"בניון טעה כשחזר, אין לו את התכונות הנדרשות ממנהיג"

בניון. ארמלי לא מבסוט ממנו
בניון. ארמלי לא מבסוט ממנו | צילום: ערן לוף

זאהי ארמלי, אגדת העבר של מכבי חיפה, לספורט1: "גוזלן חייב לשחק"

(גודל טקסט)

"בניון טעה כשחזר לסיים את הקריירה במכבי חיפה", כך קובע בפסקנות זאהי ארמלי, חלוץ עבר ואגדה במכבי חיפה בראיון לספורט1, "בניון אמנם שחקן שעשה היסטוריה אבל אין לו את התכונות הנדרשות ממנהיג. יניב קטן היה המנהיג של הקבוצה עד שיצא לווסטהאם אבל כשחזר איבד את תכונת המנהיגות שלו".

 

ארמלי בן ה-57 כבש 90 שערים במדי הירוקים בין השנים 1982 ל-1989 ועוד עשרה שערים במדי הנבחרת. הוא הצטרף למכבי חיפה רק במחזור העשירי בעונת 1983/84 ולמרות זאת סיים כמלך שערי הקבוצה עם 13 ותרם לאליפות הראשונה, ההיסטורית של הירוקים באותה עונה.

 

"מבלי לפגוע באיתי שכטר, אלירן עטר ואלון תורג'מן הם לא היו משתלבים בהרכב של הקבוצה שלנו אז", קובע ארמלי, "אולי בספסל. הם פשוט מצפים שיניחו להם את הכדור על קו השער כדי להבקיע, בתקופתי הייתי לוקח את הכדור ועושה הכל לבד''.

 

ארמלי. 90 שערים, שלוש אליפויות (עדי אבישי)

 

כוכב העבר ומאמן חלוצים בהווה (לאחרונה בנוער של בני סכנין)  מסמן את מי הוא היה רוצה לראות בחוד של מכבי חיפה. "שובל גוזלן חייב לקבל את חולצת ההרכב. חייבים לטפח את החלוצים שעלו מהנוער".

 

ארמלי מסתכל על המשחקים של חיפה עד כה ומתקשה להירגע. "הקבוצה מקבלת גולים בקלות יתרה, מחמיצה יותר מדי ויש הפקרות. כולם עולים בלי אחריות''.

 

עטר.  מחכה שישימו לו את הכדור על קו השער (ערן לוף)

 

אז אולי הבעיה בכלל במאמן? ארמלי סבור אחרת. "רוני לוי הוא מאמן טוב, אבל אין ספק שטעה בבחירת השחקנים". ואולי בכלל הנשיא יעקב שחר הוא שצריך להחזיר את המפתחות אחרי שהירוקים צברו רק שתי נקודות מ-15 אפשריות? "'יענקל'ה הוא האבא של מכבי חיפה, לא ימצאו מישהו יותר טוב ממנו''.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי