"מה רוצים מעזרא? כל הקבוצה נכנסה לסחרור"

עזרא. אם ישפר את הצד המנטלי יוכל להראות את הכישרון שלו
עזרא. אם ישפר את הצד המנטלי יוכל להראות את הכישרון שלו | צילום: ערן לוף

לפני 3 שנים הוא היה ה"דבר הבא", העונה הקשר כבר לא באנקר בהרכב ומתקשה לכבוש

(גודל טקסט)

לפני שלוש שנים שילמה מכבי חיפה מיליון דולר על חן עזרא. הילד מבאר שבע שכיכב בטוברוק ובמכבי נתניה נבחר על ידי יעקב שחר להיות האיש שיצעיד את הירוקים קדימה לתקופה שאחרי יניב קטן.

 

עזרא חתם לארבע עונות וניפק קבלות בעונה הראשונה עם 9 שערים ו-14 בישולים. בעונה השנייה המספרים ירדו ל-5 שערים ו-4 בישולים בעיקר עקב פציעה לא קלה. בעונה שעברה שב עזרא למספרים המוכרים שלו: 8 שערים ו-11 בישולים.

 

 

העונה, שהיא גם העונה האחרונה בחוזה של הקשר, עזרא הוא כבר לא באנקר לאחר שפתח בחמישה משבעת משחקי הליגה עד כה, הוחלף פעמיים, פעם אחת עלה מהספסל ובמשחק מול מכבי תל אביב (2:0) לא שותף בכלל. יש לו שער ליגה אחד בלבד, ואחד בגביע הטוטו.

 

 "מבחינת כשרון אין עוררין על חן עזרא", אומר אלון חרזי, "יש לו יכולת פריצה ומהירות, אבל הוא סובל משתי בעיות מרכזיות. הוא לא יודע לשחרר את הכדור בזמן והוא לא נע מספיק ללא כדור. לגבי העונה חייבים לזכור שעזרא חלק מתלכיד במכבי חיפה. ואם התלכיד לא מתחבר ברור שכל שחקן ייבלע לתוך הסחרור הלא טוב שהקבוצה נכנסה אליו".

 

"אפילו בניון, גדול הכדורגלנים, לא מצליח כרגע בחיפה" (ערן לוף)

 

אריק איזיקוביץ', היו"ר של טוברוק ומי שגידל את עזרא חד יותר במסר שהוא מעביר:  "אי אפשר להאשים את עזרא במצב של הירוקים.  אפילו יוסי בניון,  אולי גדול הכדורגלנים הישראלים, לא מצליח כעת במכבי חיפה. עזרא כשרוני אבל הוא אינו מנהיג באופיו".

 

בסוף העונה הקרובה  עזרא יוכל לעזוב את מכבי חיפה, ובתקשורת כבר נפוצו דיווחים על אפשרות שהשחקן יעבור לקבוצה אחרת בארץ או באירופה. השאלה היא לאור יכולתו הנוכחית האם המחיר שלו לא יירד.

 

עזרא. רק פעם אחת חגג שער העונה (ערן לוף)

 

"דיברו על עזרא כאחד הכישרונות הגדולים של דורו", מאשר זאב זלצר, לשעבר מאמן העל של הנבחרות הצעירות, "הוא גם הצליח בתחילת הדרך במכבי חיפה. מה קרה לו מאז? הוא נפצע כמה פעמים ושחקנים נוטים לחזור מהר מדי מפציעות, מה שפוגע בהם בסופו של דבר. יכול להיות שהכל עניין מנטלי. כשאימנתי אותו בנבחרת הנוער התרשמתי ממנו: הוא יודע לקבל הערות וליישם אותם ותמיד שואף להשתפר. אם ישפר את הצד המנטלי, אז יצליח יותר ויראה את הכישרון שכל כך מדברים עליו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי