האם המחשבה על ראיקוביץ' כמנייה פגעה במכבי?

ראיקוביץ'. עושים לו עוול?
ראיקוביץ'. עושים לו עוול? | צילום: אודי ציטיאט

השוער הסרבי הגיע כתקווה גדולה, אבל בינתיים ערכו רק ירד

(גודל טקסט)

איציק ששון, איש עסקים בינלאומי בתחומים שונים ומגוונים, אמר לי: "כל עסק שרכשתי עד היום במטרה לעשות עליו אקזיט לא הצליח. לעומת זאת, עסקים אחרים שלא התכוונתי למכור, הובילו לרווחים גדולים ובסוף מכרתי. כך זה במניות, כך זה במכוניות, כך זה בנדל"ן. תבנה על מכירה עתידית, אתה עלול להתאכזב. לא תבנה, ופתאום אתה עשוי להצליח".

 

מכבי ת"א השקיעה שלושה מיליון יורו, כ-13 מיליון שקל, עבור כרטיס השחקן של השוער פרדראג ראיקוביץ' שהרשים במשחקי נבחרתו הסרבית עד גיל 20, ויותר מאשר דיברה על היכולות שלו ועל העתיד שלו במכבי ת"א, נשמעו משפטים שמתאימים יותר למדורי הכלכלה מאשר למדורי הספורט. הרושם הכללי שהתקבל היה "קנינו אותו בשלושה מיליון – נמכור אותו בעשרה".

 

 

בינתיים לבש ראיקוביץ' את האפודה של מכבי ת"א בשישה משחקי ליגה וספג בהם שבעה שערים – ארבעה מהם שלשום בבלומפילד מול בית"ר ירושלים. בסך הכל ספג ראיקוביץ' 15 שערים במדים הצהובים ולא זכור משחק אחד, גם במסגרות האחרות, שראיקוביץ' הביא במו ידיו נקודות. שאלת שלושה מיליון היורו מרחפת מעל היכולת הלא משכנעת שלו וגורמת לחלק מאוהדי הכדורגל לחפש את המונח ההפוך ל"אקזיט".

 

יוקאנוביץ'. "ההחלטה להביא אותו הייתה גם שלי" (עדי אבישי)

 

אמרו שהוא השוער הטוב ביותר בעולם לגילו, אבל רצוי שלא תוטעו ולא תמשיכו להשתמש במושג "ילד בן 19". ראיקוביץ' אולי יחגוג בשבת ניצחון בדרבי על הפועל ת"א, אבל מה שבטוח הוא יחגוג יום הולדת 20, וגיל 20 זה כבר לא ילד.

 

עמי גניש, מאמן השוערים של הפועל רעננה ומי שאימן בעבר את גיא חיימוב, רפי כהן, אבי פרץ ואחרים, מזכיר לכל מי שרוצה לזכור שאיקר קאסיאס שיחק בריאל מדריד כשהיה בן 17 ודויד דה חאה לבש את האפודה של אתלטיקו מדריד בגיל צעיר יותר מראיקוביץ'. הדבר המדהים שגניש, כמו שוערי עבר ומאמני שוערים בהווה, משוכנע שהאלופה כלל לא "נפלה" עם השוער הסרבי, ועניין האקזיט עדיין חי, קיים ונושם.

 

"גם שורה אובארוב קיבל שלושה שערים במשחק הראשון במכבי וכולם דיברו על נפילה, אבל בהמשך הוא הפך להיות אחד השוערים הגדולים ביותר שהיו כאן. אנחנו רוצים תוצאות מיידיות וזה לא עובד כך. מדובר בפוטנציאל ענק שסובל גם מחוסר מזל. זה עוד יידבק לו והוא עוד יתן הצגות. משהו גדול טמון בילד הזה".

 

אובארוב. חטף שלישייה במשחק הבכורה (עדי אבישי)

 

אבי פרץ, מאמן שוערים בן 44 שבצעירותו הגן על הקורות אצל שתי החיפאיות, בבית"ר ירושלים, בהפועל ב"ש, במכבי נתניה ובהפועל פ"ת, מכיר מצוין את הכדורגל הסרבי. "אני אומר לך חד וחלק שמה שקורה עם הילד הזה זו התעללות", קבע פרץ, "הוא משחק עם הגנה מחוררת וסופג שערים שבכלל לא באשמתו. תנסה לשחזר לעצמך כמה גולים הוא קיבל העונה במצב של אחד על אחד. בפורטו הוא קיבל אחד, בצ'לסי הוא קיבל אחד, מול בית"ר ירושלים כל רגע הוא ראה מולו את רוקאביצה. לוקחים את ההפסד הגבוה של מכבי ת"א ומשליכים אותו על הילד. ומה עם איתן טיבי? ומה עם קרלוס גארסיה? כל קו ההגנה של מכבי היה גרוע. שני המגנים עוז ראלי ואבי ריקן יותר תוקפים מאשר מגנים. ובסוף מפילים את ההפסד על השוער. אני הגעתי לבשלות כשוער בגיל 29. שחקן שדה מגיע בגיל 25 או 26. פה מדובר על בחור בן 20. הוא עוד יהיה שוער גדול".

 

גם שוער העבר של הפועל ת"א אריה בז'רנו, המועסק כבר שנים בהתאחדות לכדורגל כאחד ממאמני השוערים, אמר אתמול בשיחה טלפונית מרוסיה שם הוא נמצא עם נבחרת הנערים: "מכבי ת"א עשו עסקה טובה. צריך לחכות עוד קצת זמן, לתת לו להתאקלם מנטלית, והתוצאות יבואו". וכך גם אלי שימריך, איש עסקים מצליח וגם שוער עבר במכבי פ"ת, שאופטימי לגבי המהלך של הצהובים. "תסתכל על הנתונים שלו", אמר אתמול, "אלה לא נתונים שיש לכל ילד בן 20. אז כן, הוא עשה כמה טעויות. הוא יעשה עוד טעויות, אבל בסוף, מכבי ת"א תרוויח שוער. הוא קצת אימפולסיבי עם התגובות שלו, אבל זה גם נובע מגילו הצעיר. מאחר שאני עושה עסקים עם מכבי ת"א אני מנוע מלהביע דעה על הרכש שלהם, אבל ממבט מקצועי אני משוכנע שמדובר כאן בעסקה נהדרת".

 

"כל קו ההגנה של מכבי היה גרוע" (עדי אבישי)

 

מנגד, סוכן השחקנים אבי נמני מסויג קצת יותר בנוגע ליכולתו של הסרבי. "לא אקטול אותו עכשיו כמו שלא התלהבתי כשהגיע ולא טענתי שהוא הטוב בעולם לגילו. ראיקוביץ' שוער טוב. לא גדול. היתרון שלו הוא שהוא צעיר ושיש לו עוד הרבה מה ללמוד ולאן להתקדם. הייתי רוצה שיתנו גם לשוערים ישראלים צעירים את הבמה ואת הסבלנות כפי שמכבי ת"א נותנת לראיקוביץ'".

 

המאמן הסרבי של מכבי ת"א, סלבישה יוקאנוביץ': "ההחלטה להביא אותו הייתה גם שלי. ברור שאני מצפה ממנו להשתפר. אני לוקח אחריות על מה שקורה איתו ועל מה שקרה במשחק כולו. הוא לא אשם ישיר באף גול, אבל כרגע הוא לא מצליח למנוע שערים".

 

כך או אחרת, האלופה שיתפה בשמונת מחזורי הליגה הראשונה כבר שלושה שוערים. ראיקוביץ' ספג שבעה, חואן פאבלו שניים מבני סכנין במחזור הפתיחה ודניאל ליפשיץ' ספג שער אחד ממכבי פ"ת. ורק החלוץ טל בן חיים הצליח לשמור על רשת נקייה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי