הפגיעה של לוי בעטר הזיקה בעיקר לו

רוני לוי. גב רחב משחר
רוני לוי. גב רחב משחר | צילום: ערן לוף

במכבי חיפה לא שקט וברגר יודע למה הקבוצה חורקת. ומה עם מנדיונדו?

(גודל טקסט)

בערך באמצע העונה הראשונה בה אימן רוני לוי את מכבי חיפה, החלו להישמע לחשושים סביב יעקב שחר שאולי לוי לא הכי מתאים. זה היה למרות שמכבי חיפה הובילה את הטבלה.

 

רבים ממקורביו של שחר לא אהבו את הכדורגל שהציגו החיפאים ולמי ששכח באותה עונה, שר הקהל ללוי ויעקב שחר: "אליפות בלי מאמן". אחד האנשים הכי קרובים אל הבעלים אמר לי אז: "לא יעזור כלום. שחר חולה על רוני לוי והוא יישאר כאן כמה שנים". לוי נשאר חמש עונות. זכה בשלוש אליפויות, אבל הקהל של מכבי חיפה אף פעם לא אהב אותו יתר על המידה.

 

לשמחתו הרבה של לוי יש, כאמור, אדם אחד במכבי חיפה שמאוד מעריך ואוהב אותו. לשמחתו זה האיש הכי חשוב במכבי חיפה. זו הסיבה שרוני לוי חזר לקדנציה שנייה במכבי חיפה והוא המאמן היחיד בעידן שחר (24 שנים) שחוזר לירוקים לקדנציה נוספת.

 

עטר. חפר ללוי בור (ערן לוף)

 

אגב, מאחר שבסוף שנות התשעים הוא אימן כמה מחזורים, אז החליף את אלי כהן, למעשה מדובר בקדנציה שלישית של רוני לוי במכבי חיפה. נוגד לחלוטין  את ערכיו של יעקב שחר שלא נוהג להעניק למאמנים הזדמנות שנייה.

 

ולוי מבין את המסר קצת יותר מידי טוב. רוני לוי הוא לא איש טיפש. הוא איש קשוח, אבל לא טיפש. הוא יודע ששחר ייתן לו גב כמעט בכל מצב ולכן, כנראה, היא לקח על עצמו קצת יותר מידי החלטות שלא תורמות לשקט בצפון.

 

ודווקא בגלל שלוי בחור חכם, לא ברור איך הוא נפל עמוק לבור שהוא עצמו חפר עם אלירן עטר. כל אדם שמכיר את הכדורגל הישראלי, ולוי בטח מכיר, יודע מי זה עטר. שחקן סופר רגיש שצריך לנהוג עימו בכפפות של משי. אז נכון שלוי לא כאן כדי להיות פסיכולוג, אבל אחרי מבחר עונות כה רעות של מכבי חיפה ודי פושרות של לוי המאמן, אסור היה למאמן לפתוח בסערה מול השחקן שללא ספק נמנה על החמישייה המובילה בישראל.

הקהל הירוק זועם על שחר (צילום: ערן לוף)

 

מסע ההשפלה שעבר עטר בסוף השבוע הרי לא נעלם מהעיניים של שחקנים אחרים. ההתנהלות של מכבי חיפה ולוי לא ברורה. לסגור לשחקן את ארון הבגדים? להודיע לשחקן במעמדו שהוא לא בסגל רק ברגע האחרון? מה בדיוק אמור להרגיש עכשיו אלון תורג'מן שיחשוש לתגובה כה חריפה אם יעשה חטא זה או אחר? ה"למען יראו ויראו" במקרה הזה היה מוגזם באופן קיצוני.

 

הצרה הכי גדולה של מכבי חיפה היא שאין חדש מבחינת כדורגל. ההגנה ממשיכה להיראות חלשה כמו בעונה שעברה וההתקפה היתה חלשה גם בעונה שעברה עד שהגיע עטר. חוץ מאיזה שני זרים וחצי אין למעשה שום שינוי בין מכבי חיפה של תחילת העונה שעברה לזו של היום.

 

לוי היה צריך לבצע חריש עמוק, להחליף את מרבית שחקני ההגנה ולחזק את הביטחון של שחקני ההתקפה. בינתיים ההגנה נותרה כמעט ללא שינוי, וההתקפה חסרת ביטחון וכרגע, חסרת עטר.

 

אז מה עכשיו? אם עטר יעזוב, זה אולי ייתן ללוי שקט, אבל מדובר בפגיעה מקצועית קשה. פרסמנו כאן  שגם חן עזרא ואיתי שכטר לא מרוצים ממעמדם. לוי חייב לעשות סדר. הפגרה באה לו בזמן, אבל אסור לו לטעות עוד.

 

אמיר כבירי. האם ימשיך להעניק גיבוי למנדיונדו? (צילום: עדי אבישי)

 

למכבי חיפה יש אחרי הפגרה הקצרה משחק מול בני סכנין. לאחר מכן היא יוצאת למשחק חוץ מול הפועל באר שבע. ואז היא מארחת את מכבי תל אביב. מצד אחד היא עלולה למצוא את עצמה אם 3-5 נקודות מתוך 15 אפשריות. מצד שני ניצחון בבאר שבע או על האלופה והביטחון יחזור לירוקים.

 

ללוי יש, כאמור, את שחר ששומר עליו מכל משמר, אבל אם ראובן עטר עזב באמצע העונה, גם ללוי זה יכול לקרות. כדי שזה לא יקרה לוי צריך לקחת גם את עצמו בידיים ולעשות חושבים. אם או בלי עטר.

ואם במאמנים עסקינן, על סזאר מנדיונדו מאמן הפועל תל אביב, אין צורך להרחיב. כרגע הוא פשוט אכזבה אחת גדולה. נכון, הפועל קבוצה חדשה לחלוטין (כמה שחקני רכש הגיעו שם? 200?). נכון גם שתל אביב לא הרשימה גם בעונה הקודמת, אבל ארבעה הפסדים בחמישה משחקים רשמיים, אפס ניצחונות ואפס שערי ליגה מדברים בחובת עצמם.

 

עמנואל שפר ז"ל אמר פעם שהכי חשוב בכדורגל זה לכבוש. מנדיונדו, בשיטת המשחק שלו, עוד עלול לעזוב את ארץ הקודש בלי שיזכה לראות את קבוצתו כובשת שער ליגה אחד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי