אבו יונס: "מימנתי שוטרים שבאו לפצח גרעינים"

אוהדי סכנין נגד ביתר ירושלים
אוהדי סכנין נגד ביתר ירושלים | צילום: איתן הנסברגן

סכנין עמדה לדין בעקבות האירועים מול בית"ר ירושלים. גזר הדין נדחה

(גודל טקסט)

בני סכנין עמדה היום (רביעי) לדין בביה"ד של ההתאחדות לכדורגל בעקבות האירועים במשחק ההפסד (3:1) לבית"א ירושלים בדוחא. ההאשמות כנגד נציגת המגזר היו בשל האירועים שהתרחשו בתחומי האיצטדיון במהלך המשחק, השלכת חפצים ואבוקות, שצויינו בדו"ח השופט, ולא על התפרעות האוהדים והעימות עם השוטרים לאחר המשחק ומחוץ לתחומי האיצטדיון. את הדיון ניהל הדיין עו"ד גיורא לנדאו, בעוד את סכנין ייצג יו"ר הקבוצה מוחמד אבו יונס.

 

"לא יכול להיות שבמשחק עם רגישות דרגה 4, בו אני נאלץ לממן 600 שוטרים אשר לא עשו את עבודתם ולא מנעו הכנסת אבוקות, אנחנו נאלצים לעמוד לדין", אמר היו"ר לגבי הסעיף שהתייחס להדלקת האבוקות ביציע אוהדי סכנין ושאחת מהן אף הושלכה אל עבר כר הדשא. כמו כן, הוסיף אבו יונס כי במועדון עבדו בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה ואף הציג דו"ח מטעם המשטרה המוכיח זאת.

 

 

בהמשך הוסיף: "אני ידעתי שהמשחק הוא משחק נפיץ, במיוחד בגלל המצב מסביב במדינה, ובכל מקום שבו התראיינתי הרגעתי את המצב ולא חיפשתי להסלים המצב. גם אמרתי שאם נפסיד זה לא סוף העולם, זה בסך הכל כדורגל". הדיין גיורא בר לב השיב על טענת היו"ר ואמר: "נכון שתפקיד משטרת ישראל להגן על אזרחי המדינה, אך בהחלטה של הההתאחדות נכון להיום הקבוצה היא זאת שתועמד לדין מכיוון ואחריות הקהל עליה". בנוסף ציין הדיין את גיליון העבירות של אוהדי סכנין במשחקי עבר מול בית"ר וציין כי הקהל של סכנין היה מעורב באירועים דומים בעבר.

 

במהלך הדיון אבו יונס העלה טענות כלפי המשטרה: "למה ביקשו 600 שוטרים אם אותם שוטרים באים ולא עושים את עבודתם? במקום לצלם את האוהדים עם האבוקות ולשלוף אותם מהיציע, השוטרים באים לפצח גרעינים ולשתות קפה ולי מגישים חשבון בסך 1,300 שקלים – ובסוף אני עוד מגיע לוועדת משמעת".

 

לגבי טענה זאת השיב הדיין לנדאו: "אתה כחבר הנהלת התאחדות יכול להעלות טענות אלו, ואם יחליטו שאין צורך במשטרה לאחריות בטחון הקהל על הקבוצות – מה טוב". לגבי טענת אבו יונס על כך שהמשטרה לא צילמה ולא פעלה כפי שהיא נדרשת, שאל הדיין את היו"ר אם ישנן מצלמות וידאו במגרש. אבו יונס השיב שכן ובתגובה שאל הדיין: "אז מדוע לא העברתם את הווידאו על מנת לתפוס את הפורעים?".

 

הדיין הזכיר את המקרה בשנה שעברה שבו מכבי ת"א הועמדה לדין על כך שבמשחקה בסמי עופר הודלק רימון עשן, ואנשי המועדון הגיעו עם וידאו המתעד הכל: מכניסת האוהד ועד הדלקת הרימון.  בכך הוכיחו הצהובים שלא מדובר באוהד הקבוצה ולכן נקבע על זיכוי הקבוצה.

 

הדיין לנדאו נתן רשות לאבו יונס לסכם לפני הכרעת הדין: "המשחק הסתיים בשלום ולא היו אירועים חריגים במהלך המשחק. אני מבקש מהדיין להתחשב בנפיצות המשחק ולא לתת למצב השורר במדינה כגורם בהחלת גזר הדין ולחרוץ דינה של קבוצה שמחפשת להתקיים". הדיין לנדאו השיב לחלק האחרון: "בית הדין אינו לוקח בחשבון מי הקבוצה ומה גודלה ובטח ובטח מה שלא קשור לאירוע עצמו אינו מהווה השפעה להכרעת הדין".

 

בשל ריבוי תיקים, לא תתקבל החלטה על גזר הדין היום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי