עוגן: מארק ואליינטה יתברר כרכש של הקיץ?

ואליינטה. מכבי חיפה מצאה בלם לשנים ארוכות?
ואליינטה. מכבי חיפה מצאה בלם לשנים ארוכות? | צילום: ערן לוף

גבות הורמו כשויתרו על פאס, אך ייתכן שזו פגיעה בול. בינתיים כולם מפרגנים

(גודל טקסט)

הרבה שאלות עלו כאשר הבלם הספרדי, מארק וואליינטה הגיע הקיץ למכבי חיפה. סאגה ארוכה ליוותה את מועמדתו כאשר ואליינטה סיכם, הגיע לארץ, חתם, לא חתם ואפילו אשתו כמעט מנעה את הגעתו לארץ.

 

לקח זמן מעט זמן עד שהבלם נכנס לכושר והתאקלם במועדון הירוק אך כשוואליינטה עלה אל כר הדשא מיד היה ניתן להבחין שמדובר בשחקן עם קלאסה אחרת, משהו שאולי לא נראה פה הרבה שנים, בלם ברמה הגבוהה ביותר. האם מכבי חיפה מצאה בלם לשנים ארוכות? ייתכן מאוד וכן.

 

 

"מכבי חיפה השנה פשוט פגעה בול בכל הזרים שלה. מסטויקוביץ' בשער ועד לגליינור פלט בחוד. זה פשוט מדהים, גם דרינציץ' עוד יראה את היכולת האמיתית שלו. מאוד מפתיע אותי שהקבוצה לא מצליחה בסגל הנוכחי שלה", קבע אייל לחמן באופן נחרץ.

 

לגבי ואליינטה ניתן לראות כבר מאז נזרק להרכב כי מדובר במנהיג. אולי שקט, אולי לא דקל קינן, אבל כזה שיגרום ליציעים בסמי עופר להיזכר בימי קריית אליעזר ורומן פץ. "מדובר בשחקן טוב, יש לו מהירות טובה, הוא שקט מאוד בצורת המשחק שלו, יציב ושחקן בעל המון קור רוח. משחק הראש שלו ניחן בטיימינג מצוין שיכול לתרום לא רק בפן ההגנתי אלא גם בהבקעת שערים", העיד שחקן שעבר הרבה במדים הירוקים, אלון חרזי.

 

ואליינטה. "המון קור רוח" (דני מרון)

 

חרזי התייחס גם לחסרונות של הבלם הספרדי וציין: "הוא לא נוקשה, לא פיזי. לא מסוג השחקנים שלוקח שחקן באופן אישי ולא נותן לו לזוז. לוואליינטה יהיה מאוד קשה לשחק נגד חלוצים פיזיים למרות שבליגת העל שלנו אין יותר מדי חלוצים כאלו".

 

למרות פתיחת עונה מגומגמת מאוד של הירוקים, דווקא בעמדת הבלם, נדמה שיש בול פגיעה כבר מתחילת הדרך. ההשתהות בקיץ כשחיכו לו, היתה כנראה נכונה. כשחיפה סיימה ב-0:0 בטרנר, הוא הפגין משחק כמעט מושלם וסייע לירוקים להוציא נקודה בעשרה שחקנים. "הוא מנייה בטוחה בקבוצה. הרקורד שלו מרשים ביותר, סביב 300 משחקים בליגה הספרדית במדי ויאדוליד. את מרבית הקריירה שלו הוא שיחק בקבוצה אחת וזה מראה על אמינות ועל התכונות הטובות ביותר בשחקן כדורגל", החמיא לחמן שוב.

 

היורש של פץ: אפשר גם בשקט

 

לוולאיינטה עם האופי השקט שלו יש יכולת להפוך לנכס ירוק לאורך שנים. הוא שחקן שמאוד חביב על כולם. "הוא שחקן שאמור לתת את האיזון להגנה, יש לו המון ניסיון. בסגנון משחק שלו הוא יכול לשחק גם לצד דקל קינן וגם לצד אוראל דגני. מבחינת מכבי חיפה הכי חשוב שהמצב הביטחוני בארץ לא ישפיע עליו ובמיוחד לא על אשתו. בסופו של דבר מה שהכי חשוב זאת ההתאקלמות של השחקן בקבוצה ובמדינה בה הוא משחק", ציין חרזי.

 

ואליינטה. יכול להפוך לנכס (ערן לוף)

 

"בואו לא נשכח שהוא גדל במחלקת הנוער של ברצלונה. זו השנה הראשונה שלו בקבוצה ולעומתו אברהם פאס מיד לקח את המושכות והיה המנהיג של ההגנה. אני לא חושב שכבר לאחר כמה משחקים ניתן לומר עליו שהוא אחד הזרים הטובים במדינה. לשחקן זר לוקח לפחות חצי שנה של התאקלמות ורק אז ניתן להבחין ברמתו האמתית. הוא מזכיר לי את אלי כהן בסגנון שלו", העיד עוד שחקן עבר של מכבי חיפה, רפי אוסמו שהזכיר את בלם העבר ומאמן סכנין כיום.

 

לא מעט בלמים ספרדים הגיעו לכאן בשנים האחרונות: אברהם פאס, ססאר ארסו, קרלוס גרסיה וחסוס רואדה, חברו להגנת ויאדוליד, לחמן בטוח מי הטוב מכולם. "הוא המוכשר מכולם. הוא לא בלם גבוה של 1.90 ורחב ובזכות זה יש לו יתרון של קלילות. הוא משחק כמו קשר אחורי קל רגליים שמשחק בעצם בתור בלם ומאוד טכני", סיכם הפרשן.

 

אז דווקא בצל פתיחת עונה לא מרשימה, שנדמה כי מתחילה להתחבר לה, מכבי חיפה פגעה בזרים ויותר מכך, בעוגן האחורי שלה. הוויתור על פאס עשוי להתברר כבינגו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי