אצלו בדם: טל בן חיים חזר כדי להנהיג

בן חיים. עוד מאמן על המגרש
בן חיים. עוד מאמן על המגרש | צילום: עדי אבישי

קלינגר מחמיא לבלם שיערוך בכורה מחודשת: "החיזוק הגדול של הקיץ"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תערוך הערב (שלישי) ב-21:00 את משחקה הרשמי הראשון העונה במוקדמות ליגת האלופות בחוץ נגד אלופת מלטה היברניאנס. האלופה בשלוש העונות האחרונות תציג במרכז ההגנה את הבלם טל בן חיים שעזב לפני 12 שנים את קריית שלום לקריירה ארוכה באי הבריטי כולל הופעות בצ'לסי תחת ז'וזה מוריניו ואברהם גרנט כמו גם במנצ'סטר סיטי.

 

בן חיים סוגר מעגל וחוזר למכבי תל אביב בה החל את הקריירה שלו במחלקת הנוער הצהובה. בחודש מאי דחה הבלם הצעות מפתות כספית ממועדונים בסין ובליגה האמריקאית כמו הצעה שהייתה מונחת על השולחן לחתום במכבי חיפה.

 

 

במעמד הצגתו לתקשורת אמר קפטן נבחרת ישראל: "רציתי לסגור מעגל בקריירה שלי ולשוב למכבי תל אביב. כשג'ורדי קרוייף היה על קו הטלפון לא חשבתי על וכלום אמרתי כן למכבי תל אביב".

 


בן חיים עם ביין. "נולד מנהיג" (עדי אבישי)

 

שחקן במכבי פירגן: "טל בא למכבי בהפתעה כי הדיבורים היו בשנתיים שלוש האחרונות בכל קיץ. חשוב לזכור שמנהיג הוא דבר שאתה נולד איתו, או שיש לך או אין לך את זה. טל הוא קפטן הנבחרת הלאומית וחצי מכבי תל אביב נמצאים בה. כולנו מרגישים את המנהיגות הטבעית שלו באימונים ובמשחקים כמו האמירה אצלנו".

 

ניר לוין היה המאמן הראשון שהעניק את את חולצת ההרכב הפותח לטל בן חיים. לוין זיהה את הכישרון ואת יכולתו של בן חיים להפוך למנהיג.

 

מאמן נבחרת ישראל, הדני ריצ'רד נילסן היה האיש שהעניק לבן חיים את חולצת נבחרת ישראל וסימן את "הילד" בן ה-19, חייל בשירות סדיר לשחקן הנבחרת הלאומית לשנים רבות. "הוא חי כל משחק ואימון כמו מדובר בגמר המונדיאל ואין קיצורי דרך. הקפטן הקבוע הוא ערן זהבי כשגם גל אלברמן ובן חיים הם כדמויות המנהיג. כולנו רואים בחדר ההלבשה את טל בן חיים כדמות לחיקוי הוא לא בא להיות הכוכב ששב מאנגליה. הוא אחד ממכבי תל אביב", הוסיף אותו שחקן.

 


בן חיים עם בן חיים ויצחקי. השתלב מהר (אודי ציטיאט)

 

המאמן שהשפיע במיוחד על בן חיים היה ניר קלינגר שהעניק לבן חיים את המנהיגות במרכז ההגנה ואפשר לו להתקדם ולהתפתח לבורג המרכזי בזכייה של מכבי תל אביב באליפות של 2002/3.

 

כשהקפטן גדי ברומר נפצע ופרש, מינה קלינגר את בן חיים לקפטן הצהובים, הקפטן הראשון במכבי תל אביב מאז 1906 ששימש בתפקיד זה בהיותו חייל בשרות חובה. "היה לי קל לזהות אצל בן חיים מנהיגות כבר בגיל צעיר עם שילוב של אישיות עוצמתית. זאת הייתה מנהיגות של חוצפה חיובית עם מעט בריחות שטל ידע לכוון עצמו ולהיות חלק מרכזי באליפות הגדולה מלפני 12 שנים. בן חיים עשה זאת כששיחק עם שמות כמו גדי ברומר, אבי נמני, ברוך דגו, אנדרס פרוחננקובס, רודריגו גולדברג וטל בנין. זה מראה על משהו מואר אצלו", נזכר קלינגר.

 

קלינגר בטוח כי מדובר ברכש מצוין: "ההחלטה של ג'ורדי קרויף להביא לקריית שלום את בן חיים הוא דבר מעולה מקצועית. בן חיים הוא החיזוק הגדול של הקבוצה ולטעמי יוסיף לקבוצה בחוזק המנטלי שלו ובאישיות הספורטיבית החזקה. הוא הבלם הקבוע של נבחרת ישראל למעלה מעשור ומגיע הביתה לסגור מעגל בקריירה הארוכה שלו, מהלך שיעשה רק טוב למועדון כי טל מגיע רגוע מאירופה ומדרך גדולה בכדורגל המקצועי בעיקר באנגליה".

 


בן חיים בנבחרת. לא בכדי עשה קריירה (אודי ציטיאט)

 

חלוץ העבר, ויקי פרץ גם בטוח כי מדובר ברכש נכון: "מכבי הביאה את האיש הנכון למקום הנכון כדי להפוך את ההגנה לאיתנה יותר. טל בן חיים יביא למשחק את הניסיון מהרמות הגבוהות של אירופה לשם מכוון מיץ' גולדהאר העונה".

 

פרץ חושב כי מדובר בתוספת עומק לצהובים: "כבלם הוא בעל מיקום מעולה וקורא משחק מצוין. הוא מאוד אגרסיבי ובעל משחק מתוזמן טוב באוויר ועל הדשא. החשיבות שלו היא בעובדה שלמכבי היו בשנים האחרונות של האליפויות רק שני בלמים (טיבי וקרלוס גרסיה) וכשהם נפצעו ראינו שההגנה עם המחליפים מתקשה מאוד וחשופה מול היריב. טל בן חיים הוא רכש איכותי טוב מאוד".

 

שחקן במכבי סיכם: "מכבי משופעת בשחקני איכות בכדורגל הישראלי. כולנו צמחנו וגדלנו על האישיות של טל בן חיים שהביאה אותו להיות תריסר שנים באנגליה ובשורה הראשונה בנבחרת ישראל. קשה גם היום להתאמן באופן הספרטני שלו מחוץ לשעות האימון בקריית שלום. המאמן סלבישה יוקאנוביץ' חש את המנהיגות של טל במגרש בשפת הגוף ובכיוון הקבוצה מהחלק האחורי בהגנה, אלו הדברים שהיו חסרים לקבוצה. למאמן שלנו יש מאמן נוסף על המגרש".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי