מחובתך לצמצם את הפער מהיריב

קוסטה פורץ לשער מכבי תא. האדומים לא אפשרו טיולים ברחבה ב-2001
קוסטה פורץ לשער מכבי תא. האדומים לא אפשרו טיולים ברחבה ב-2001 | צילום: AFP

עמיקם מצא את קווי הדמיון בין התבוסות של נבחרת ישראל בכדורסל למכבי תל אביב בכדורגל: השחקנים רק באו להעביר את הזמן

(גודל טקסט)

כבר אחרי חמש דקות של צפייה במשחק בלונדון אפשר היה למצוא קווים מקבילים למשחק נבחרת הכדורסל מול איטליה בליל. היה נדמה ששתי הקבוצות הישראליות באו להעביר את הזמן. פה משחקים 40 דקות ופה 90, רק לגמור עם זה כבר. עצם ההעפלה לשמינית גמר היורובסקט נראתה לשחקני הנבחרת ומאמנה כמספיק בהחלט  – כמו להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות. לעצור משחק התקפה איטלקי או למנוע צירופים בתוך הרחבה של שחקני צ'לסי? עזבו אותנו, באמא'שכם.

 

אחד הכללים החשובים במשחק שבו הפערים ברמות הם גדולים, הוא למנוע מהאנדרדוג להפריע למשחק הרגיל שלך. צ'לסי לחצה את מכבי ת"א כל כך חזק, שהמשחק בעצם התנהל ב-30 המטרים עד לשערה של מכבי. ובשטח הזה שיחקה צ'לסי מהר, עם הנעת כדור זריזה קדימה ואחורה, מתוך מטרה לפורר את הבונקר – והיא התנהלה ברחבה כמו שמתנהלת קבוצה שלא משחקת נגד בונקר.

 

 

מכבי לא חשבה לרגע שאם היא תמרח את הזמן הזה עד לדקה ה-20 – נאמר אם ניקולה מיטרוביץ' יתעקש על ביקור של הצלב האדום אחרי הכניסה של לופטוס-צ'יק בדקה הראשונה, או שמכבי תנסה להניע כדור עד שתקבל פאול – יש בהחלט סיכוי שהתסכול מפתיחת העונה של צ'לסי יתחיל לחלחל למגרש. בפועל, מכבי שיחקה כמו קבוצה מליגה ב' שמגיעה לשמינית גמר גביע המדינה: נהנית מהאווירה, לא מהמשחק, ומשחקת בפאניקה גמורה. זה הביא לשני פנדלים במחצית הראשונה, לתגובה מאוחרת של שוער צעיר ומבטיח בדקה ה-15, ולמשחק פחדני במשך מחצית שלמה.

 

אם אני מיץ' גולדהאר הייתי קצת מתבייש, אפילו הרבה. ברור שיש פערי תקציב אדירים, אבל על הדשא שיחקו גם שחקנים לא מנוסים והם לבשו כחול – לא צהוב – ועדיין שחקני מכבי נראו לידם מגוחכים (אפילו אלה ששיחקו פעם במדים שלהם). אז כמובן שיש מי שיצקצק בשפתיו ויגיד שאלה פערי הרמות, אבל את זה שצ'לסי טובה יותר ממכבי לא צריך להסביר, אבל זה שהיא ניצחה רק 0-4 כי לרגע לא קלטה שמולה אין כל מאבק, את זה כן צריך להסביר.

גולדהאר. יש לו במה להתבייש (מני בן ארי)

 

חזרתי אתמול לרגע לתקציר של הפועל ת"א בסטמפורד ברידג' ב-2001. המשחק נראה כמעט אותו דבר: בונקר של הפועל, מצבים נייחים ששביט אלימלך תפס בהם כמה וכמה פעמים אוויר והלכו לחוץ. אבל הפועל, בניגוד למכבי, לא אפשרה לצ'לסי לטייל לה ברחבה. היא התעקשה על כל סנטימטר וצמצמה את מספר הפעמים שצ'לסי סיכנה באמת את השער.

 

זה פער אדיר בגישה: הפועל באה לעבור שלב (היא הרי הגיעה עם יתרון 0:2 מהבית) – מכבי באה לטיול. ואם יש לקח שמכבי ת"א צריכה ללמוד מהמשחק הזה: לא משנה מה הפער – וצ'לסי היא לא הקבוצה הטובה באירופה – אתה חייב לנסות לצמצם אותו.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי