עונשו של תוקפו של זהבי: 14 חודשי מאסר בפועל

ידעי וזהבי בתקרית המפורסמת בדרבי
ידעי וזהבי בתקרית המפורסמת בדרבי | צילום: עדי אבישי

'פואד' יישלח למאסר ל-7 חודשים אחרי שינוכה הזמן בו שהה במעצר

(גודל טקסט)

אוהד הפועל ת"א, אלרועי ידעי, המכונה "פואד", קיבל היום (שני) את גזר דינו בעקבות המקרה המדובר בדרבי התל אביבי בו פרץ לכר הדשא ותקף את קשר מכבי ת"א, ערן זהבי.

 

'פואד' נשלח למאסר של 14 חודשים, כאשר בניכוי המעצר שישב בו בעבר, הוא אמור לרצות עונש של שבעה חודשים בפועל. ידעי הורשע בארבעה סעיפים: תקיפה שגורמת חבלה של ממש, שימוש בכוח למניעת מעצר, כניסה לכר הדשא והתנהגות פרועה במקום ציבורי.

 

 

הדיון נערך בבית המשפש בחיפה, כאשר התיק בעניינו של האוהד עבר לשים במטרה לאחד תיק אחר בעקבות אירוע אחר בו היה מעורב בחייו האישיים. בנוסף לעונש המאסר בפועל, אסר בית המשפט על הנאשם להתקרב כדי קילומטר ממקום בו מתקיים אירוע ספורט וזאת למשך שלוש שנים מהיום.

 

כזכור, במחזור השביעי אשתקד פרץ לכר הדשא בדקה ה-33 והתעמת עם כוכב מכבי ת"א, ערן זהבי, דבר שגרר לבסוף להרחקתו של זהבי. המשחק חודש ופוצץ לאחר מספר דקות כשהשופט רועי ריינשרייבר חזה כי אין ערך ספורטיבי לחידושו אחרי פריצתם לדשא של אוהדי מכבי ת"א. בהחלטת בית הדין התוצאה שנקבעה למשחק היתה 0:0 ללא נקודות לשתי הקבוצות כשהפועל ת"א ספגה גם הפחתה של 2 נקודות ממאזנה.

 

יו"ר המועצה למניעת אלימות במשרד התרבות והספורט השופטת עדנה בקנשטיין התייחסה לגזר הדין: "העונש שנגזר על אוהד הפועל תל אביב אלרועי ידעי (פואד) הינו ראוי וחשוב נוכח האירוע. חלק מהמאבק באלימות הוא גם עונשים כבדים והרתעה.

 

אדם שפורץ לכר הדשא על מנת להכות שחקן ומאבטח, אינו אוהד ספורט, אין לו מקום במגרשים ומקומו מאחורי סורג ובריח. טוב עשה בית המשפט שקבע עונש של מאסר, מאסר על תנאי, פיצוי לקורבן והרחקה  ל-3 שנים ממגרשי הכדורגל. אני מאמינה שאכיפה וענישה ראויה יהוו אף צעד חינוכי למניעת תופעות אלימות במגרשי הספורט. מחובתנו להמשיך לפעול על מנת לאפשר לכלל האוהדים והצופים להינות מאירוע ספורטיבי בדרך תרבותית ונעימה".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי