנציו רגקאמף (40). הוא מהמאמנים הבכירים של הכדורגל הרומני, שגם הוא הוביל את סטיאווה בעבר לתארי אליפות. המהלך לא הבשיל בשלב זה בשל דרישותיו הכספיות הגבוהות ביותר. נכון לרגע זה, אין לו קבוצה חלופית לעונה הבאה והוא נותר כמועמד בלבד. קבוצתו האחרונה הייתה אל-הילאל מערב הסעודית, אותה עזב בפברואר האחרון.

רגקאמפף. רוצה שכר גבוה ושליטה מקצועית (Gettyimages)

רגקאמף הוא המאמן אשר החליף גלקה בסטיאווה. המנג'ר הספורטיבי של מכבי ת"א, ג'ורדי קרויף שוחח עם רגקאמף בשבוע שעבר ולאחר מכן עם הסוכנת שלו, אנה מאריה פרודאן שהיא גם אשתו, ושמע ממנה שרגקאמף מוכן להגיע לישראל אך ידרוש שכר של 600 אלף יורו וזאת למרות שהוא מחזיק בהצעות גבוהות יותר מטורקיה.

 

קרויף הבהיר לפרודאן שלדעתו הרומני לא יתאים למבנה המקצועי במכבי ת"א שכן הוא דרש שליטה מוחלטת בנושא המקצועי ויתקשה לעבוד בצוות כנהוג במכבי. בימים האחרונים לא התקיים קשר בין הצדדים.

 

רגקאמף הוביל את סטיאווה לשתי אליפויות רצופות ב-2012-14 והוחלף על ידי גלקה כאשר עזב לערב הסעודית. גם באסיה הצליח כאשר הגיע לגמר גביע המלך בסעודיה ולגמר ליגת האלופות של אסיה שם נוצח על ידי סידני האוסטרלית. רגקאמף זכה גם בתואר מאמן השנה ברומניה שנתיים ברציפות.

 

ככדורגלן הספיק לעבור בליגה הגרמנית במדי קוטבוס, אאכן וקייזרסלאוטרן ורשם הופעה בודדת במדי נבחרת רומניה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי