"ראיקוביץ' לא עבד קשה בכוכב, סטויקוביץ' איטי"

ראיקוביץ'. למזלו נפל על מאמן סרבי וקבוצה מצליחה
ראיקוביץ'. למזלו נפל על מאמן סרבי וקבוצה מצליחה | צילום: דני מרון

בבלגארד מנתחים את השוערים של מכבי ת"א ומכבי חיפה לפני שיפגשו

(גודל טקסט)

המשחק מחר בין מכבי חיפה למכבי תל אביב יתפוס זרקורים גם בסרביה. שני השוערים הבכירים בכדורגל הסרבי ולאדימיר סטויקויביץ' ופרדראג ראיקוביץ' יתמודדו זה מול זה.

 

מצד אחד, הירוק, סטויקוביץ' בן ה-32, עם 62 הופעות בנבחרת סרביה. מהעבר השני, הצהוב, ילד בן 19 שאמנם רשם רק שתי הופעות בנבחרת הבוגרת אבל אלוף עולם עם הנבחרת עד גיל 20.

 

לקראת המשחק תפס ספורט1 לשיחה על סטויקוביץ' וראיקוביץ' שני שוערי עבר ישראלים, משה מרקוס ורפי כהן, ושני עיתונאים בכירים מסרביה, איבן איבנוביץ' ומיכאל אוטודיץ'.

 

כולם ללא יוצא מן הכלל מעדיפים את סטויקוביץ' אבל מדגישים שמדובר בעניין זמני.  "סטויקוביץ' שיחק עם הנבחרת במונדיאל 2010", קובע איבאנוביץ' ראש דסק כדורגל עולמי בעיתון "בליץ", "אי אפשר בכלל להשוות את השניים מבחינת ניסיון, אבל אני חושב שראיקוביץ' מוכשר ממנו".

 

"כרגע, סטויקוביץ' שוער יותר טוב והוא ההווה שלנו בעוד ראיקוביץ' הוא העתיד", ממשיך אוטודיץ' מהעיתון  "ספורצקי ז'ורנאל', "העובדה ששניהם משחקים אצלכם בישראל מראה שהליגה שלכם לא רעה בכלל".

סטויקוביץ'. "כרגע הוא השוער היותר הטוב" (דני מרון)

 

גם שוער הנבחרת לשעבר רפי כהן, שעמד בקריירה שלו בין הקורות של הצהובים וגם של הירוקים, מצביע עבור סטויקוביץ': "לא רק שהוא חווה המון בקריירה שלו הוא גם יגיע למשחק הספציפי הזה כשהוא מלא ביטחון לאחר התצוגה שנתן מול באר שבע ביום שני ונתן לחיפה את הנקודה. בכלל לדעתי  סטויקוביץ' הוא השוער הטוב בליגה שלנו".

 

ומרקוס מחדד:  "ראיקוביץ' משדר ביטחון כלפי חוץ, אבל לדעתי הוא סובל מחוסר ביטחון. עם זאת, אני לא סבור שעל היכולת של ראיקוביץ' מכבי תצליח או תיפול. ספיגת השערים אינה רק באחריות השוער היא עבודה של ההגנה כולה".

ראיקוביץ'. "הביטחון שלו משדר חוסר ביטחון" (מני בן ארי)

 

איבאנוביץ' לא מתרגש מהטעויות שעשה ראיקוביץ' במשחקים הראשונים שלו בצהוב כחול. "צריך לזכור שפרדראג נחת בליגה חדשה, בקבוצה חדשה עם מאמן חדש וחברים חדשים", מתפייט העיתונאי מבליץ', "יקח לו זמן להתאקלם". אוטודיץ' מספק אבחנה מעניינת: "הכוכב האדום בלגראד משחקת תמיד התקפי. ראיקוביץ' לא עבד קשה במשחקים. אני מניח שבמכבי תל אביב יש לו יותר עבודה".

 

גם מרקוס וכהן לא מתרגשים מהפתיחה הצולעת של ראיקוביץ'.  "שוער טוב תלוי במשחק ההגנה והעובדה שהוא נכנס לתוך קבוצה מצליחה תעזור לו", אומר מרקוס. כהן מזכיר לכולם שגם וינסנט אניימה התחיל לא טוב. "ככל שהמשחקים התקדמו הוא הפך לשוער שהוא".

 

כהן חושב שגם משחק הגובה של סטויקוביץ' לוקה בחסר. אוטודיץ' סבור ששוער מכבי חיפה קצת איטי ומספק סיבה. "אצלנו בסרביה משחקים יותר לאט, משטחי הדשא פחות טובים וממה שלמדתי על הליגה שלכם גם יש הבדלים בכמויות הקהל שמגיע למשחקים. אצלנו באים פחות צופים".

סטויקוביץ'. "בסרביה הוא סוג של בוגד" (אסף קליגר)

 

איבאנוביץ' מוצא עוד יתרון לטובתו של ראיקוביץ'. "כשסטויקוביץ' הגיע לנאנט היו לו קשיי התאקלמות רבים. המזל של ראיקוביץ' הוא שהוא הגיע לקבוצה שיש בה מאמן סרבי, סלבישה יוקנוביץ', שכולנו מעריכים".

 

"הנתונים והפוטנציאל של ראיקוביץ' מאוד גבוהים", מנתח מרקוס, "הוא לא סתם היה קפטן בכוכב האדום בלגרד בגיל כל כך צעיר. מצד שני הוא עדיין ילד ועדיין קצת פזיזי.

 

בכל מקרה בפופולאריות דווקא ראיקוביץ' מנצח ובגדול. "סטויקוביץ' עבר מהכוכב האדום לפרטיזן", מסביר אוטודיץ', "אנשים לא אהבו את זה וראו בו בוגד. בעוד ראיקוביץ' גדל בכוכב וממנה יצא למכבי תל אביב".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי