כך דחף יוקאנוביץ' לצירופו של ראיקוביץ'

ראיקוביץ'. הקשר עם מאמנו החדש עשה את שלו
ראיקוביץ'. הקשר עם מאמנו החדש עשה את שלו | צילום: מני בן ארי

השיחות עם ההנהלה, המשפט שעשה הבדל והקשר להפועל. מאחורי הקלעים

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב התחמשה בימים האחרונים בשני שחקנים חדשים זרים. החלוץ הקרואטי דיאן ראדוניץ' והשוער הסרבי פרדראג ראיקוביץ'.

 

האיש שהוביל את המהלך, עוד לפני חגיגות העלייה לליגת האלופות, היה המאמן סלבישה יוקאנוביץ' שמאס בסחבת ההחתמות ודרש בתוקף לקיים את אשר הבטיחו לו ערב הגעתו לישראל ולהחתים שלושה שחקנים – כאשר גם מגן שמאלי זר עדיין על הפרק ועשוי להצטרף ב-24 השעות הקרובות.

 

 

גורם המקורב למכבי תל אביב סיפר לספורט1 על אירועי הימים האחרונים: "כשהגיע יוקאנוביץ' לישראל הוא קיבל את כל המידע על השחקנים בקבוצה. הוא לא אהב את העובדה שהסגל נסגר ברובו, בעיקר בעמדות השחקנים הזרים עליהם נאמר לו כי לפחות שלושה שחקנים לא עומדים בפרופיל של שחקני ליגת האלופות וההכרזה שלו על יעד הגעה לשלב הבתים.

 

יוקאנוביץ' מחויך. לא היה מרוצה מהסגל הקיים (אודי ציטיאט)

 

"הבטיחו לו חיזוק מהיר ומלבד אזולאי ודסה כלום לא קרה בפועל. ככול ששהותו התקדמה היה ברור לו שחובה לעשות שינוי במצבת הזרים והוא פעל מול המערכת בנחרצות ובהסברים משכנעים, כולל אמירה שמכבי תל אביב יכולה להתמודד על מקומות 2-3 בליגת האלופות – וזה מה ששכנע את מיץ'".

 

יש לציין כי למכבי תל אביב מסורת של החתמת שחקנים זרים "לא מוצלחים" תחת ג'ורדי קרוייף ובעידן מיץ' גולדהאר. מלבד וינסנט אניימה וראדה פריצה, המצעד המביך של גונסאלו גרסיה, מאנה, איגנסיו פידלף, רמי מראבל, סטיב גורי ורוברטו ארנשאו מוכר לכול מכביסט.

 

לכל אורך הדרך טען יוקאנוביץ' כי אפשר להביא כל שחקן למכבי תל אביב במחיר מקובל ולהתחרות על השחקנים הרצויים מול קבוצות הדרג השני והשלישי באירופה.

 

יוקאנוביץ' הגיש רשימה של ארבעה-חמישה שחקנים אותם הוא מבקש להביא ויצר את הקשר הראשון מולם מהיכרותו איתם ועם סוכנת השחקנים המייצגת אותם. מיד עם העלייה לליגת האלופות, החל המרוץ נגד הזמן.

 

ראדוניץ'. הגיע במהירות הבזק (מכבי ת"א – האתר הרשמי)

 

המשימה של ג'ורדי קרוייף ומרטין ביין הייתה לסגור את המהלך ולא לאתר שחקנים. מחירי השוק הסרבי מוכרים וכך גם ההסכם עם החלוץ דיאן ראדוניץ' היה סילוני.

 

המהלך מול סוכן השחקנים זוראן סוטיאדינוביץ' על פרדראג ראיקוביץ' היה כדי לסגור עניין. מתברר שראיקוביץ' הוצע מספר ימים קודם לכן להפועל תל אביב שלא יכלה הייתה לעמוד בתג המחיר של שלושה מיליון יורו, סכום שהכוכב האדום דרשה כדי להקדים הצעות נמוכות יותר מהמבורג, אאוגסבורג וגלאטסראיי שביקשו את השוער הסרבי בן ה-19 בעיקר כהשקעה עתידית.

 

ראיקוביץ' והמדים החדשים (מכבי ת"א – האתר הרשמי)

 

ליוקאנוביץ' יש בסרביה שם גדול של מאמן ושחקן והפניה שלו ריגשה את ראיקוביץ'. אנשי תקשורת בבלגראד ומקורבי ראיקוביץ', בהם עידן ורד ששיחק איתו לאחרונה, סיפרו לו על מכבי תל אביב שהיא "ריאל מדריד" של ישראל. עיתונאים מקומיים יצרו קשר עם שוער מכבי חיפה ולדימיר סטויקוביץ' שהמליץ לשוער הצעיר להגיע לתל אביב.

 

במהלך טורניר אליפות העולם בו זכתה נבחרת סרביה עד גיל 20, עסקה התקשורת הסרבית בשוער פרדראג ראיקוביץ' וטענה כי הוא יהיה בעתיד הקרוב ברמה של שוערי נבחרת יוגוסלביה הגדולה של שנות ה-50 וה-60. כעת "השוער הצעיר הטוב בעולם" מגיע למכבי ת"א. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי