בני סכנין מציגים: מגן עולה מתוצרת המגזר

שאמי. תכונות מצוינות למגן
שאמי. תכונות מצוינות למגן | צילום: איתן הנסברגן

הקפטן חלאיילה מחמיא: "כל יום מתקדם". הכירו את איהאב שאמי

(גודל טקסט)

למרות ההתחלה המגומגמת בני סכנין בליגת העל השנה, היא אחראית על אחד הכישרונות החדשים הבאים במדינה. איהאב שאמי, בן ה-22 מכפר ג'דידה-מכר שבצפון, מראה ניצוצות של כישרון מתחילת העונה ונדמה שקם לו במגזר יורש לטאלב טוואטחה, בדיוק באותה עמדה.

 

כן, דווקא בימים של מחלוקת בין המגזרים, נדמה שהכדורגל הישראלי הרוויח עוד כישרון לאוסף.

           

 

"הרגשתי שאני יכול לשחק ברמות הגבוהות"

 

שאמי גדל בקבוצת הנוער של סכנין וזוהה כפוטנציאל לבוגרים כבר בגילאי נערים. אחרי העלייה לקבוצה הבוגרת, הוא התקשה לקבל דקות, והחליט כי עליו לשחק. המגן הצעיר חווה עונה בהשאלות בבית"ר נהריה מליגה א' ובהפועל שפרעם שבליגה ב'. 

 

כשהבין שהוא יכול לשחק ברמות גבוהות יותר הוא שב בחזרה לבני סכנין: "כשעליתי לקבוצה הבוגרת, התקשיתי מאוד, וזה מה שגרם לי לקבל החלטה לא הכי נכונה, שהיא לשחק בליגה א' וליגה ב", מעיד המגן. "הרגשתי שאני יכול לשחק ברמות יותר גבוהות, ואנשים מסביבי שעקבו אחרי תמיד שאלו אותי: 'מה אתה עושה בליגה הזאת?' תמיד אמרו לי שאני מסוגל ליותר והיכולות שלי מתאימות לליגות הגבוהות, וזה מה שגרם לי לחזור לסכנין ולעבוד על עצמי יותר".

 

אחרי השנה שבילה בליגות הנמוכות, שאמי עבד קשה כדי להשתפר ולקבל צ'אנס אמיתי בסכנין: "כשחזרתי לבני סכנין קיבלתי הרבה מחמאות כי כולם היו מופתעים מההתקדמות שלי, עבדתי על עצמי די הרבה", הוא נזכר.

 

התחשל בליגות הנמוכות ועבד קשה (איתן הנסברגן)


אשתקד תחת אלי כהן שאמי כבר הפך שחקן סגל לגיטימי. הוא השתתף ב-12 משחקי ליגה עם הקבוצה הבוגרת, אך השנה נדמה שזוהי שנת הפריצה שלו. הוא נכלל בתוכניות של אלי כהן מתחילת העונה, כאשר שיתף אותו במשחקי גביע הטוטו, וגם במשחקי הליגה נדמה שקם יורש לבסאם גנאים הוותיק סוף סוף.

 

"אלי כהן הוא זה שנתן לי הזדמנות, הוא מאמן טוב. גם כשלא שיחקתי מספיק טוב הוא תמך בי ונתן לי עוד הזדמנויות, ואני מנסה כל הזמן להחזיר לו על המגרש ונלחם על כל כדור", אמר המגן. "אני תמיד אומר שלא אסתפק ביכולת שלי, תמיד ארצה להיות חזק יותר, טכני יותר, מהיר יותר, אחראי יותר, ושחקן כדורגל טוב יותר".

 

מודל לחיקוי לנוער במועדון

שאמי ניחן בלא מעט תכונות נחוצות למגן. המהירות והטכניקה שלו טובות, וכשאיתן הוא משלב כאמור הלחימה בלתי משתפרת. "אני מקבל תמיכה מלאה מהשחקנים ומאנשי המועדון. זה מוסיף לי יותר ביטחון ומוטיבציה להשתפר תמיד, אני נותן את הנשמה שלי על המגרש", הוסיף.

העבודה הקשה לא הרשימה רק את המאמן, שחקנים כמו חאלד חלאיילה ועלי עותמאן המנוסים, רואים בו כדמות חיקוי לשחקנים צעירים בקבוצה: "תראו איך איהאב עובד על עצמו, ואיך הוא הופך להיות שחקן יותר טוב בכל יום", מרבה להחמיא הקפטן בפני שחקני הנוער של המועדון.

 

"זה נותן לי עוד כוח ורצון להתקדם ולעבוד על עצמי אפילו יותר, אני אגיע רחוק יותר", הצהיר המגן. "משחק טוב גורם לי רק לרצות להיות טוב יותר במשחק אחריו".

 

חלאיילה והחברים מסכנין מחמיאים (ערן לוף)

 

את רוב זמנו בקבוצה מבלה שאמי עם חברו מהכפר, מחמוד קנדיל, שוערה של סכנין, שגם כן החמיא למגן: "הוא שחקן מאוד מוכשר שהראה את היכולת המצוינת שלו בשנה שעברה. אני בטוח שהקבוצה הרוויחה מגן שמאלי לעוד הרבה שנים ומקווה בשבילו שיגיע עוד יותר רחוק".


ייתכן וכל זה לא היה קורה לולא אביו של שאמי. "חשוב לי מאוד לציין שהתמיכה האין סופית של אבא שלי, היא הגורם שבגללו לא ויתרתי וגם לא אוותר אף פעם על הכדורגל. הוא תמיד נמצא לידי, תמיד תמך בי והאמין בי, וגם נלחם עבורי כדי שאחזור לבני סכנין, כי זה היה החלום שלו לראות אותי משחק בקבוצה הזאת" , העיד.

למרות ההתחלה הלא טובה, המגן מרגיש שהקבוצה תוכל לשאוף גבוה. "זו ליגה שכל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה", הסביר.

וכמובן שאי אפשר לסיים בלי התייחסות למצב הנוכחי המתוח במדינה: "בבני סכנין אין הבדל בין שחקן ערבי לשחקן יהודי, כולם שווים פה. אנחנו מרגישים שאנחנו משפחה אחת גדולה". עם הכישרון שלו והאופטימיות שנוטפת ממנו נדמה שסכנין בהחלט הרוויחה תוצרת לשנים ארוכות ומי יודע אולי הכדורגל הישראלי כולו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי