ריבלין: "נוח לנו להסתתר מאחורי הקומץ"

ריבלין והשחקנים
ריבלין והשחקנים | צילום: גיא אדרי

נשיא המדינה העניק לטרבליסטית מכבי תל אביב גם את "מגן הכבוד"

(גודל טקסט)

יומיים לפני משחק "אלוף האלופים" ביניהן, התארחו הבוקר (חמישי) הטרבליסטית מכבי תל אביב וסגנית האלופה עירוני קריית שמונה בבית הנשיא לקבלת "מגן הכבוד", בו זכתה מכבי תל אביב. למקום השני הגיעה מכבי חיפה, בעוד מכבי נתניה דורגה שלישית.

 

"'יש אנשים שטוענים שכדורגל זה עניין של חיים ומוות. אני מאוד מאוכזב מהגישה הזו. אני יכול להבטיח שזה הרבה יותר מכך', כך אמר פעם ביל שנקלי, המנג'ר האגדי של ליברפול", אמר נשיא המדינה ראובן "רובי" ריבלין בחיוך בפתח דבריו, "אנחנו כאן היום כי אנחנו מבינים שכדורגל הוא הרבה יותר מסתם ספורט. אנחנו מדברים על כדורגל, אבל למעשה מדברים על פניה של החברה הישראלית".

 

 

"הקומץ הפך לתירוץ ומזור על כל עיוות בחברה הישראלית", המשיך הנשיא, "נוח לנו לדבר ולהאשים את הקומץ ולהסתתר מאחוריו. היום אני לא רוצה לדבר על הקומץ, אלא עלינו – הרוב. על ההתגייסות שלנו למען הכדורגל שאנחנו כל כך אוהבים ובניין העתיד של החברה הישראלית. הכדורגל הוא תנועת הנוער הגדולה ביותר בישראל, עם עשרות אלפי ילדים ובני נוער משחקים כדורגל בארץ במסגרות השונות. לא פחות משהוא משחק נהדר, הכדורגל הוא כלי חינוכי שמייצג מפגש בין כל חלקי החברה על בסיס של שוויון".

 

הנשיא הסביר את מטרת המפגש: "מגן הכבוד מנסה להתוות את הדרך לתרבות ספורט שונה, עם מינימום גזענות והסתה. לא במגרש ולא בקהילה. אני מקווה שמכאן תצא הבשורה. אנחנו נייצר מותג שיהיה מודל לחיקוי לכל החברה הישראלית. פלה, הכדורגלן הטוב ביותר בכל הזמנים, אמר פעם: 'כל ילד בעולם שמשחק כדורגל רוצה להיות פלה. לי יש אחריות גדולה: לא רק להראות להם איך לשחק כדורגל, אלא גם איך להיות בן אדם'. האחריות מוטלת על כתפינו".

 

בדומה לפרמיירליג, בו משחק ה"סופרקאפ" ממותג עם תמיכה בקהילה (השם הוא "מגן הקהילה"), גם בישראל, נקשר משחק "אלוף האלופים" לאירוע קהילתי והוא "מגן הכבוד" שנעשה בחסותו של נשיא המדינה ראובן ריבלין ובשיתוף של מנהלת הליגות, ההתאחדות, הטוטו והמועצה הלאומית למניעת אלימות בספורט. משחק "אלוף האלופים" ישוחק מחרתיים באיצטדיון בנתניה החל מהשעה 20:50. מנהלת הליגות וההתאחדות החליטו להוציא כרטיסי כניסה לקהל הרחב שימכרו במחיר אחיד של 50 שקלים בלבד.

מיטרוביץ' ואיגייבור (ערן לוף)

שחר ושרצקי, גם הם שם (ערן לוף)

בן הרוש, ריקן ודסה (ערן לוף)

שחקני קריית שמונה מגיעים (ערן לוף)

יוקאנוביץ' מסתודד (גיא אדרי)

דסה ומאטוביץ'. קפטן בית"ר הקודם והקפטן הנוכחי (גיא אדרי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי