הערכות במכבי ת"א: "סיכוי נמוך שדאבור יחתום"

דאבור. מאות אלפי יורו מפרידים בינו לבין חזרה ארצה
דאבור. מאות אלפי יורו מפרידים בינו לבין חזרה ארצה | צילום: Gettyimages

מרטין ביין וג'ורדי קרויף נחתו בשווייץ בניסיון להחתים את החלוץ

(גודל טקסט)

אנשי מכבי תל אביב, המנכ"ל מרטין ביין והמנג'ר המקצועי ג'ורדי קרויף, נחתו הערב (רביעי) בשווייץ במטרה להחתים את חלוץ גראסהופרס, מואנס דאבור.

 

השניים, ביחד עם סוכן השחקנים אבי נמני שגויס לטיסה בניסיון לגשר על הפערים, ייפגשו עם ראשי הקבוצה השווייצרית רק בשעות הבוקר המוקדמות ביום חמישי בניסיון להחתים את דאבור. עם זאת, המו"מ מול גראסהופרס תקוע בשלב זה בשל פערים של 800 אלף יורו.

 

לאור הפערים הגדולים, במכבי תל אביב סקפטיים לגבי סיכום עם "החרגולים" על רכישת דאבור וגורם בכיר במועדון אישר: "הסיכויים נמוכים, אבל לא טסו לשם לחינם. ננסה להגיע לסיכום ולהחזיר את דאבור למועדון". פרטיו של החלוץ מסוכמים והוא צפוי להרוויח כחצי מיליון דולר לעונה למשך ארבע שנים, כאמור במידה שתושג הסכמה מול קבוצתו.

 

בקרב רבים במכבי ת"א קיימת ביקורת על המהלך שאותו מנסה להוביל ג'ורדי קרויף. בקריית שלום תוהים אם יש הצדקה לשלם סכום ענק כזה על שחקן בודד כהימור נוסח עדן בן בסט. גורם המקורב לעסקת דאבור מסר עוד לפני הטיסה של השניים: "לא ניתן להגיע לסיכום טלפוני ולכן ג'ורדי ומרטין נסעו לקיים מו"מ על מואנס, הם לא יעזבו עד שיצא עשן לבן".

 

כזכור, רק לפני מספר חודשים היה נראה שעתידו של ג'ורדי קרויף בקריית שלום עמד להסתיים. ההולנדי נשאר בתפקיד לאחר פגישה עם גולדהאר בלונדון בה נקבעה תוכנית העבודה לעונה הקרובה ובראשה משימת שלב הבתים בליגת האלופות. גולדהאר שוכנע להיפרד מפאקו אייסטראן והובטח לו שפרופיל המאמן הבא שימונה ישנה את משחקה של הקבוצה מקצה אל קצה.

 

גולדהאר. לא מרוצה ממה שהוא רואה (ערן לוף)

 

גורם המקורב לקבוצה אמר: "מיץ' ביקש לקבל תשובה מדוע עדן בן בסט (עלות לעונה שעברה 1.2 מיליון יורו) ושל גילי ורמוט (עלות דומה) לא על כר הדשא. לבעלים הובטח כי השניים יעשו את ההבדל ויותירו את מכבי ת"א בראש הכדורגל לשנים נוספות בשל היותם  שחקני על בכדורגל שלנו. עכשיו מיץ' תוהה ומבקש תשובה מדוע המאמן הסרבי שהגיע ממשיך את דרכו של המאמן הבאסקי שעזב".

 

בנוסף, לרבים לא ברור מדוע הבלם קרלוס גרסיה הוחתם על חוזה חדש. גרסיה נמצא בכושר לא טוב והמשחקים נגד היברניאנס הוכיחו שחובה היה להביא בלם זר איכותי אחר. האכזבה הגדולה היא מהמגן עומרי בן הרוש שאמור לאבד את מקומו בהרכב לאבי ריקן.

 

אבי ריקן ינחת הלילה בישראל ויעבור בדיקות רפואיות שאחריהם יחתום על החוזה ויוכל לשחק בשלישי נגד פלזן. סכום העסקה יהיה כ-200 אלף יורו לאחר שציריך הסכימה לשחרר את הישראלי בסכום נמוך לאור בקשתו לחזור לישראל והעובדה שהוא מסיים את חוזהו בקיץ הבא. על סיכומו של אבי ריקן במכבי ת"א פורסם לראשונה בספורט1.

 

בקבוצה טוענים כי מתנהל במקביל גם מו"מ מתקדם עם חלוץ זר שאמור לנחות כאן בקרוב אם לא תושג הסכמה עם גראסהופרס על דאבור, כששמו של סטפן שצ'פוביץ' הסרבי של מאיורקה עלה לאחרונה.

ריקן. צפוי להחליף את בן הרוש (AFP)

 

גולדהאר שלא הגיע למשחקי הקבוצה נגד היברניאנס שוקל טיסה לישראל למשחק נגד ויקטוריה פלזן. בשבועות האחרונים שומר הבעלים על קשר רק עם המנכ"ל מרטין ביין ולשאר אנשי המועדון כולל המנג'ר קרויף קשה ליצור איתו קשר יומי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי