מעדן: דן ביטון יהפוך ליהלום החדש של הפועל באר שבע?

ביטון. היהלום החדש בנגב?
ביטון. היהלום החדש בנגב? | צילום: ירון אלפי

הוא התגבר על טרגדיה וקיבל קרדיט מבכר. העתיד יבוא מבית?

(גודל טקסט)

חריש עמוק עשתה הקיץ אלונה ברקת כדי להעמיד סגל רחב לברק בכר. רבות דובר על הסגל של הפועל באר שבע וסימנו אותו ככזה שעשוי להיאבק על כל התארים העונה.  אל הכוכבים שכבר היו בבירת הנגב בדמות אליניב ברדה, מאור בוזגלו ומאור מליקסון, הצטרפו מהראן ראדי, בן שהר וטוני וואקמה על מנת להעמיק את מה שאולי היה חסר אשתקד.

 

במשחק ההפסד 1:0 להפועל עכו ציפתה לאוהדי באר שבע הפתעה בדמות שחקן צעיר ואלמוני בהרכב הפותח. דן ביטון הצעיר ערך את הופעת הבכורה שלו בהרכב הבוגרים ודווקא עם סגל כזה עמוס, ברק בכר מצא עצמו מעניק את חולצת ההרכב לשחקן בית.

 

 

כקטן וצנום התמודד כגדול

השתלבותו בהרכב הפתיעה רבים אך לא את האנשים הקרובים אליו: "דן ילד מוכשר מאוד, הוא ניחן בבעיטה טובה מאוד ובהגבהות כדורים מעולים. היינו קוראים לו בוזגלו הקטן", העיד חברו לקבוצת הנוער בעונה הקודמת. ביטון אף שולב ב-2:5 על מכבי פ"ת במחזור שאחרי המעידה בעכו, ובישל את השער החמישי למהראן ראדי.

 


ביטון חוגג עם ראדי. ניצוצות כבר הופיעו (דני מרון)

 

הדרך לבוגרים לא היתה קלה. הילד איבד את אביו שנפטר כשביטון היה צעיר. לא כל אחד היה מתאושש מכך, אך ביטון הפגין כוח ועוצמה והיה עיקש במטרה להמשיך בקריירה.

 

"הוא היה ילד צנום וקטן מאוד. באותה שנה יצאנו לטורניר בצפון אירלנד בהשתתפות 24 מדינות. זו הייתה לכולם הפתעה העובדה שדן נכלל בטורניר הזה בהרכב, בעיקר בגלל המבנה שלו", העיד מאמנו בעבר בגילאי נערים, מוטי נגר.

 

ביטון הוכיח עצמו לכל אורך הדרך עם יכולת טכנית גבוהה ששכנעה את נגר להעניק לו קרדיט. "ראיתי שחקן עם אהבה לכדורגל ושאיפה אין סופית להצלחה. כמובן שהיכולות הטכניות שלו היו ברמה גבוה לגילו וכמו כן הבנת המשחק. יש לו גם נגיעת קסם במסירה האחרונה", ציין נגר פרט שיכולנו לראות בשער החמישי של באר שבע לרשתו של איתמר ניצן.

 


ביטון מרים קרן. "הגבהות כדורים מעולות" (ירון אלפי)

 

בנערים א' היה חשש כי הכישרון לא יספיק. ביטון לא התפתח מבחינה פיזית ולא הצליח להתמודד עם הכוח ומהירות היריבים. "דן גילה התמדה לכל אורך הדרך".

 

הקפיצה לנוער ולבוגרים: "ללא היסוס המלצתי עליו"

המנהל המקצועי באותה תקופה ויקו חדד, ומאמן קבוצת הנוער, ניסו אביטן, שמעו בעצת נגר והקפיצו את ביטון לנוער. "ללא היסוס השם הראשון שנתתי היה דן ביטון כשכולם הרימו גבה ותהו למה המלצתי דווקא עליו. אמרתי שזה שחקן שיפרוץ ולשמחתי צדקתי", הוסיף.

 

תוסיפו לעובדה הזו גם הרוח החיובית של ביטון. הקשר הצעיר היה אחד מכוכבי הנוער של ב"ש וגם הוקפץ להתאמן עם הבוגרים תחת אלישע לוי לא פעם. "הוא ילד נשמה. לב זהב", העידו בבירת הנגב. ברק בכר הקפיץ אותו לבוגרים באופן קבוע וביטון קיבל קרדיט כבר במשחקי ההכנה בקיץ. כאמור, ההפתעה הגיעה בעכו ונדמה כי ביטון עוד יזכה להפוך לאחד מחביבי הקהל ב'טוטו טרנר'.

 


ביטון. ללא היסוס בבוגרים (ירון אלפי)

 

יחד עם זאת, כמובן ששאלת עומק הסגל עלולה לפגוע בו. בעבר ובסגל פחות עמוס, שחקני בית דוגמת יוסף אבו לאבן לא זכו לקרדיט בבירת הנגב והעדיפו להתפתח בהשאלות. "אין ספק שאלונה משקיעה ונותנת את כל התנאים האידיאליים ומעבר לכך כדי שהילדים יצליחו. נותר רק שהם יבינו, יעריכו ויעבדו קשה על מנת לנצל את התנאים לטובת ההצלחה שלהם", הוסיף נגר. "ברור שהתדירות בה ישחק תקבע ותשפיע, במועדונים גדולים קשה לשלב צעירים כשהשאיפה היא תארים ואירופה", קבע נגר.

 

נתון מעודד עבור ביטון הוא העובדה שברק בכר הוא מאמן שידוע כמי שאוהב לשלב צעירים. הוא עשה זאת לא מעט בקריית שמונה ונדמה כי למרות הסגל העמוק, עתיר הכוכבים, דווקא הילד הצנום שהתגבר על מכשולי פיזיות ומכשולים בחייו, עשוי להפוך ליהלום בנגב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי