"בשבת הולכים לבית הכנסת ואח"כ למגרש"

ריבלין. דורש לשמור על הסטטוס קוו
ריבלין. דורש לשמור על הסטטוס קוו | צילום: AFP

נשיא המדינה רובי ריבלין הביע בגל"צ את התנגדותו לביטול המשחקים בשבת

(גודל טקסט)

האם המחזור הרביעי בליגת העל ייערך בשבת הקרובה או שלא, זו השאלה הגדולה שמעסיקה את ציבור האוהדים בישראל. הבוקר (רביעי) התייחס לסוגייה הבוערת גם נשיא המדינה, רובי ריבלין שהביע את דעתו בראיון לגלי צה"ל.

נשיא המדינה הודיע שהוא מתנגד לביטול משחקי הכדורגל בשבת ואמר ברדיו: "אני חושב שההרגל של הציבור הישראלי הוא שביום שבת הולכים לבית הכנסת ולאחר מכן הולכים לקטמון או טדי.

"אסור ליצור מצבים מבלי שתהיה הסכמה רחבה", הוסיף הנשיא, "אלה הם דברים שהם בהרגל, זה הסטטוס קוו. לא לעשות שום דבר שבו אנחנו יכולים לפגוע בציבור אחד על חשבון הציבור האחר".

גם ח"כ אביגדור ליברמן כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הפסקת משחקי הכדורגל בשבת היא הפרה בוטה של הסטטוס-קוו ושל המוסכמות הנהוגות במדינה מאז הקמתה. במשך כל השנים שמרו ההסכמות הללו על האפשרות לחיות כאן זה לצד זה, חילונים ודתיים, בצורה טובה תוך כיבוד הדדי של מנהגים שונים.

"אני, שגם בביתי שלי יש מנהגים שונים של מי ששומרות את השבת כהלכתה ומי שגם הולכים לכדורגל, יודע עד כמה האמירה "חיה ותן לחיות" היא חשובה וכמה נכון לנהוג כך.  לכן, אנחנו ב"ישראל ביתנו" סבורים שאסור לשבור את המוסכמות האלו ששומרות על צביונה הייחודי של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ואנו נפעל ככל יכולתנו, בכנסת ובשאר הכלים העומדים לרשותנו, על-מנת שהסטטוס-קוו יישמר ושאפשר יהיה להמשיך לשחק ולראות כדורגל בשבתות", הוסיף ליברמן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי