הכירו את מרקו מדל: מוכשר, אופי בעייתי

מדל. זכה באליפות בצ'ילה
מדל. זכה באליפות בצ'ילה | סנטיאגו וונדררס, אתר רשמי

צפו: הזר שקרוב למכבי חיפה מעורב בפציעה הכי מהירה בהיסטוריה

(גודל טקסט)

מרקו מדל, שחקנה של סנטיאגו וונדררס שנמצא במשא ומתן עם מכבי חיפה, הוא שחקן עם פוטנציאל ענק אבל גם בחור חם מזג ובעל אופי בעייתי. הקשר הצ'יליאני, שהיה בסגל הנרחב של אלופת הקופה אמריקה ונופה ממש לפני תחילת הטורניר, עלה לכותרות בחודש מארס בכל העולם כשנפצע כמה שניות לאחר שנכנס כמחליף בגלל מתיחה בשריר. הוא גם סירב להיכנס למשחק לאחר שכעס על כך שלא פתח בהרכב.

על פי שלושה עיתונים בצ'ילה מדל בן ה-26 כבר קרוב לסיכום בחיפה והעיתון "אל גראפיקו" כבר מתייחס אליו כשחקן הירוקים, ונתן כותרת "אחרי רפאל אולרה (הבלם הצ'ילאני ששיחק לפני כעשור  במכבי חיפה), גם מדל מגיע לקבוצה של ישראל". מדובר בקשר התקפי שיכול לשחק גם באגף שמאל. לפני וונדררס, מדל שיחק באדקס איטליאנו וזכה ב-2007 באליפות הקלאוסורה וממנה נמכר לקולו קולו, אחת הקבוצות הבכירות של צ'ילה.

 

העונה כאמור גנב את הכותרות עם הפציעה הכי מהירה בעולם ובתקרית מכוערת עם מאמנו. מדל סירב להיכנס למשחק הליגה נגד קולו קולו, עשר דקות לסיום, המשחק הסתיים בהפסד של קבוצתו 3:1 והקשר אמר בסיום לעיתון "לה טרסרה": "לא עליתי לשחק בגלל שאני פצוע". מאמנו בוונדררס, אמיליו אסטורגה, התעצבן ואמר שמדל התאמן כרגיל כל השבוע וכי הוא משקר. מאוחר יותר, במחנה האימונים של הנבחרת ננזף מדל בידי חורחה סמפאולי והבטיח לו שזאת היתה פעם אחרונה שמקרה כזה קורה.

מדל הוא שחקן אטרקטיבי שב-2014 שער שלו נבחר ל"שער היפה ביותר של העונה", הוא גם בישל באותה עונה הכי הרבה שערים. מדל מעיד על תכונותיו שהוא שחקן שמאבד כדור ומנסה מיד להשיג אותו חזרה וזה קסם למאמן הנבחרת חורחה סמפאולי שרצה בו לנבחרת מסיבה זאת. "שיחקתי טוב נגד ארה"ב, אבל כשיש לך מאמן כמו סמפאולי זה לא קשה. הוא אוהב שחקנים שיודעים להחזיק בכדור". לשאלה איזה תכונות יש לו אמר: "אני מביא כדורגל והקרבה לנבחרת צ'ילה".

 מדל. לא נלהב ממכבי חיפה, רוצה קבוצה אירופית גדולה (סנטיאגו וונדררס, אתר רשמי)

מדל לא נשמע נלהב השבוע מהאפשרות שיגיע למכבי חיפה. הכוונה שלו היתה להצליח בקופה אמריקה ולהשיג חוזה בקבוצה קצת יותר גדולה. לעיתונים בצ'ילה אמר: "החלום שלי לשחק בקבוצה גדולה באירופה".

הקשר הצ'יליאני גילה שגדל על דיוויד בקהאם ואם יביא כמה אחוזים מהצ'ארם של הקשר האנגלי לאיצטדיון "סמי עופר" יהיו עוד מכירות של מינויים לקבוצה. עם זאת הוא גם מעריץ את ארתורו וידאל ואנדראה פירלו, כך שיש למה לצפות אם אכן יחתום בקבוצה. "וידאל בחור מדהים ונתן לי הרבה עצות. הוא אחד שלמד מהגדולים ביותר ושיחק בליגות הכי גדולות באירופה. כשאתה מתאמן עם וידאל אתה לומד מהגדולים ביותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי