סיידרמן: אליאור סיידר הסתדר עם מכשולים בדרך

סיידר. לא נפרד מהמסיכה
סיידר. לא נפרד מהמסיכה | צילום: עדי אבישי

לפני מכבי (ספ'1, 19:45) חלוץ עכו התגבר על מות אימו ופורח

(גודל טקסט)

דווקא בעונה לא פשוטה עבור הפועל עכו, כשאין תקציב ראוי להעביר שחקנים בבקרה והכנות פתיחת העונה התנהלו בצורה די מבישה, נדמה כי יש נקודות אור בקבוצה מעיר הנמל הצפונית.

 

ירון הוכנבוים שהחליף את שלומי דורה מצא תגלית. החלוץ אליאור סיידר, בן 24, נחשב לשחקן בית אהוב, אך סוף סוף יש לו גם סיבות לחייך מעבר לכך. סיידר ששב משבר בארובת העין פתח בצורה נהדרת את העונה.

 

 

לאחר שלושה ניצחונות ושני הפסדים ניצבת הפועל עכו במקום השלישי המפתיע בטבלה כאשר סיידר אחראי על מחצית משערי הקבוצה. נראה שהעונה שזוהי העונה של הבחור במסיכה שכבר בשלב זה של העונה מבסס את מעמדו כאחד ממנהיגי הקבוצה למרות גילו הצעיר.

 


הוכנבוים. האמין בסיידר מגיל צעיר (עדי אבישי)

 

למרות הכל: סיפור חיים של פייטר

החלוץ הצעיר, יליד נהריה, לא חווה חיים קלים. בגיל 9 איבד את אימו שנפטרה ממחלה קשה וגם הקשר עם אביו ששיחק בעצמו כדורגל נותק. סיידר נאלץ לחיות מגיל 14 לבד יחד עם אחותו: "אבא שלי זה שדחף אותי לשחק, הייתי הרבה לבד מוגיל צעיר פרנסתי את עצמי. הקשר עם אבא נותק  ובגיל 17 כבר חייתי לבד לגמרי, בצבא הייתי מוכר כחייל בודד. הכדורגל נתן לי את הכוח להתמודד עם כל הסיטואציות שקרו לי מגיל צעיר, זה המפלט שאני הכי אוהב", העיד.

 

אמנם אשתקד כבש שני שערים, אך כבר בשלב זה של העונה המספרים זהים וסיידר זוקף זאת לזכותו מאמנו, ירון הוכנבוים: "ירון זה שהעלה אותי לבוגרים הוא היה בזמנו מאמן הקבוצה כשהייתי בנוער והוא זה שהאמין בי ואני מודה לו על כך".

 

סיידר החל את הקריירה בנוער של הפועל עכו כאשר בעונת 2009-2008 סיים עם 30 כיבוש בקבוצת הנוער. וב-11 במאי 2009 ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת של המועדון. עד תום העונה שותף בסך הכל בארבעה משחקים במסגרת הליגה הלאומית, ובשנתיים שלאחר מכן המשיך לשחק בקבוצת הנוער ובמקביל ערך שלוש הופעות בליגת העל. בהמשך הושאל סיידר לליגות הנמוכות וסיים כמלך שערים בעונת העלייה של הפועל עפולה ללאומית.

 


סיידר בפעולה מול חיפה. בקרוב בקבוצה גדולה? (ערן לוף)

 

נאור נחום, הבן של ברוך נחום המנהל המיתולוגי של הפועל עכו, היה מאוד קרוב לסיידר בתקופת הנערים והבוגרים ולא שכח לפרגן: "הוא תמיד היה שחקן מוביל. היינו בבוגרים יחד, ידענו כולם שהוא יגיע רחוק. יש לו אופי לוחמני פייטר אמיתי מגיל צעיר. החיים חישלו אותו.  אני מאמין מאוד שהוא בשלב ביניים ויגיע רחוק מאוד. משחק הראש שלו הכי טוב בארץ, יש לו כוח בנגיחה כמו בעיטה של שחקן בליגת העל".

 

משתקם בשביל הוכנבוים

בנוסף לסיפור החיים ודווקא כשתפס מקום בהרכב, ספג לפני שנה חבטה קשה שגרמה לו לפציעה חמורה בארובת העין שהשביתה אותו למספר חודשים וכיום בעקבות אותה פציעה סיידר משחק עם אותה מסכה מפורסמת שלמעשה נתנה לו את כל אותם הכינויים . "עדיין יש לי בעיות באיזור הפנים, המסכה לא תרד בקרוב. אבל המצב הרבה יותר טוב".

 


סיידר והמסיכה. "התקדמות גדולה" (עדי אבישי)

 

גם הוכנבוים מפרגן לשחקן אותו העלה לבוגרים: "זה שחקן צעיר שעושה התקדמות משנה לשנה. אני בקדנציה הקודמת שלי העליתי אותו לבוגרים ומאוד גאה לראות את ההתקדמות הגדולה שהוא עשה עם השנים".

 

"יש לו פתיחת עונה מצוינת", העיד מנהל הקבוצה דוניה שיינהולץ שהוסיף: "השנה הוא פרץ כמו שצריך. יש לו תנועה נכונה, כושר גופני גבוה, מאוד חיובי ומקצוען אמיתי. תמיד הפועל עכו עזרה לו, אני מאמין במידה וימשיך עם היכולת השכר יגדל וגם ישתדרג למועדון גדול יותר בישראל". ב-20:00 (ישיר בספורט1) הוא פוגש את מכבי ת"א ויכול להוכיח כי מקומו בהחלט בין הגדולות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי