"אין מקום לכפיה דתית, כפי שאין לכפיה חילונית"

הסוף למשחקים בשבת?
הסוף למשחקים בשבת? | צילום: ערן לוף

ח"כ מיקי זוהר מקדם הצעה לפיה קבוצות לא יחוייבו לשחק בשבת

(גודל טקסט)

וועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת תקיים מחר (שלישי) בשעה 12:00  דיון מיוחד בנושא "קיפוח שומרי שבת במשחקי ספורט" לבקשתו של חבר הוועדה ח"כ הליכוד מיקי זוהר וחברי כנסת נוספים.

 

כזכור, בערב יום העצמאות הניח ח"כ זוהר על שולחן הכנסת הצעה בנושא לפיה תימנע פגיעה במועדוני ספורט שומרי שבת.

 

על פי ההצעה מועדון ספורט יהיה רשאי להודיע להתאחדות או לאיגוד שבו הוא מיוצג כי הוא "מועדון שומר שבת" ולא יחויב להשתתף בפעילות ספורט מאורגנת החל משעה לפני כניסת השבת או החג ועד שעה אחרי יציאת השבת או החג.

 

ח"כ זוהר הציע כי הארגונים לא יקיימו בשבת ובחג פעילויות ספורט שהמועדון שומר השבת יחויבו להשתתף בהן ויהיו ערבים לכך שהימנעות מהשתתפות בפעילויות ספורט אלה, לא תפגע בהישגיו של המועדון. כמו כן, הארגונים יפעלו ככל האפשר מול ארגוני ספורט בין-לאומיים לשמירה על חופש הדת של מועדוני ספורט שומרי שבת.

 

על פי המצב הקיים היום, ענפי ספורט מקצועניים רבים במדינת ישראל סגורים בפני ספורטאים שומרי שבת, מאחר ופעילויות ספורט רבות מתקיימות בשבתות ובחגים. ישנן לא מעט קבוצות ספורט שמעוניינות לא לקיים את משחקיהן בשבת או בחג, אך המסגרת הקיימת כיום מחייבת אותן לפעול אחרת.

 

ח"כ מיקי זוהר אמר: "נתקלתי בעשרות קבוצות המעוניינות לשמור שבת אך האיגודים השונים מחייבים אותן לשחק בשבת בשל אילוצים כאלה ואחרים. יש למצוא דרך ולקיים דיון מעמיק באופן שבו שמירת השבת תתאפשר גם במועדונים ובליגות מקצועניות.

 

ח"כ זוהר התייחס היום למכתב ששלח לו אופיר פז פינס יו"ר איגוד ההתעמלות: "כפי שאין מקום לכפיה דתית במדינת ישראל כך אין מקום לכפיה חילונית. הכול פתיר ואין דבר העומד בפני הרצון. אני מתכוון להילחם בכל כוחי על מנת שהצעת החוק תעבור בעזרת השם"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי