יעקב אקהויז: "אין מספיק השקעה בנוער"

אקהויז. רמת המאמנים נמוכה
אקהויז. רמת המאמנים נמוכה | צילום: דני מרון

שחקן העבר ומאמן בנוער של ראשל"צ: "רמת המאמנים נמוכה מהתקופה שלי"

(גודל טקסט)

ההפסד של הנבחרת במוצאי שבת 2:1 לקפריסין לא הפתיע את יעקב אקהויז. בלם העבר האגדי של הפועל תל אביב וכיום מאמן נערים ג' של הפועל ראשל"צ מדבר בראיון לספורט1 על היעדר יסודות ורמת אימון לא מספקת שמובילים לתוצאות רעות ברמת הבוגרים.

 

"אין מספיק השקעה במחלקות הנוער, זהו האסון הכי גדול בכדורגל הישראלי", מצהיר אקהויז, "מדברים על כך שהניהול בתקופתי, בשנות ה-70 וה-80 לא היה נכון, אבל שום דבר לא השתנה. להפך, רמת המאמנים נמוכה יותר כיום משהיתה בתקופתי".

 

 

 

אקהויז מאמן כיום בראשל"צ ולא במועדון נעוריו ולא במקרה. "עצוב לי ששחקני נוער לא משתלבים בבוגרים של הפועל תל אביב", אומר אקהויז, "אבל גם כאן זה לא קורה במקרה. אני מסתכל בסגל של האדומים ורואה שאמיר כבירי מנסה להביא שינוי. אבל זה לא מספיק. כבירי חייב לדרוש מהמאמן לשתף כמה שיותר שחקני בית, שחקנים צעירים בהרכב".

 

מה היית ממליץ לשחקני הבית הצעירים של האדומים כמו נחמיאס, לקס, ספורי ויחזקאל לעשות כמו לתפוס מקום בהרכב? 

 

"שאלה קשה. 20 שחקנים חדשים הגיעו להפועל בקיץ, מה שיקשה עליה להצליח בטווח הקצר. יש עוד בעיה שנובעת מכך שכל שחקן רוצה לצאת ולשחק בחו"ל אחרי עונה אחת טובה. שחקנים לא נשארים במקום אחד כך שנראה לי שאף אחד יצליח לשבור את שיא ההופעות שלי באדום".

 

אם כבר מדברים עליך, מהם רגעי השיא בקריירה שלך?

 

"הזכייה בגביע ב-1983, משחק שבו כבשתי את השער הראשון. שלוש האליפויות והניצחון 0:6 בבית על מכבי רמת עמידר שהבטיח את העלייה חזרה לליגה הראשונה".

 


אקהויז בפעולה. לא ישברו את השיא שלו (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי