5,000 ש"ח קנס לחיפה, 10,000 שקל למכבי ת"א

קנס זה פרס למתפרעים. טביב
קנס זה פרס למתפרעים. טביב | צילום: תומר חבז

הירוקים והצהובים ספגו עונש קל, ההחלטה בעניין בית"ר נדחתה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים ומכבי חיפה עמדו היום (רביעי) לדין משמעתי בעקבות התפרעות אוהדיהן במשחק האחרון בין הקבוצות ביום ראשון, בו ניצחה הקבוצה מהבירה 0:2. נציגי שתי הקבוצות התייצבו בפני הדיין נועם ליובין בבית הדין של ההתאחדות.

 

הירוקים הואשמו בשל העובדה שאוהדיהם סינוורו בלייזר את שוער בית"ר, בוריס קליימן, בעוד הצהובים הואשמו בהדקלת אבוקה. נציגי שתי הקבוצות הציגו בפני הדיין את מאמציהן להילחם בתופעות.

 

 

נציג מכבי חיפה, הדובר דודו בזק, העיד: "מדובר במקרה של 'תקיפת אור' לפי המשטרה. בדקה ה-22 אלון יפת התריע בפני המנהל רועי שני שיפסיק את המשחק. ברגע שהבנו את זה, הלכנו לחדר הפיקוד שיש בו שני צוותים כדי למצוא מי מסנוור, ומדובר במשימה לא פשוטה. תוך 20 דקות פענחנו מי עשה את זה ובנוסף אחד האוהדים סימס לנו. נתפסו האנשים וזוהו ויש לנו פרוטוקול של בית המשפט". הירוקים נקנסו ב-5,000 ש"ח בעקבות הפרשה.

 

אוהדים אינם כפופים לבית הדין. הדיין לנדאו (תומר חבז)

 

בנקודה זו שלף בזק את הפרוטוקול ואת התמונות, והמשיך להעיד: "אחד המנויים בוטל, השני לא יוכל להיכנס למשחקי מכבי חיפה וגם תהיה תביעה אזרחית". בזק המשיך לפרט: "יש לנו מאה אחוז תפיסות בבית הדין ולא היה מצב או מקרה שלא תפסנו. אנחנו מחזיקים צוותים בעלות של 15,000 שקלים. אנחנו עושים את כל הפעולות האפשריות, יש לנו לוח לפני משחקים שבו אנו מזהירים את האוהדים מראש וגם אנחנו תמיד מפרסמים את הסיפורים בתקשורת".

 

בשלב זה פנה בזק לבעלי בית"ר, אלי טביב, וזה אישר שהייתה התנהגות מופתית מצד שתי הקבוצות. בזק: "ההתאחדות צריכה לקבל את מאמצי הקבוצות שעושות פעולות מניעה ואפילו להעריך אותם". טביב הוסיף: "אני חושב שאם אנחנו עושים הכל וההתאחדות לא מקבלת את מאמצינו, אז אנחנו נתייאש".

 

עורך הדין של בית"ר, אלעד אייזנברג, השיב בדיון על ההאשמות נגד אוהדי הקבוצה: "האירוע צולם וקיבלנו את התמונות. אנחנו גם מכירים בדבר הזה ומאז שטביב בקבוצה אנחנו מגבירים את הצעדים כדי לפעול נגד התופעות האלו: תביעות אזרחיות, פניות למשטרת ירושלים ולמשטרות האחרות במשחקי חוץ, אנחנו משקיעים בשיטור ויותר מכך בעקבות המלצת בית הדין אנחנו מעמידים מצלמות וסדרנים במשחקי חוץ כדי לתפוס את האוהדים".

 

"הזמנו צוות משלנו שפעל במקביל לצוות של מכבי חיפה", סיפר אייזנברג. "תוך ימים מספר נעביר את זה וצריך להבין שהמשחק התקיים רק לפני שלושה ימים. אני מבקש עוד קצת זמן, זה המקסימום ביומיים שהיו לי. בניגוד ללייזר זה לא פוגע , זה רק הליך של אהבת הקהל".

 

הדיין הסביר את הסכנה שבהדלקת אבוקה: "אם אש תופסת את אחד האוהדים והוא מתחיל לרוץ ביציע של 8,000 אוהדים זה מסוכן". טביב השיב לו: "קנס זה לתת פרס למתפרעים".

 

בנקודה זו הציג אייזנברג לדיין סרטון עם העבירות. הדיין ליובין מתבדח בתגובה ושאל את טביב אם הוא מוכר את הקבוצה ואת בזק: "מה יהיה עם מכבי חיפה?". בזק השיב: "התשובה של טביב פשוטה יותר, אנחנו חמש שנים לא מוצאים".

 

הדיון נחתם כשהדיין אמר: "אל תוותרו, אני מבקש שתמשיכו". טביב השיב: "תנו לנו את הדרייב להמשיך, זו לא דרך שנמשיך לממן את ההתאחדות".

 

גם מכבי תל אביב עמדה לדין

 

בנוסף למכבי חיפה ולבית"ר ירושלים, גם נציגי האלופה הגיעו לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל לאחר שהדיון שתוכנן לשבוע שעבר נדחה. הצהובים הגיעו בעקבות זריקת מצתים במשחק גביע הטוטו מול בני יהודה ועל אבוקות שהודלקו בדרבי התל אביבי במסגרת הליגה. העונש של הצהובים היה 5,000 ש"ח על כל אחת מהעבירות.

 

נציגת מכבי תל אביב בדיון, עו"ד יעל מרגלית: "הקב"ט צפה במצלמות האבטחה וראה רק זריקת מצת אחת ולא שתיים כפי שהופיע בדוח השיפוט. הוא רצה להעיד, אך לא יכול היה להגיע. לגבי המצת שכן נזרקה, האוהד נתפס במהלך המשחק ונעצר על ידי המשטרה. לאחר מכן איתרנו אותו באמצעות המצלמות. שלחנו לו מכתב והודענו לו שבוטל המנוי. האוהד ביקש לבוא להתנצל מבלי להזדהות".

אותו אוהד אמר: "רציתי לומר לאחר הרבה לילות שעשיתי טעות גדולה שיכולה לסבך לי את החיים. אני בתחילת החיים ורוצה חיים בלי תיקים ובלי פגיעה כלכלית. אם מכבי יתבעו אותי, אין לי כסף לשלם: אבא שלי נפטר ואני עוזר לאמא. אני רוצה לתרום לקהילה, העיקר לא להיקנס".

הדיין גיורא לנדאו השיב כי הוא מעריך את האוהד על כך שהתייצב, אך הבהיר כי הוא לא כפוף לבית הדין אלא מכבי ת"א בלבד. עו"ד מרגלית הבהירה כי הם לא יתבעו את האוהד בנוסף וכי הוא הובא לדיון כדי להציג את מאמצי המועדון לטפל במתפרעים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי