פוטנצי-טל: בן חיים ראוי להגיע לרמות הגבוהות ביותר?

בן חיים. רק יציבות והוא שם
בן חיים. רק יציבות והוא שם | צילום: עדי אבישי

אחרי שתיעתע בפורטו, אנשי המקצוע מפרגנים. עזורי: "חייב יציבות", הולצמן: "צריך אפקטיביות". מה אתם חושבים? הצביעו

(גודל טקסט)

רבות נכתב ודובר על נחיתותו של הכדורגלן הישראלי בהשוואה ליריב האירופי החסון והמהיר. הקמפיין הנוכחי של מכבי ת"א בליגת האלופות רק ממחיש את עומק הבעיה כאשר רוב שחקני הקבוצה כמעט בכל עמדה במגרש נתקלים בפערים אדירים מהיריבים.

 

 

 

שחקני ההגנה הצהובים לדוגמא שיודעים להסתדר בארץ עם מיטב החלוצים הישראלים, לא הצליחו לרדוף אחרי ברהאימי ואבובאקר המציינים, ובהתקפה ערן זהבי שגדול על הליגה שלנו בכמה מידות, כמעט ולא סיכן את שער היריב.

 

 

מי שנתן מחצית ראשונה מבריקה שכמעט לא זכורה אצל שחקן ישראלי ברמות הגבוהות הוא החלוץ טל בן חיים שבמספר פעולות ביטל שחקני הגנה כמו ברונו מרטינס אינדי, מקסי פריירה והמקסיקני מיגל לאיון. בן חיים פתח מבערים והוכיח שמבחינת נתונים גופנים יש לו מה למכור ברמות הגבוהות באירופה. ביקשנו לבדוק מה מונע מהחלוץ המוכשר מכפר סבא להפוך לשחקן שלם ולככב בקבוצות אירופאיות בכירות. כאמור, בבן חיים כבר הביעו עניין לא מעט פעמים, ועתה נדמה שדינמו קייב, מאריטימו, ויטוריה שטובל ובואשבישטה מגלות עניין בחלוץ הנבחרת.

 

"אני חושב שבסופו של דבר הכל תלוי בו. יש לו נתונים פיזיים מצוינים, המהירות, הצעד הראשון וכו'. אבל זה בעיקר תלוי ברצון שלו", העיד מנהלה המקצועי של מחלקת הנוער במכבי פ"ת, ליאור רדלר, שמכיר את בחלוץ מימיו במגרש האימונים שליד מכבי האש במלאבס.

 


בן חיים על הדשא. "חייב להפסיק ליפול" (אודי ציטיאט)

 

המאמן, גיא עזורי חושב שהיציבות היא המפתח: "הוא צריך להביא את היכולת שהוא הביא במשחק מול פורטו לעיתים יותר קרובות ולשמור על יציבות כי מבחינת יכולת אין ספק שיש לו את זה. הוא מהיר, חזק, קשה מאוד לעצור אותו באחד על אחד. אני בטוח שאם הוא יביא את היכולות שלו לידי ביטוי באופן קבוע אין ספק שיגיע לרמות הגבוהות כי מבחינת נתונים הוא יכול להצליח".

 

חלוץ העבר, שי הולצמן, לו עבר קצר באירופה אמר: "במשחק מול פורטו הוא בהחלט הראה שהוא ברמה הגבוהה ביותר. יש שתי סיבות מרכזיות שלדעתי בגללם הוא לא שם: הראשונה שהוא בוחר הרבה פעמיים ליפול במקום להמשיך בכוח במהלך עד הסוף. והסיבה השנייה הרבה פעמיים הוא מעדיף את היופי על פני האפקטיביות . יחד עם זאת אני חושב שיש לו את כל הנתונים להצליח ואם הוא ישפר את שתי הסיבות שדיברתי עליהם אין ספק שהוא יגיע רחוק".

 

שחקן הפועל ת"א בעבר, ג'ורג' בורבה העיד: "הוא שחקן מצוין שמתקדם בכל משחק. הוא בטוח יהיה טוב יותר כי הוא גם חשוב על איך להשתפר.  לדעתי הוא לא יוצא לאירופה כי הוא זקוק לחברה הישראלית, זה מזכיר לי את עצמי".

 

"זה שיש לו את הפוטנציאל ואת התכונות להצליח אנחנו יודעים, אבל בשביל להגיע לרמות הגבוהות ביותר הוא חייב להיות יותר ממוקד. כדי למצות את הפוטנציאל הטמון בו אין לי ספק שברגע שהוא יוציא מעצמו יותר בכל משחק הוא יגיע לרמות הכי גבוהות שיש", החמיא שייע פייגנבוים לחלוץ בן ה-26. מסכימים?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי