אבו יונס: "איך אפשר לשמוח מתיקו עם בני יהודה ונתניה"

אבו יונס. במוקד הסערה
אבו יונס. במוקד הסערה | צילום: ערן לוף

יו"ר סכנין: "קדוש לא טוב וקנדיל צריך לקבל הזדמנות. ההפסד לחיפה מביש"

(גודל טקסט)

בבני סכנין יצאו אמנם ליומיים חופש לאחר ה-2:2 הביתי והדרמטי אמש (שבת) מול בני יהודה בדוחא. ולמרות המנוחה שקיבלו, במועדון ממשיכים להתעסק בויכוח שפרץ בתום המשחק בין יו"ר המועדון למאמן אלי כהן.

 

במועדון יש כעס רב על משחק ההגנה שהציגה נציגת המגזר, שספגה צמד שערים כבר פתיחת המשחק, וביקורות כם לגבי יכולתו של רן קדוש, מה שעורר את הוויכוח עם שריקת הסיום. אבו יונס מצידו טוען שמחמוד קנדיל צריך לחזור אל בין הקורות, בעוד שהמאמן מעדיף להמשיך לתת את הקרדיט לקדוש.

 

 

אבו יונס סיפר על אירועי בשיחה עם ספורט1: "היה ויכוח מקצועי וזה לגיטימי, זה קורה בכל מועדון. הבעיה שלנו היא שלא פעלנו נכון והכל היה חשוף, אנחנו לא יודעים להסתיר את הדברים מהתקשורת כמו מועדונים אחרים. יכול להיות שלא פעלנו טוב כשעשינו את זה בתום המשחק, היינו צריכים להיפגש אחרי יום יומיים כשהעניינים נרגעים. זה היה בלהט הרגע, בסיום משחק עושים דברים לא תמיד בשיקול דעת".

 

סכנין איבדה הזדמנות לברוח מהתחתית, והיא במרחק שלוש נקודות בלבד מהקו האדום, מה שהעלה את מפלס הלחץ אצל אבו יונס שהוסיף: "בתור יו"ר מוטלת עלי אחריות ואני צריך להיות עירני. אם אנחנו ברצף תוצאות לא טובות ולא יוצאים מזה אני צריך להסיק מסקנות, ולא למצוא את עצמי במאבקי תחתית. ומה אז? נרד ליגה והמאמן יכול להגיד לי 'מתנצל, לא הצלחתי להשאיר אתכם' וילך לחפש קבוצה אחרת. אם אני צריך להיות שמח מתיקו בבית מול נתניה ובני יהודה, זה לא טוב. גם ההפסד להפועל חיפה אכזב מאוד. זו קבוצה שלא ניצחה בבית עד שאירחה אותנו והם חגגו עלינו, זה גם מביש".

 


קדוש. ביקורת על יכולתו (אסף קליגר)

 

אבו יונס התייחס גם לעמדת השוער, סלע המחלוקת בין היו"ר למאמן: "רן קדוש היה מצוין בשנה שעברה, אבל העונה הוא לא טוב, זה לא סוד. צריך לתת הזדמנות לשוער  השני. יכול להיות שגם הוא לא יהיה טוב, אבל צריך לתת  לקנדיל את הצ'אנס. זה לא קשור לעובדה שהוא שחקן בית. בשנה שעברה נתנו לאלי את הגיבוי המלא על ההחלטה להשאיר את רן בשער, אחרי שקנדיל נפצע. מי שטוב משחק. אנחנו לא עושים פה את החשבונות האלה".

 

במועדון כאמור יש ביקורת על משחק ההגנה של הקבוצה, ויו"ר מפנה אצבע מאשימה להחלטה לא לשתף את איגור יובאנוביץ'. כזכור המגן/ בלם הקרואטי לא נמצא בתוכניות המקצועיות של אלי כהן, קיבל הודעה על שחרורו והצדדים נמצאים במו"מ על גובה הפיצוי. "זה שחקן זר שאנחנו משלמים לו משכורת אבל לא נותנים לו להתאמן. נקלענו למצב שאברהם פאס נפצע, אז אפשר להשתמש ביובאנוביץ', הרי משלמים לו שכר".

 

בהמשך הוסיף: "מקסימום  נשחרר אותו בינואר, אבל כל עוד הוא שייך למועדון ויש בעיה של בלמים אפשר להשתמש בו. זו החלטה של הצוות המקצועי, אבל אני משלם את המשכורת ומשלם גם בסופו של דבר את המחיר על ההחלטות האלה. אני בסוף השנה צריך לתת דין וחשבון לקהל שלי אם אני יורד ליגה, בעוד שהמאמן ינהל מו"מ עם קבוצה אחרת עוד לפני שתסתיים העונה". לשאלה מדוע לא החתימו את איציק כהן לעונה הנוספת לאחר המו"מ שהתנהל בקיץ השיב: "היו בעיות אחרות שלא קשורות לענייניים כספיים, אבל אני מעדיף לא להיכנס לזה".

 


אלי כהן. חילוקי דעות עם עם היו"ר (אסף קליגר)

 

למרות המתיחות בין ההנהלה לצוות המקצועי, אבו יונס מבהיר שמעמדו של אלי כהן יציב: "דיברנו הבוקר וקבענו להיפגש מחר וללבן את הדברים. הסכמנו שהויכוח עלה לטונים גבוהים בגלל שזה קרה מיד עם סיום המשחק. כל אחד ישמיע את דבריו ונמשיך הלאה. ממעמדו לא התערער והוא ממשיך במועדון. הקהל רוצה צלחות, מחר ננצח 0:4 ויקראו לו להישאר. אני מבין את הקהל, אני לא יכול לכעוס עליו".

 

לעומת אבו יונס, יש במועדון גם מי שחושב שהלחץ להחזיר את קנדיל נובע משיקולים לא מקצועיים. אחד השחקנים אמר לספורט1 :  "לאבו יונס יש טענות על היכולת של רן, ובמועדון לוחצים שקנדיל יחזור לשער. בשנה שעברה, אחרי שהוא נפצע ורן החליף אותו, הוא היה טוב ונשאר בשער. את העונה הזו רן פתח לא טוב, אבל גם היו לו שישה משחקים רצופים בהם ספג שער אחד בלבד. אבל תמיד מסתכלים על רן בזכוכית מגדלת בגלל שהוא לא שוער הבית שגדל במועדון. בכלל, מסתכלים על השחקנים שבאים ומשווים אותם לשחקני הבית".

 

על חילוקי הדעות בין המאמן להנהלה אמר: "אני לא חושב שיהיה פיצוץ בין אלי להנהלה, זה ויכוח שיש בכל קבוצה. שניהם שוערים פחות או יותר באותה רמה, אבל בסופו של דבר המאמן מחליט, ומי שמכיר את אלי כהן יודע שהוא לא יורד מההחלטות שלו. הוא מאמן שמסתכל על הדברים רק מהזוית המקצועית והשיקולים שלו הם לפי מה שהכי טוב לקבוצה לדעתו. השחקנים שהוא חושב שצריכים להיות בהרכב, הם אלו שיפתחו. זה אחד הדברים שמאפיינים אותו, הוא מאוד ישר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי